dzaku Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Zastanawiam się nad zastąpieniem mojego obecnego 26" roweru 120/120 czymś co da trochę więcej radości w górach i w terenie ale jednocześnie pozwoli na bezproblemowe pokonywanie dowolnej długości tras szutrowych/alfaltowych (tak jak obecny rower). Do głowy przyszedł mi taki rower: http://www.norco.com/bikes/mountain/all-mountain/shinobi/ pewnie w rozmiarze XL (mam 195 cm) i tu niepokoi mnie standover 81 cm. Z jednej strony Norco chwali się tym, że ma "excellent stand-over clearance for a 29er", z drugiej strony taki trance X ma ten paremetr na poziomie 71 cm.. Czy jest ktoś kto ma doświadczenia z tym rowerem i mogłby opisać, czy moje założenia dotyczące jego przeznaczenia mają sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Kłaniam, Obawiam się że w Kraju-Raju nikt Ci nie odpowie. Polecam przegladnąć zagramaniczne fora, ze szczególnym uwzględnieniem MTBR. Poza tym Bikeradar ma wrzutke o Shinobi. http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-norco-shinobi-1-12-45658 Również w tym roku Shinobi załapał się w 25-tce kandydatów do tytułu What Mountain Bike Trail Bike of the Year. Nie pamiętam tylko czy dotarł do finałowej 10-tki... Co zasię tyczy przestrzeni na Klejnoty Koronne... 29er zawsze bedzie tam miał mniej miejsca bo to 29er. Niezależnie od tego jak wygniesz górną rurkę. Poza tym jeśli porównany Trance X i Shinobi oba w deklarowanym przez producenta rozmiarze XL to Shinobi ma standover 810mm, a Trance X 822mm. 790 ma i owszem, ale dla rozmiaru L... Inna sprawa że każdy producent ma inne faktyczne rozmiary dla poszczególnych literek... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzaku Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 (edytowane) Internet przeczytałem cały o tym rowerze, recenzje zbiera raczej bardzo dobre, ale co innego rower testowany w Kanadzie czy UK, co innego na naszej beskidzkiej rąbance - miałem nadzieję, że jest na forum może ktoś kto taki sprzęt ujeżdza i może da się przymierzyć: ) Możesz napisać mi skąd wziąłeś dane na temat Trance'a, bo patrząc tutaj jest 71cm: http://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/trance.x.29er.0/11514/55872/#geometry edit: OK, już widzę, nie doprecyzowałem, że chodziło o Trance'a 29er - swoją drogą ciekawe, że ma górną rurę 11cm niżej niż wersja 26". Edytowane 12 Maja 2013 przez dzaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Kłaniam, Nie wiem jak tam Kanada ale w UK też troche skały jest i do tego błota od licha, że Bieszczady wymiękają... Pytaj poza Polszą, tutaj rowery o większym skoku na Wielkiej Kiszce to jeszcze zupełna egzotyka. Opconalnie spróbuj na EMTB, moze tak ktoś juz coś zapoda... Tu samo krosiarstwo i maratoniarze Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Błoto to raczej sprawa opon, a nie konstrukcji roweru ... zawieszeniu obojętne czy skały są z USA , CDN czy inne ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Nie do końca kolego. Dajmy na to takie słonecznokalifornijskie Lenz'e słabiutko wypadaja w kategorii prześwitu tylnego koła w wahaczu. I wtedy błoto lub jego brak zaczyna robić różnicę... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Nie przesadzajmy, nie będzie jeździł w permanentnym błocie, jeśli rower sprawdza się w Kanadzie da sobie radę u nas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzaku Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Bardziej chodziło mi o znaczenie "all-mountain" w Polsce i w UK, czy w ojczyźnie north-shore'a, niż o prześwit (tego chyba akurat Shinobi nie brakuje). W każdym razie dzięki za pomoc, pomęczę jeszcze w innym temacie specjalistów od przymierzania rowerów na odległość i wtedy poważnie zastanowię się, czy wymieniać rower na którym jeździ mi się dobrze na rower na którym potencjalnie może się jeździć lepiej: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Fakt... To co w USA klasyfikują jako crosscountry to w Kraju-Raju zaczyna pachnieć AM... I to wcale nie najlajtowszym Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 W każdym razie dzięki za pomoc, pomęczę jeszcze w innym temacie specjalistów od przymierzania rowerów na odległość i wtedy poważnie zastanowię się, czy wymieniać rower na którym jeździ mi się dobrze na rower na którym potencjalnie może się jeździć lepiej: ) No i właśnie tu jest "pies pogrzebany" , na odległość nie do końca da się dobrać, a nawet jeśli, to w praktyce można się rozczarować, i to mocno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzaku Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Wiem, zdaję sobie z tego sprawę. Niestety w Polsce niezwykle ciężko przymierzyć się do czegokolwiek co ma rozmiar XL i nie jest Cubem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Porównuję geometrię Norco ze Specem Stumpjumperem FSR, i jeśli mógł byś się przejechać na Specu to odczucia miał byś dosyć zbliżone (rowery w rozm. XL mają bardzo zbliżoną długość ramy horyzontalnie, zbliżoną bazę kół , zbliżoną długość tylnych widełek i do tego kąty są podobne, Spec ma wyższą główkę ramy, ale gdyby przełożyć podkładki to pozycja i prowadzenie były by bardzo podobne - oczywiście praca zawieszenia inna) ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzaku Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 (edytowane) Przeglądam tabelki i rozumiem, że piszesz o Stumpjumperze 26"? Bo przy 29erze chyba L-ka jest bardziej podobna (przy czym rura 468 wymagałaby u mnie chyba sztycy > 400 mm - ależ dłuuugie te Spece.. Edytowane 13 Maja 2013 przez dzaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Kłaniam, Bo od czasu kiedy na G2 przestano patrzeć jak na zielonego kota idea "długa rama-krótki most" na dobre rozsiadła się w przemyśle rowerowym. Pomijam takie wybryki jak Cube i inne kwadraciaki Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 (edytowane) Piszę o Stumpjumperze 29" XL (wersja zwykła, nie EVO ) - jest bardzo zbliżony do Shinobi XL - tylko długość ramy horyzontalnie jest w Stumpym o 8 mm większa (ma też wyższą główkę ramy ale nioższy amor - czyli wysokość kokpitu podobna) reszta bardzo zbliżona ... Edytowane 13 Maja 2013 przez Rulez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzaku Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Faktycznie, porównywałem TTH z TTA: / Do tego 20 mm dłuższy mostek i sztycę z offsetem - wiem, że to rzeczy wymienialne, ale przymiarkę mogą popsuć. Nic, wybiorę się kiedyś do Twomarku i zobaczę co będzie dużego, żeby popróbować. Teraz mam ramę "kwardatową", TTH 620, czy też 625, do tego mostek 120 i w sumie jeździ mi się wygodnie, tylko na trudnych technicznie zjazdach czasem coś jest nie tak. Ale nie wiem, czy to kwestia braku myk-myka, wysokiego suportu, czy braku techniki: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Powiem szczerze, że moim zdaniemi mostek 120 mm w sprzęcie tego typu to za dużo, najlepiej gdyby długość ramy umożliwiała założenie mostka do 90 mm. i z takim mostkiem optymalną pozycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Most 120 w MTB ??? Ranyjulek... Powiało historią... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi