Skocz do zawartości

[opony] Smart Sam, Race King, Saguaro - które wybrać?


pawel92c

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, planuję zakup opon ( rozmiar 26 cali, drut ) do mojego Krossa Hexagon X2. Jestem zainteresowany kupnem jedną z trzech poniższych

 

Continental Race King

 

Schwalbe Smart Sam

 

Geax Saguaro

 

Którą z nich byście mi polecili oraz w jakiej wersji 26x2.0 czy 26x2.2? Mój styl jazdy: 50% teren(polne, leśne drogi, szuter) 50% asfalt oraz moja waga - 66kg.

Napisano

Ogółem mam schwalbe smart sam od nowości i byłem zadowolony, więc jak wymieniałem to również na smart samy tyle, że nowsze.

Są na pewno z trochę innej mieszanki gumy,  wg mnie gorszej, gorzej trzyma - obojętnie od warunków jazdy. Przy najbliższej okazji zmieniać będę na Race Kingi bo i tańsze, słyszałem dobre opinie i trochę jeździłem.

Napisano

Jeździłem na RK ale w wersji supersonic. Na płaskie trasy idealne. Rozmiar 2.2 jest optymalny i najczęściej polecany. Obecnie jeżdżę na xking i mimo agresywniejszego bieżnika jest równie szybką opona lecz na bardzej wymagające trasy.

 

Wysłane z mojego 15rl18j.jpg za pomocą wrxb2d.jpg

Napisano

Ja posiadam RK 2.2 w wersji drut i musze powiedziec ze sa idealnym polaczeniem w miare niskich oporow toczenia a trzymaniem w gorszych warunkach. Zdecydowanie polecam :)


 

Napisano

ogolnie o tych oponach jest pelno tematow na forum polecam poczytac .

 

Sa wypisane wady i zalety modnego race kinga , ktorej zanim zgubi bieznik dozna rozciecia scianki bocznej

 

Przetestowalem wszystkie z w/w opon i od siebie polece saguaro 2,2 bo jest wygodna. Odporna na scieranie , scianki boczne solidne czego nie mozna powiedziec o schalbe i conti. Doskonale sie spisuje w kazych warunkach.

 

Zobacz te tematy ktore sa a dowiesz sie wiecej niz w tym

Napisano

Ja posiadam RK 2.2 w wersji drut i musze powiedziec ze sa idealnym polaczeniem w miare niskich oporow toczenia a trzymaniem w gorszych warunkach. Zdecydowanie polecam :)

 

 

Podpisuję się obiema rękami, wg. mnie lepiej wybrać wersję 2.2, gdyż opory toczenia na asfalcie znacząco nie wzrastają, natomiast trzymanie i komfort jazdy jest bardzo dobry, szczególnie przy niskich cieśnieniach.

Napisano

Ja też kilka dni temu miałem podobny dylemat i zdecydowałem się za poradami GhOsTwrc na Saguaro 2.2 kevlar. Wczoraj pierwsza jazda na tych oponach i jaki miłe zaskoczenie  jak gładko te oponki idą po asfalcie :), balon mają duży więc i w terenie komfort jest no ale to moje odczucia jeśli chodzi o tą oponkę. Może smart sam i race king mają troszkę mniejsze opory toczenia ale jak w sklepie zobaczyłem race king w wersji drut to stwierdziłem że ich boczna ścianka jest grubości banknotu którym chciałem za nie zapłacić :) a w geax nie ma się takiego wrażenia opona wygląda i jest solidna o smart samach nie powiem bo nie miałem choć mój kolega sobie je chwali przejechał 2700 km i jest zadowolony ale mimo jego zadowolenia z tych opon i tak w moim przypadku wybór padł na geaxy.

Napisano

Ja tam posiadam RK 2.0 i wydaje mi się, że tak pół na pół asfalt i lajtowe leśne dróżki jest w sam raz, chociaż wersji 2.2 nie testowałem więc porównać nie mogę ;)

Napisano

Podpisuję się obiema rękami, wg. mnie lepiej wybrać wersję 2.2, gdyż opory toczenia na asfalcie znacząco nie wzrastają

 

Z tego co pamiętam z pewnego testu któregoś z czasopism - przy szerszych oponach opory toczenia wręcz maleją, ślad (czyli "odcisk" opony na podłożu pod obciążeniem) przy tym samym ciśnieniu jest szerszy, ale krótszy.

Napisano

Radzę Ci kupić Schwalbe Smart Sam-y. Mają bardzo małe opory toczenia na asfalcie, bardzo powoli się ścierają, są wytrzymałe i dobrze sobie radzą w terenie, nawet w lekkim błocie i na śniegu. Race Kingi szybko się zetrą i szkoda ich na asfalt bo to opony wyścigowe w suche warunki. Poza tym gdy jest mokro lub grząsko to już gorzej sobie radzą. Co to Saguaro to nie zetknąłem się z nimi...

Napisano

To ciekawe, że tak często padają głosy o niskich oporach toczenia Smart Samów, podczas gdy w syntetycznym teście wyszło coś takiego:

 

Schwalbe Smart Sam 2.1
Rollwiderstand: 28,9 watt

 

Dla porównania

Schwalbe Nobby Nic 2.4 triple

Rollwiderstand: 28,0 watt

 

Continental Race King 2.2

Rollwiderstand: 23,9 watt

Napisano

Jeżdziłem na smart samach i na RK . Moge powiedzieć - oczywiście jest to subiektywne odczucie iż RK lżej sie toczą . Czy na asfalcie czy też w terenie. RK o wielkości 2 cale toczy się jak slick, o wielkości 2,2 większe opory na asfalcie , ale w terenie super sprawa .

To ciekawe, że tak często padają głosy o niskich oporach toczenia Smart Samów, podczas gdy w syntetycznym teście wyszło coś takiego:

 

Schwalbe Smart Sam 2.1
Rollwiderstand: 28,9 watt

 

Dla porównania

Schwalbe Nobby Nic 2.4 triple

Rollwiderstand: 28,0 watt

 

Continental Race King 2.2

Rollwiderstand: 23,9 watt

 

Napisano

Jako bliższego konkurenta Saguaro od Continentala stawiałbym na XKinga.

Osobiście posiadam takowe i nie mogę powiedzieć złego słowa. Chociaż na roztopowym śniegu i głębokim piasku potrafi zarzucić tyłem.

Napisano

@deF, wydaję mi się, że szersze opony stwarzają większe opory, choć na to odczucie działa wiele czynników takich jak masa, rodzaj bieżnika, oraz opory powietrza, które przy szerszej oponie są większe

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...