Skocz do zawartości

[Amortyzator] przód + tył do 1000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Denerwuje mnie w rowerze ciągłe bujanie przy podjazdach i przy gwałtownym przyspieszaniu np. stojąc, dlatego poszukuje amortyzacji z blokadą do rockridera 6.2

Aktualnie mam :

przód - rockrider XCT 80mm

tył -  Apro Toughshock FD, sprężynowy

 

Proszę o pomoc w doborze.

Chciałbym widelec pod hamulce v-brake

na razie dobrałem damper: Rock shox monarch 4.2 - cena około 650 zł za nowy i przez co zostaje tylko 350 zł na amortyzator przedni.

Mogę delikatnie nagiąć budżet o 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skąd przekonanie ,że Monarch ( tłumik bez blokady) załatwi sprawę? Jeśli chcesz zlikwidować całkowicie bujanie ( co tym typie zawieszenie jest normalne) musisz mieć tłumik z blokadą, Monarch ma platformę ,co jedynie ogranicza bujanie. Poza tym Monarch występuje z trzema rożnymi komorami powietrznymi i bodajże sześcioma ustawieniami tłumienia kompresji i odbicia. Źle dobrana wielkość komory powietrznej i/lub niewłaściwie dobrane parametry tłumienia kompresji mogą tylko pogorszyć sprawę.

Tłumiki z blokadą 

Suntour Raidon

http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-lo-165-38-amortyzator-tyl-damper-i3223923540.html

Suntour Epicon

http://allegro.pl/damper-suntour-epicon-lock-out-najtaniej-165mm-i3235770990.html

Blokadę ma chyba Ario

http://allegro.pl/damper-amortyzator-tyl-rockshox-ario-2-1-165-38mm-i3232007573.html

Możesz poszukać Dt Swiss.

Zakładam,że znasz długość montażową tłumika.

 

Wg mnie kupno Monarcha do tej ramy to niezbyt szczęśliwy pomysł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Monarch to dobry tłumik,ale nie ma blokady- a to postawiłeś jako warunek. IMO w tego typu zawieszeniu pełna blokada ma plusy i minusy- plusem jest brak bujania, minusem jest totalne zablokowanie tyłu, co może skutkować zjawiskiem "galopowania"  tyłu"- w trakcie pedałowania jedynym pracującym elementem będzie opona, - może to dać wrażenie jazdy na koniu. Pewnym rozwiązaniem są tłumiki z platformą,która jest po prostu silnym tłumieniem kompresji- da się jeździć na asfalcie,ale nie likwiduje bujania - jedynie mocno je ogranicza.

Jest jeszcze druga kwestia- zakładając Monarcha i jakiś tani amorek ,będziesz miał bardzo źle zbalansowane zawieszenie przód-tył. tył będzie pracował w miarę dobrze, przód zaś raczej średnio- w fulach zaleca się ,aby charakterystyka przodu i tyłu była zbliżona do siebie. Prywatnie proponowałbym kupno tłumika Epicon i amortyzatora Epicon- przy odrobinie szczęścia zmieścisz się w budżecie i będziesz miał w miarę dobrze pracujący tył i przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczyłem amortyzatory epicona, były by idealne ale:

- nie ma piwotu na v brake

- skok od 100 mm

+ jest blokada

podobno zmiana skoku zawieszenia wiąże się z zmianą geometrii, chyba że te 20 mm nie zrobi większej różnicy 100mm przód 80 tył (tył 165mm)

obejrzałem też amortyzatory Raidon (tam też min. to 100mm skoku), co o nich sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pięknie, jest regulacja na 80mm, tylko czy istnieją wersje z piwotami na v-brake bo na stronie producenta takich wersji nie ma

apropo mój aktualny amortyzator to sr suntour xct 80 za niecałe 200zł

 

Chyba wezmę sr suntour raidon na przód i tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co już wyczytałem to dampery raidon i epicon maja blokadę na goleni (czy to problematyczne rozwiązanie ?, co się stanie gdy się zapomni o odblokowaniu dampera przy wjeździe na wertepy?) , znacie może jakieś odpowiedniki w ich cenie z blokadą na kierownicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem amortyzację:

damper: DT Swiss M210 z manetką na kierownicy ok 500zł nowy

amortyzator przedni SR Suntour Raidon 2013 X1 RL-R air z manetką na kierownicy i piwotami ok 600zł nowy

 

Chociaż trochę mi namieszały oznaczenia Raidona RL-R, RL, x1 x2 x3 itd. głowa od tego pęka

 

Teraz byle do wypłaty i kupuję :P

 

PS. dziękuję za wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...