szliri Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Nazwa : Made in China Seatpost Średnia sztycy : 31,6mm Długość : 400mm Materiał : Carbon UD Off Set : 20mm Waga (realna) : 171g Kolor : UD Carbon Cena : 150zł W związku z dużą popularnością testu kierownicy No name pokusiłem się o test sztycy którą używam od dobrych kilku miesięcy w swoim rowerze. Powłoka sztycy posiada gładką powierzchnię. Efekt wizualny stoi na wysokim poziomie, wszystkie napisy zostały wykonane starannie. Niestety gładka powierzchnia sprawia, że sztyca ślizga się w mufie nawet przy mocnym dokręceniu. Z pomocą przychodzi pasta do karbonu. Po zastosowaniu problem znika jednak preferował bym szczególnie do ram wykonanych z aluminium stosowanie zacisków bez wycięć (czyli zacisków wylajtowanych)(fot1). Przejdźmy do jarzma sztycy. Nie obyło się bez kilku problemów jednak szybko i skutecznie sobie z nimi poradziłem. Gdy otrzymałem przesyłkę jeden element był zapieczony w główce sztycy (fot2) - wystarczyło mocniejsze wybicie i wyskoczył. Drugi problem to obracające się siodło po zamontowaniu (movie1). Film przedstawia dokładnie ten problem. Okazuje się, że sztycę trzeba dość mocno skręcić, nie posiadam klucza dynamometrycznego lecz nauczyłem się metodą prób i błędów, dokręcać ją tak aby siodło niezależnie od stylu jazdy było zawsze na właściwej pozycji. Dokonałem także analizy ścianek bocznych. Przy samym dole sztycy ścianki są znacznie cieńsze niż w dalszej części. Sztyca przystosowana jest do standardowych prętów siodełek jeśli jednak chcemy używać siodła z karbonowymi prętami potrzebny jest adapter także dostępny w sprzedaży. Po kilku miesięcznym użytkowaniu (ok 1000km) jestem w stanie polecić ten produkt. Mimo kilku wad oferuje dobrą wytrzymałość/jakość (biker ~82kg) oraz bardzo dobrą wagę 171 gram. Cena myślę, że jest przystępna. Sztyca testowana w xc,szosa. Szczególnie pozdrowienia dla użytkownika kadargo (fot1) Przykładowe zdjęcie (fot2) Fotka na rowerze NR1 Fotka na rowerze NR2 (movie1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Ciekawy test tylko nie moge dojrzeć tych napisów, które to są wykonane staranie - wg. Twoich słów. Były bardzo obraźliwe, że zostały potraktowane cenzurą ? Bo skoro polecasz ten produkt to ja np. chciałbym wiedzieć co za napis... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Pisz na PW do kolegi, już jedna akcja była z kierownicą- podróbką ritcheya. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buchar69 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 bontrager xxx lite jak mniemam. Trochę tego zdarza się na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 (edytowane) przy 85kg nie da sie tak dokrecic jarzma, aby siodlo nie zmienialo kata podczas jazdy, stosowane pasty do karbonu, butapren itp - tanio, dobrze i lekko nigdy nie ida ze soba w parze Edytowane 31 Maja 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Sama sztyca faktycznie ostatnio mi zjechała mimo użycia pasty do karbonu, jednak butapren skutecznie rozwiązał problem. Siodło w jarzmie nigdy nie zmieniło położenia odkąd mocniej dokręciłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 A nie jest to wina zwyczajnie CUBE'a? Praktycznie wszyscy moi znajomi ujeżdżający REACTION'a męczyli się ze zjeżdżającymi sztycami, nawet tymi oryginalnymi które były w rowerze jeszcze w sklepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Przy aluminium nie było problemu, nigdy nie zjechała. Może po prostu sztyca carbon w takim wykończeniu nie jest najlepsza do tej ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Ja mam Truvativa world cup, też lakierowany carbon ud i też zjeżdżał czasem. Wymiana obejmy na masywniejszą i szerszą załatwiła sprawę. Myślę że t kwestia tego lakieru, bo anodowane alu trzymało przy dużo lżejszym dokręceniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Dokładnie, ja mam zacisk 11 gramowy więc mocno na pewno nie złapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 5 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Zrozumiem ,że ktoś chciał pokazac co naprawdę można dostac z "węgla" tanio na allegroAle nie zrozumiem JAK MOŻNA POLECIC PODROBIONY PRZEDMIOT? WAS TO NIE RAZI???Możemy śmiac się z Chińczyków którzy zaraz podrobią Statuę Wolności ale co należy powiedziec o tych którzy świadomie kupują taki towar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Nie recenzuje tutaj podrobionego przedmiotu, przynajmniej nic na to nie wskazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 6 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 .. bo usunąłeś napisy ?Czy tylko model "bardzo podobny" do a'la Bontagera? Bo jeżeli tak zwracam honor i przepraszam bardzo. Naprawdę.(po prostu szlag mnie trafia jak widzę co się dzieje na rynku i jestem już przeczulony) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Ta sztyca jest tylko podobna do Bontragera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 6 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 a te napisy o których Kolega wspomniał, że ładnie wykonane? tak tylko dopytuję...Ile ważysz? I jak zmierzyłeś, że ścinak iw środku są grubsze niż na zewnątrz?tak dopytuję z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Ważę w tym momencie 81kg (80-85kg) zmienną mam wagę, napisy informujące o limicie wysunięcia sztycy,maksymalnym momencie dokręcenia. Sztycę zmierzyłem przy samym dole pod naświetleniem od spodu przy w locie widać, że ścianka zwiększa swoją szerokość. Dodatkowo można to sprawdzić opukując powierzchnię sztycy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beskidek Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 I znowu się zaczyna... Trzeba będzie zacząć pisać maile do Chińczyków: " Boys, stop painting carbon, it's just a waste of time and money. We, Polish Guys, are so DAMN sensible!" xD I tak, wiem, że nic to konstruktywnego nie wnosi. Ale sam tak zacznę do nich pisać, tuż przed kolejnym sezonem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) To nie jest problem tylko chińskich sztyc, mam oryginalnego ritchey'a wcs'a o tej konstrukcji i też siodło się przekręca, jak się mocniej uderzy tyłkiem, mimo dokręcenia do granic możliwości. Edytowane 11 Listopada 2013 przez Maniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Bo to jest niestety fatalny patent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 11 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 mam oryginalnego ritchey'a wcs'a a co się dziwić - jabłko nie spada daleko od jabłonki, niestety.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Ogólnie sam nie wybrałbym tego mocowania choćby ze względu na brak możliwości montowania owalnych prętów + relacje innych to totalna dyskwalifikacja no ale producent roweru mnie uszczęśliwił na siłę. Nie mniej jednak przy 80kg, użyciu pasty montażowej i dobrym dokręceniu to da się jeździć, więc jakaś tam różnica jest, jednak nie mam zaufania za grosz do tego mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Wersja z mocowaniem jarzma na dwie sruby ma lepsze opinie, ale tez wyzsza mase. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Czegoś tu nie rozumiem. W temacie opisywane są doświadczenia z użytkowania kopii sztycy Bontragera. Maniak pisze o oryginalnej sztycy Ritcheya o takim mocowaniu - one posiadają takie jarzma? Jeśli nadal piszemy o sztycy z początku tematu to oryginalne mocowanie siodła jest wg mnie rewelacyjne i bardzo stabilne. Widziałem tysiące tych sztyc (brzmi dziwnie ale jednak) i nie mam żadnych zastrzeżeń do stabilności czy trwałości. Nie potrzebuję palców nawet jednej ręki by policzyć sztyce z wadą jarzma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 12 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 (edytowane) a co się dziwić - jabłko nie spada daleko od jabłonki, niestety... i własnie tego co piszesz Tobo tamten wpis dotyczył ale widac właściciel nie skumał Nie ma czegoś takiego jak WCS na jarzmie bontargera ps: pytaniem zostaje ile ten "oryginał" kosztował... Edytowane 12 Listopada 2013 przez anarchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 12 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Maniak pisze o oryginalnej sztycy Ritcheya o takim mocowaniu - one posiadają takie jarzma? Ok, racja , ritchey nie posiada identycznego mocowania co te bontragery, z mojej strony mowa jest o tym aluminiowym modelu , jak wspomniałem nie mam podstaw podejrzewać że to fake bo była fabrycznie w rowerze, podobieństwo sprowadza się do skręcania tego jedną śrubą od boku i tego że pręty ściskane są na podobnej zasadzie. Ogólnie raczej typ mocowania ma podobną zasadę działania, czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi