Skocz do zawartości

[tarczowe TEKTRO] Mechaniczne słabo hamujące

Szymon93

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Pragnę opisać swój problem dotyczący systemu hamowania w hamulcach tarczowych - mechanicznych firmy Tektro.

Jakiś czas temu zakupiłem rower marki Kross wyposażony w pełen system hamulców tarczowych. Problem polega na tym, że od nowości wspomniane wyżej hamulce nie chcą hamować "na szlag" tj. zatrzymanie koła w miejscu w czasie hamowania. Dotyczy to oczywiście tylniego hamulca lecz przedni również nie zadowala mnie jakością działania. Proszę powiedzieć czy tak już jest w tego typu hamulcach czy trzeba wymienić np. klocki bądź tarcze (pierwszy raz mam tarczówki).

Jestem zielony jeśli chodzi o te sprawy, więc jeśli pominołem jakiś ważny szczegół to proszę powiedzieć. Na życzenie

prześlę zdjęcia.

Pozdrawiam,

Szymon93

Moje BB5 czasem nie chciały w ogóle hamować gdy naciskałem klamkę (oczywiście skok klamki był dobry). Wiązało się to z tym, że tarcza była za blisko nieruchomego klocka, przez co wykorzystykałem cały skok tłoczka w zacisku, a ruchomy klocek nie docisnął tarczy do drugiego. W miarę przybliżania zacisku "do koła" i jednoczesnej regulacji nieruchomego klocka było coraz lepiej, aż hamulec stał się żyletą. Spróbuj wyregulować zacisk - jak to nie pomoże to wyjmij klocki i wyczyść je. Jak nie pomoże żadna z tych czynności, może będzie konieczność wymiany klocków na półmetaliki lub metaliki lub jeszcze ewentualnie wymiana tarczy na większą, choć nie chce mi się wierzyć, żeby dobrze wyregulowany i odtłuszczony tylny hamulec na żywicznych klockach i tarczy zapewne 160mm nie zatrzymał koła...

http://img148.imageshack.us/img148/4295/pb200021v.jpg