pawel92c Napisano 13 Maja 2013 Napisano 13 Maja 2013 Witam, planuję zakup opon ( rozmiar 26 cali, drut ) do mojego Krossa Hexagon X2. Jestem zainteresowany kupnem jedną z trzech poniższych Continental Race King Schwalbe Smart Sam Geax Saguaro Którą z nich byście mi polecili oraz w jakiej wersji 26x2.0 czy 26x2.2? Mój styl jazdy: 50% teren(polne, leśne drogi, szuter) 50% asfalt oraz moja waga - 66kg.
karolik0 Napisano 13 Maja 2013 Napisano 13 Maja 2013 Ogółem mam schwalbe smart sam od nowości i byłem zadowolony, więc jak wymieniałem to również na smart samy tyle, że nowsze. Są na pewno z trochę innej mieszanki gumy, wg mnie gorszej, gorzej trzyma - obojętnie od warunków jazdy. Przy najbliższej okazji zmieniać będę na Race Kingi bo i tańsze, słyszałem dobre opinie i trochę jeździłem.
ukaniex Napisano 13 Maja 2013 Napisano 13 Maja 2013 Jeździłem na RK ale w wersji supersonic. Na płaskie trasy idealne. Rozmiar 2.2 jest optymalny i najczęściej polecany. Obecnie jeżdżę na xking i mimo agresywniejszego bieżnika jest równie szybką opona lecz na bardzej wymagające trasy. Wysłane z mojego za pomocą
gajutrw Napisano 13 Maja 2013 Napisano 13 Maja 2013 Ja posiadam RK 2.2 w wersji drut i musze powiedziec ze sa idealnym polaczeniem w miare niskich oporow toczenia a trzymaniem w gorszych warunkach. Zdecydowanie polecam
GhOsTwrc Napisano 13 Maja 2013 Napisano 13 Maja 2013 ogolnie o tych oponach jest pelno tematow na forum polecam poczytac . Sa wypisane wady i zalety modnego race kinga , ktorej zanim zgubi bieznik dozna rozciecia scianki bocznej Przetestowalem wszystkie z w/w opon i od siebie polece saguaro 2,2 bo jest wygodna. Odporna na scieranie , scianki boczne solidne czego nie mozna powiedziec o schalbe i conti. Doskonale sie spisuje w kazych warunkach. Zobacz te tematy ktore sa a dowiesz sie wiecej niz w tym
qwaq Napisano 13 Maja 2013 Napisano 13 Maja 2013 Ja posiadam RK 2.2 w wersji drut i musze powiedziec ze sa idealnym polaczeniem w miare niskich oporow toczenia a trzymaniem w gorszych warunkach. Zdecydowanie polecam Podpisuję się obiema rękami, wg. mnie lepiej wybrać wersję 2.2, gdyż opory toczenia na asfalcie znacząco nie wzrastają, natomiast trzymanie i komfort jazdy jest bardzo dobry, szczególnie przy niskich cieśnieniach.
Quonirath Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Ja też kilka dni temu miałem podobny dylemat i zdecydowałem się za poradami GhOsTwrc na Saguaro 2.2 kevlar. Wczoraj pierwsza jazda na tych oponach i jaki miłe zaskoczenie jak gładko te oponki idą po asfalcie , balon mają duży więc i w terenie komfort jest no ale to moje odczucia jeśli chodzi o tą oponkę. Może smart sam i race king mają troszkę mniejsze opory toczenia ale jak w sklepie zobaczyłem race king w wersji drut to stwierdziłem że ich boczna ścianka jest grubości banknotu którym chciałem za nie zapłacić a w geax nie ma się takiego wrażenia opona wygląda i jest solidna o smart samach nie powiem bo nie miałem choć mój kolega sobie je chwali przejechał 2700 km i jest zadowolony ale mimo jego zadowolenia z tych opon i tak w moim przypadku wybór padł na geaxy.
Smyq90 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Ja tam posiadam RK 2.0 i wydaje mi się, że tak pół na pół asfalt i lajtowe leśne dróżki jest w sam raz, chociaż wersji 2.2 nie testowałem więc porównać nie mogę
deF Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Podpisuję się obiema rękami, wg. mnie lepiej wybrać wersję 2.2, gdyż opory toczenia na asfalcie znacząco nie wzrastają Z tego co pamiętam z pewnego testu któregoś z czasopism - przy szerszych oponach opory toczenia wręcz maleją, ślad (czyli "odcisk" opony na podłożu pod obciążeniem) przy tym samym ciśnieniu jest szerszy, ale krótszy.
shortee Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Najtaniej wyjdzie Cię Continental RK, weź sobie wersję 2.2 nie będziesz żałował.
Sagitt77 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Radzę Ci kupić Schwalbe Smart Sam-y. Mają bardzo małe opory toczenia na asfalcie, bardzo powoli się ścierają, są wytrzymałe i dobrze sobie radzą w terenie, nawet w lekkim błocie i na śniegu. Race Kingi szybko się zetrą i szkoda ich na asfalt bo to opony wyścigowe w suche warunki. Poza tym gdy jest mokro lub grząsko to już gorzej sobie radzą. Co to Saguaro to nie zetknąłem się z nimi...
deF Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 To ciekawe, że tak często padają głosy o niskich oporach toczenia Smart Samów, podczas gdy w syntetycznym teście wyszło coś takiego: Schwalbe Smart Sam 2.1Rollwiderstand: 28,9 watt Dla porównania Schwalbe Nobby Nic 2.4 triple Rollwiderstand: 28,0 watt Continental Race King 2.2 Rollwiderstand: 23,9 watt
zadra1965 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Jeżdziłem na smart samach i na RK . Moge powiedzieć - oczywiście jest to subiektywne odczucie iż RK lżej sie toczą . Czy na asfalcie czy też w terenie. RK o wielkości 2 cale toczy się jak slick, o wielkości 2,2 większe opory na asfalcie , ale w terenie super sprawa . To ciekawe, że tak często padają głosy o niskich oporach toczenia Smart Samów, podczas gdy w syntetycznym teście wyszło coś takiego: Schwalbe Smart Sam 2.1Rollwiderstand: 28,9 watt Dla porównania Schwalbe Nobby Nic 2.4 triple Rollwiderstand: 28,0 watt Continental Race King 2.2 Rollwiderstand: 23,9 watt
MokryxD Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Jako bliższego konkurenta Saguaro od Continentala stawiałbym na XKinga. Osobiście posiadam takowe i nie mogę powiedzieć złego słowa. Chociaż na roztopowym śniegu i głębokim piasku potrafi zarzucić tyłem.
qwaq Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 @deF, wydaję mi się, że szersze opony stwarzają większe opory, choć na to odczucie działa wiele czynników takich jak masa, rodzaj bieżnika, oraz opory powietrza, które przy szerszej oponie są większe
deF Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Chłopski rozum chłopskim rozumem, a fizyka swoje. Dwa pierwsze linki z Gugla: http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-tyre-rolling-resistance.htm http://www.bikeradar.com/gear/article/bicycle-tires-puncturing-the-myths-29245/ Opory powietrza opony? No litości... Mogą mieć znaczenie, o ile masz w barach w okolicach 15 cm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.