Skocz do zawartości

[Opony] Tubeless vs Tubeless Ready


Gesior

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam obręcze z systemem UST. Czy jest jakieś wskazanie co do tego jaką oponę powinienem zamontować? Jakie są różnice między T a TR oprócz tego, że w TR można chyba stosować dętkę. Czy któraś z tych opon jest lepsza/szybsza/lżejsza?

  • Mod Team
Napisano

Opony typu TLR ( Tubeless ready) są:

- lżejsze

- nieco trudniejsze w zakładaniu

- podatniejsze na uszkodzenia ( cieńsze ścianki)

- wymagają dętki lub mleczka

- możliwe ubytki ciśnienia w niejeżdżonym kole

- mleczko ma określony czas działania ( od 3 do 6 miesięcy)

 

Opony UST są:

- cięższe ( znacznie)

- nie wymagają dętki lub mleczka

- mniej podatne na uszkodzenia ( grubsze ścianki)

- mniejsze ubytki ciśnienia

 

Na obręcz UST możesz założyć każdą oponę z dedykowaną stopką ( rantem opony)- wersja ( UST czy też TLR ) nie ma w tym przypadku znaczenia. 

IMO obecnie nie warto się pakować w UST. Szkoda energii na rozpędzenie cięższego koła.

 

  • Mod Team
Napisano

Z reguły TL będzie cięższe od TLR, TL jest cięższe, bo jest więcej materiału, żeby opona była szczelna bez mleka, zresztą popatrz na stronach producentów na deklarowane wagi to zobaczysz różnice (często po 200 g na oponie).

Dętkę możesz stosować zarówno w TL jak i TLR.

Opona lepsza? Zależy do czego, do śmigania po górach, czy po kamulcach telewizorach TL może okazać się bardziej niezawodne szczególnie jeżeli wlejesz uszczelniacz. Do ścigania lepsze będzie TLR, głównie ze względu na wagę, sam musisz określić co Tobie bardziej pasuje.

 

EDIT: Jak zawsze mnie ubiegł, zdrajca! :<

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Posiadam obręcze American Classic MTB 29 Tubeless i odświeżę temat garścią lamerskich w kwestii bezdętek pytań:

 

- czy jeżeli mam dedykowane wentyle, to potrzebuje dodatkowo taśmy do uszczelnienia, czy sam uszczelniacz?

- jaki uszczelniacz i w jakiej ilości na koło?

- fabrycznie na kołach są zwijane Saguaros. Czy mogę ich użyć, czy musiałbym kupić wersję TNT?

  • Mod Team
Napisano

Po pierwsze te koła sprzedawane są fabrycznie z taśmą uszczelniającą, z tego co widzę posiadają wycięte na wylot otwory na nyple, więc potrzeba założenia taśmy jest oczywista, uszczelniacza nie potrzebujesz (aczkolwiek możesz go użyć).

 

Możesz próbować ze zwykłymi Saguaro, zwykłe, zwijane dobrze się sprawują w systemie TR, próbuj...

Napisano

Dzięki. Dokopałem się wczoraj do manuala na minimalistycznej stronie amclassic.

http://amclassic.com/download/manuals/mtb_tubeless_tire_mounting.pdf

 

Jest na forum ktoś, kto jeździ na tym na bezdętkach? Próbowanie fajne jest, ale wolałbym nie zachlapać pół pomieszczenia i siebie mlekiem, dlatego pytam o rady.

 

Jeszcze odnośnie aplikacji - koniecznie przez wentyl, czy można wlać bokiem opony przed pełnym założeniem?

 

  • Mod Team
Napisano

Z mlekiem to to na pewno będzie dobrze skoro obręcze TLR dają z mlekiem radę to UST tym bardziej. O próbowaniu miałem bardziej na myśli te Saguaro + obręcze UST bez mleka, może rantami nieco powietrza uciekać, na zalanie mlekiem, albo inne spektakularne efekty ja bym nie liczył :)

 

Co do aplikacji mleka to jak Tobie wygodniej - ja preferuję przez wentyl, ale wlewając bokiem też będzie ok.

  • Mod Team
Napisano

LOL...

 

UST czy Tubeless Ready bez uszczelniacza to proszenie sie o śmiganie z buta... Niezależnie od tego jak pancerne są opony jak zrobisz dziure drutem - te z opon samochodowych, z oplotów nadaja się do zadania najlepiej - szkłem czy kolcem i nie masz w środku mleka to dajesz z kapcia.

 

Na opakowaniach uszczelniaczy zawsze są sugestie ile lać do jakiej szerokości i wielkości papucia.

 

Sam używałem Caffelatex, teraz jeżdżę na Joe's No Flats Super Sealant.

 

Polecam obydwa...

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

UST czy Tubeless Ready bez uszczelniacza to proszenie sie o śmiganie z buta... Niezależnie od tego jak pancerne są opony jak zrobisz dziure drutem - te z opon samochodowych, z oplotów nadaja się do zadania najlepiej - szkłem czy kolcem i nie masz w środku mleka to dajesz z kapcia.

 

Co do TLR to wiadome, że bez uszczelniacza to lipa, ale UST? Przecież o to właśnie chodzi, żeby śmigać bez mleka, przecież jaki to by miało sens - ładowanie opon po 700-800 g + mleko, skoro możesz wsadzić te pod TLR, które ważą kilkaset gramów mniej a i tak zalejesz mlekiem.

 

W takim razie co z szytkami? 

 

http://forums.mtbr.com/29er-bikes/tire-rim-combination-ust-tubeless-no-tire-sealant-661007.html

 

Zresztą mając dętkę też można wracać z buta, grunt to mieć zapasową gumę :>

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Chodzi o to żeby śmigać a nie zapitalać z papcia. Mnie tam wali waga, także jeśli miałbym opone UST i obrecz UST to i tak dolałbym uszczelniacza właśnie po to aby w razie dziury śmiagć dalej. Ale jeśli ktoś woli ponosić ryzyko drałowania to prosze bardzo, niech śmiga bez mleka :)

 

Szytki to bardzo droga nisza, w zasadzie tylko dla zawodowców. No chyba ze ktoś ma zasobną kieskę...

 

Szacunek...

I.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...