Skocz do zawartości

[ok3500]75% asfalt, 25%teren-wybór roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

każdy z reguły poleca, to co sam ma

to się nazywa fanboy danej marki/producenta

ja ma komputer zbudowany na intelu, a nie każdemu polecam intela

 

 

A jeśli chodzi o gwarancję to mam i to w dodatku realizowaną w Polsce

podaj adres dystrybutora

bo to że jakiś sklep Ci sprowadził rower, to nie znaczy ze masz  serwis w Polsce, oddajesz rower do sklepu, sklep wysyła do producenta a to trwa o wiele dłużej,

 

 

miał tylną przerzutkę XTR Carbon, natomiast pozostały osprzęt XT (klamkomanetki, przerzutka przód) i LX (Mechanizm korbowy, hamulce, piasty kół )

podlicz te komponenty oraz dolicz cenę ramy 246€, wychodzi że producent złożył rower za darmo

z drugiej strony na stronie producenta nie da się skonfigurować roweru na LX poniżej 1 000€, czyli wychodzi ponad 4 000 zł,

 

 

Napisano

Poczytaj Forum. Pełno tutaj fanboyów. Ja akurat do nich nie należę. Muesinga polecam, bo obiektywnie rzecz biorąc jest to jeden z najlepszych wyborów. Powtarzam, że za ok. 3tys. nie kupisz nic lepszego-dlaczego więc mam nie polecać ???

Polecam również Empellę, i Kestrela, choć to również firmy mało znane w Polsce.

I co, dlatego, że trzeba wykazać trochę inicjatywy, poszukać, zorientować się w temacie, to źle?

Lepiej iść jak ciele do sklepu i kupić Krossa, czy innego Unibika? (bez urazy, to też porządne rowery)

Co do gwarancji-mam na piśmie i nie muszę odsyłać całego roweru do sprzedawcy, a tylko uszkodzony element. Adresów nie będę podawał, jak ktoś chce to znajdzie.

A nawet jeśli jakiś sklep Ci sprowadzi rower z zagranicy, to co z tego? Idziesz do sklepu z gwarancją i ustawowo mają bodajże 14 dni roboczych na rozpatrzenie. Po tym terminie ustawowo możesz zażądać zwrotu pieniędzy. Więc co za różnica skąd sklep ma rower??

 

No i właśnie zapłaciłem dokładnie 3,4tys. za rower w takiej właśnie konfiguracji jak wcześniej pisałem. Dodam, że kierownica carbon, opony Cyclocross Speed, wsporniki Easton EA50. Faktem jest, że było to dwa lata temu, ale i obecnie ciężko mi znaleźć rower innej marki porównywalny cenowo i jakościowo do Muesinga.

 

Aczkolwiek powtórzę: każdy wybiera to co mu najbardziej będzie pasowało. Bo w końcu chodzi o to, żeby mieć satysfakcję z własnego wyboru i radość z jazdy. A czy to będzie Kross, Unibike, Giant, czy Muesing, to już sprawa drugorzędna.

A tak z czystej ciekawości-jaki Ty posiadasz sprzęt?

Pozdrowienia

Napisano

Nie rozumiem tego trzęsienia się o gwarancję - bo w zasadzie do czego ma być ona potrzebna? Chyba na pęknięcie ramy, ale to trzeba byłoby mieć super pecha.

Zamawiałem z zagranicy rowery, które nie mają w Polsce dystrybutorów i gwarancje miałem w nosie.

Napisano

Idziesz do sklepu z gwarancją i ustawowo mają bodajże 14 dni roboczych na rozpatrzenie

14 dni jest na reklamację - jeśli sklep nie powiadomi Cię wcześniej że z powodów logistycznych nie mogą naprawić/wymienić, a gwarancję producent może rozpatrywać nawet kilka m-c, jeśli wchodzą w grę ekspertyzy, ale również musi Cię o tym poinformować. Jeśli reklamujesz rower do sklepu to sklep rozpatruje Twoje roszczenia, jeśli w przeciągu 14 dni roboczych nie dostaniesz żadnej informacji, 15 dnia możesz iść po pieniądze, gwarancję rozpatruje producent, to producent jest gwarantem, a sklep jest tylko pośrednikiem między klientem a producentem

 

 

Adresów nie będę podawał, jak ktoś chce to znajdzie.

 

szukałem, znalazłem jedynie jedną ofertę na aledrogo oraz na tablicy, żadnego sklepu który w Polsce sprzedaje rowery tej firmy

 

 

Nie rozumiem tego trzęsienia się o gwarancję - bo w zasadzie do czego ma być ona potrzebna?

według mnie jest potrzebna, Ty kupiłeś i nic się nie stało, 10 osób kupi i nic się nie stanie, ale bywają przypadki że dzieje się z rowerem coś, tak samo jak z aledrogo, ja nie narzekam, zawsze otrzymuję towar który zamówiłem, nigdy nie miałem problemów, ma kilku znajomych którzy nie zamówią nic więcej na aledrogo, mają nie miłe doświadczenia, łącznie z wizytami na komisariatach policji

 

 

A tak z czystej ciekawości-jaki Ty posiadasz sprzęt?

ja na swój rower czekam, zamówiony jest zethos, rozpatrywałem kilka opcji,

Hercules Icona Pro - nie można montować fotelików dziecięcych, oraz od dystrybutora nie mogłem się doprosić o angielska instrukcję obsługi rowery, na stronach producenta nie mogłem znaleźć, w angielskiej ver. instrukcji są zapisy co do limitów wagowych

Author Mission - 110 kg DMC, odpada gdyż ja + córka + fotelik + rower grubo ponad 110 kg

Kross 100 kg DMC - jak wyżej

Cube Nature Pro - 115 kg DMC + 25 kg bagaż, wszystko ok ale zalecają montaż fotelika na bagażniku a nie rurze pod-siodłowej, dostępność oraz cena haków do przerzutki

Giant Roam XR2 - 136 kg DMC , montaż fotelika ja wyżej

Trek DS 8.4 - 136 kg, nie mogłem się doprosić dystrybutora o info o montażu fotelika

 

wybór padł na zethosa (2,5k w sklepie stacjonarnym), 140kg DMC, można montować fotelik na rurze pod-siodłowej, łatwy dostęp do części/serwisu

Napisano

Nie rozumiem tego trzęsienia się o gwarancję - bo w zasadzie do czego ma być ona potrzebna? Chyba na pęknięcie ramy, ale to trzeba byłoby mieć super pecha.

Zamawiałem z zagranicy rowery, które nie mają w Polsce dystrybutorów i gwarancje miałem w nosie.

 

Wydając jednak ok 3 tyś wolałbym się zabezpieczyć na wypadek czegoś takiego jak pech. Wiesz jak to bywa- 1000 razy nie będzie problemu, a za 1001...

 

14 dni jest na reklamację - jeśli sklep nie powiadomi Cię wcześniej że z powodów logistycznych nie mogą naprawić/wymienić, a gwarancję producent może rozpatrywać nawet kilka m-c, jeśli wchodzą w grę ekspertyzy, ale również musi Cię o tym poinformować. Jeśli reklamujesz rower do sklepu to sklep rozpatruje Twoje roszczenia, jeśli w przeciągu 14 dni roboczych nie dostaniesz żadnej informacji, 15 dnia możesz iść po pieniądze, gwarancję rozpatruje producent, to producent jest gwarantem, a sklep jest tylko pośrednikiem między klientem a producentem

 

 

 

szukałem, znalazłem jedynie jedną ofertę na aledrogo oraz na tablicy, żadnego sklepu który w Polsce sprzedaje rowery tej firmy

 

 

według mnie jest potrzebna, Ty kupiłeś i nic się nie stało, 10 osób kupi i nic się nie stanie, ale bywają przypadki że dzieje się z rowerem coś, tak samo jak z aledrogo, ja nie narzekam, zawsze otrzymuję towar który zamówiłem, nigdy nie miałem problemów, ma kilku znajomych którzy nie zamówią nic więcej na aledrogo, mają nie miłe doświadczenia, łącznie z wizytami na komisariatach policji

 

 

ja na swój rower czekam, zamówiony jest zethos, rozpatrywałem kilka opcji,

Hercules Icona Pro - nie można montować fotelików dziecięcych, oraz od dystrybutora nie mogłem się doprosić o angielska instrukcję obsługi rowery, na stronach producenta nie mogłem znaleźć, w angielskiej ver. instrukcji są zapisy co do limitów wagowych

Author Mission - 110 kg DMC, odpada gdyż ja + córka + fotelik + rower grubo ponad 110 kg

Kross 100 kg DMC - jak wyżej

Cube Nature Pro - 115 kg DMC + 25 kg bagaż, wszystko ok ale zalecają montaż fotelika na bagażniku a nie rurze pod-siodłowej, dostępność oraz cena haków do przerzutki

Giant Roam XR2 - 136 kg DMC , montaż fotelika ja wyżej

Trek DS 8.4 - 136 kg, nie mogłem się doprosić dystrybutora o info o montażu fotelika

 

wybór padł na zethosa (2,5k w sklepie stacjonarnym), 140kg DMC, można montować fotelik na rurze pod-siodłowej, łatwy dostęp do części/serwisu

O takie informacje, jak podałeś, mi chodziło!!! Nie zdawałem sobie sprawy, że z montażem fotelika producenci robią takie ‘cyrki’. U sobie zwyczajnie kupiłem fotelik, zamontowałem i gra. Wcześniej tylko sprawdziłem jakie obciążenie wytrzyma rama (znalazłem różne informacje, że w granicach 130kg, ale w sumie żadna z nich nie pochodziła od producenta) policzyłem ile to będzie JA + MŁODY + rezerwa i wyszło, że max 110 (chociaż, na ten sezon może być więcej).

Czy informacje o obciążeniach (chodzi mi o Unibike) dotyczą całej klasy rowerów, czy tego konkretnego? Pytam ponieważ np. Trek podaje chyba dla MTB (ogólnie na różne modele) max 130kg.

Napisano

co do trek'a tutaj masz info o „limitach wagowych

 

a tu proszę, instrukcja obsługi unibike

 

 

Nie zdawałem sobie sprawy, że z montażem fotelika producenci robią takie ‘cyrki’

teraz każdy producent zabezpiecza się jak może aby mieć możliwość odmówienia naprawy gwarancyjnej (np. użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem, dziękuję i nie masz gwarancji)

Napisano

co do trek'a tutaj masz info o „limitach wagowych

 

a tu proszę, instrukcja obsługi unibike

 

 

teraz każdy producent zabezpiecza się jak może aby mieć możliwość odmówienia naprawy gwarancyjnej (np. użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem, dziękuję i nie masz gwarancji)

 

Dla Unibike znalazłem zapis, że max ciężar rowerzysty i bagażu nie może przekroczyć 120kg. Podałeś 140DMC, Zaokrągliłeś, czy masz może info z jeszcze innego źródła?

 

Jeszcze jedno pytanie (widzę, że rozpoznałeś nieźle temat)- czy orientowałeś się jak producenci podchodzą do sprawy drążków holowniczych dla rowerów dla dzieci? W przyszłym roku będę musiał zastąpić czymś fotelik i taki pomysł wpadł mi do głowy, ale zaczynam się zastanawiać co jeszcze może się kryć w obostrzeniach producentów :)

Napisano

 

Zaokrągliłeś, czy masz może info z jeszcze innego źródła?

strona 4, pod punktem 11

 

 

 

11 . Przeznaczenie rowerów ze względu na wiek wraz z dopuszczalnymi masami całkowitymi :
- rower dziecięcy koła 16" — wiek 3-6 lat, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może przekraczać
30 kg
- rower dziecięcy koła 20" — wiek 6-8 lat, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie mote przekraczać
80 kg
- rower młodzieżowy koła 24” — wiek 8-13 lat, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może
przekraczać 105 kg
- rower na kołach 26" oraz 28“ - dla dorosłych, maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może
przekraczać 120 kg.

Maksymalna waga roweru + bagaż + rowerzysta nie może przekraczać 140 kg.

ja dzwoniłem również do unibike, podali 140 DMC

 

unibike nie miał zastrzeżeń, traktują to jako przyczepkę bagażową, u innych się już nie dowiadywałem

 

ja zastanawiałem się nad czym takim

 

 

 

Napisano

ja zastanawiałem się nad czym takim

 

Też o tym myślałem, ale skoro mam już rowerek to drążek wyjdzie taniej. Pytałem (na forum) jak się sprawdza taki wynalazek i ogólnie ludzie pozytywnie się wypowiadali.



Mam jeszcze jedno ogólne pytanie, a nie chcę zakładać nowego tematu. Otóż czy ktoś z Was przesiadał się z 26 (MTB) na 28 (Cross)? Jakie macie ogólne wrażenia? Ostatnio zacząłem trochę jeździć po lasach- główni utwardzone ścieżki i czasem trochę błota. Mój rower (poza minusami o jakich już wcześniej wspominałem) ogólnie rzecz biorąc dawał radę. I druga sprawa- jak wygląda sprawa podjazdów (załóżmy, że mowa o utwardzonej ścieżce leśnej bez niespodzianek w postaci kamieni i korzeni) na kołach 28? Czy jedzie się ciężej? Wiadomo, że wszystko zależy od kondycji zawodnika, ale jaki wpływ mają koła (ich rozmiar)? Teoretycznie może być gorzej, ale z drugiej strony opony są cieńsze i mają inny profil… A jak w praktyce?



 

ja na swój rower czekam, zamówiony jest zethos, rozpatrywałem kilka opcji,

 

Można wiedzieć jaki rozmiar wybrałeś i jakiego jesteś wzrostu?

Napisano

ja na swój rower czekam, zamówiony jest zethos, rozpatrywałem kilka opcji,

Hercules Icona Pro - nie można montować fotelików dziecięcych, oraz od dystrybutora nie mogłem się doprosić o angielska instrukcję obsługi rowery, na stronach producenta nie mogłem znaleźć, w angielskiej ver. instrukcji są zapisy co do limitów wagowych

Author Mission - 110 kg DMC, odpada gdyż ja + córka + fotelik + rower grubo ponad 110 kg

Kross 100 kg DMC - jak wyżej

Cube Nature Pro - 115 kg DMC + 25 kg bagaż, wszystko ok ale zalecają montaż fotelika na bagażniku a nie rurze pod-siodłowej, dostępność oraz cena haków do przerzutki

Giant Roam XR2 - 136 kg DMC , montaż fotelika ja wyżej

Trek DS 8.4 - 136 kg, nie mogłem się doprosić dystrybutora o info o montażu fotelika

 

wybór padł na zethosa (2,5k w sklepie stacjonarnym), 140kg DMC, można montować fotelik na rurze pod-siodłowej, łatwy dostęp do części/serwisu

 

 

Wszystko jasne, naprawdę wszystko, trzeba było tak od razu...

Czy planujesz zakup i używanie oświetlenia rowerowego w dzień?

 

Nie rozumiem tego trzęsienia się o gwarancję - bo w zasadzie do czego ma być ona potrzebna? Chyba na pęknięcie ramy, ale to trzeba byłoby mieć super pecha.

Zamawiałem z zagranicy rowery, które nie mają w Polsce dystrybutorów i gwarancje miałem w nosie.

 

 

Kolega Kluska zrozumie to dopiero za jakiś czas...

Pozdrowienia.

Napisano

 

Można wiedzieć jaki rozmiar wybrałeś i jakiego jesteś wzrostu?

 

zamówiłem 19", wzrost 178

 

 

Wszystko jasne, naprawdę wszystko, trzeba było tak od razu...

możesz rozwinąć swoja myśl

 

 

Czy planujesz zakup i używanie oświetlenia rowerowego w dzień?

w dzień przy dobrej widoczności raczej nie, ale przy złych warunkach pogodowych już tak

 

 

Kolega Kluska zrozumie to dopiero za jakiś czas...

 

co mam zrozumieć, ze rower kupiony poza granicami Polski jest bezawaryjny, rama nie złamie się,

rozumiem że pewne elementy eksploatacyjne będzie ciężko zakwalifikować jako naprawę gwarancyjna po przejechaniu np. 2 000 km

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...