Skocz do zawartości

[sztyca] Made in China test + recenzja


Rekomendowane odpowiedzi

Nazwa : Made in China Seatpost

Średnia sztycy : 31,6mm

Długość : 400mm

Materiał : Carbon UD

Off Set : 20mm

Waga (realna) : 171g

Kolor : UD Carbon

Cena : 150zł

 

W związku z dużą popularnością testu kierownicy No name pokusiłem się o test sztycy którą używam od dobrych kilku miesięcy w swoim rowerze. Powłoka sztycy posiada gładką powierzchnię. Efekt wizualny stoi na wysokim poziomie, wszystkie napisy zostały wykonane starannie. Niestety gładka powierzchnia sprawia, że sztyca ślizga się w mufie nawet przy mocnym dokręceniu. Z pomocą przychodzi pasta do karbonu. Po zastosowaniu problem znika jednak preferował bym szczególnie do ram wykonanych z aluminium stosowanie zacisków bez wycięć (czyli zacisków wylajtowanych)(fot1). Przejdźmy do jarzma sztycy. Nie obyło się bez kilku problemów jednak szybko i skutecznie sobie z nimi poradziłem. Gdy otrzymałem przesyłkę jeden element był zapieczony w główce sztycy (fot2) - wystarczyło mocniejsze wybicie i wyskoczył. Drugi problem to obracające się siodło po zamontowaniu (movie1). Film przedstawia dokładnie ten problem. Okazuje się, że sztycę trzeba dość mocno skręcić, nie posiadam klucza dynamometrycznego lecz nauczyłem się metodą prób i błędów, dokręcać ją tak aby siodło niezależnie od stylu jazdy było zawsze na właściwej pozycji. Dokonałem także analizy ścianek bocznych. Przy samym dole sztycy ścianki są znacznie cieńsze niż w dalszej części. Sztyca przystosowana jest do standardowych prętów siodełek jeśli jednak chcemy używać siodła z karbonowymi prętami potrzebny jest adapter także dostępny w sprzedaży. Po kilku miesięcznym użytkowaniu (ok 1000km) jestem w stanie polecić ten produkt. Mimo kilku wad oferuje dobrą wytrzymałość/jakość (biker ~82kg) oraz bardzo dobrą wagę 171 gram. Cena myślę, że jest przystępna. Sztyca testowana w xc,szosa. Szczególnie pozdrowienia dla użytkownika kadargo

 

obejma.png

(fot1) Przykładowe zdjęcie

 

3772a04beb5d02fegen.jpg

(fot2) 

 

77647efca126894dgen.jpg

Fotka na rowerze NR1

 

069d2ffd0051b591gen.jpg

Fotka na rowerze NR2

 

(movie1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy test tylko nie moge dojrzeć tych napisów, które to są wykonane staranie - wg. Twoich słów. Były bardzo obraźliwe, że zostały potraktowane cenzurą ? Bo skoro polecasz ten produkt to ja np. chciałbym wiedzieć co za napis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przy 85kg nie da sie tak dokrecic jarzma, aby siodlo nie zmienialo kata podczas jazdy, stosowane pasty do karbonu, butapren itp - tanio, dobrze i lekko nigdy nie ida ze soba w parze

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Truvativa world cup, też lakierowany carbon ud i też zjeżdżał czasem. Wymiana obejmy na masywniejszą i szerszą załatwiła sprawę. Myślę że t kwestia tego lakieru, bo anodowane alu trzymało przy dużo lżejszym dokręceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zrozumiem ,że ktoś chciał pokazac co naprawdę można dostac z "węgla" tanio na allegro
Ale nie zrozumiem JAK MOŻNA POLECIC PODROBIONY PRZEDMIOT? WAS TO NIE RAZI???
Możemy śmiac się z Chińczyków którzy zaraz podrobią Statuę Wolności ale co należy powiedziec o tych którzy świadomie kupują taki towar?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę w tym momencie 81kg (80-85kg) zmienną mam wagę, napisy informujące o limicie wysunięcia sztycy,maksymalnym momencie dokręcenia. Sztycę zmierzyłem przy samym dole pod naświetleniem od spodu przy w locie widać, że ścianka zwiększa swoją szerokość. Dodatkowo można to sprawdzić opukując powierzchnię sztycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

I znowu się zaczyna...

 

Trzeba będzie zacząć pisać maile do Chińczyków:

 

" Boys, stop painting carbon, it's just a waste of time and money. We, Polish Guys, are so DAMN sensible!"  xD

 

I tak, wiem, że nic to konstruktywnego nie wnosi. Ale sam tak zacznę do nich pisać, tuż przed kolejnym sezonem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To nie jest problem tylko chińskich sztyc, mam oryginalnego ritchey'a wcs'a o tej konstrukcji i też siodło się przekręca, jak się mocniej uderzy tyłkiem, mimo dokręcenia do granic możliwości.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ogólnie sam nie wybrałbym tego mocowania choćby ze względu na brak możliwości montowania owalnych prętów + relacje innych to totalna dyskwalifikacja no ale producent roweru mnie uszczęśliwił na siłę. Nie mniej jednak przy 80kg, użyciu pasty montażowej i dobrym dokręceniu to da się jeździć, więc jakaś tam różnica jest, jednak nie mam zaufania za grosz do tego mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem.

W temacie opisywane są doświadczenia z użytkowania kopii sztycy Bontragera.

Maniak pisze o oryginalnej sztycy Ritcheya o takim mocowaniu - one posiadają takie jarzma?

 

Jeśli nadal piszemy o sztycy z początku tematu to oryginalne mocowanie siodła jest wg mnie rewelacyjne i bardzo stabilne. Widziałem tysiące tych sztyc (brzmi dziwnie ale jednak) i nie mam żadnych zastrzeżeń do stabilności czy trwałości. Nie potrzebuję palców nawet jednej ręki by policzyć sztyce z wadą jarzma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
a co się dziwić - jabłko nie spada daleko od jabłonki, niestety...

i własnie tego co piszesz Tobo tamten wpis dotyczył ale widac właściciel nie skumał :)

Nie ma czegoś takiego jak WCS na jarzmie bontargera :)

 

 

ps: pytaniem zostaje ile ten "oryginał" kosztował...

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Maniak pisze o oryginalnej sztycy Ritcheya o takim mocowaniu - one posiadają takie jarzma?

 

Ok, racja , ritchey nie posiada identycznego mocowania co te bontragery, z mojej strony mowa jest o tym aluminiowym modelu , jak wspomniałem nie mam podstaw podejrzewać że to fake bo była fabrycznie w rowerze, podobieństwo sprowadza się do skręcania tego jedną śrubą od boku i tego że pręty ściskane są na podobnej zasadzie.

Ogólnie raczej typ mocowania ma podobną zasadę działania, czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...