Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zrobić sobie samemu albo poprosić aby ktoś ci zrobił - poszukaj na forum tematu "tagi na zamówienie" tam są kody do tych obrazków które widzisz w podpisie

Napisano

Wiec jak to jest z tym przegladem zerowym. Jest on potrzebny do przedluzenia gwarancji ? W ksiazece gwarancyjnej kross pisze ze jest zalecany a nie obobwiazkowy :034: i po 2 kolo z feni.pl powiedzial ze przeglad zerowy jest bezplatny ale w 2 serwisach krossa (Białystok) powiedziano mi ze trzeba placic ze nie ma bezplatnego przegladu na gwaracnji ;S

Napisano

Wiec jak to jest z tym przegladem zerowym. Jest on potrzebny do przedluzenia gwarancji ? W ksiazece gwarancyjnej kross pisze ze jest zalecany a nie obobwiazkowy :034: i po 2 kolo z feni.pl powiedzial ze przeglad zerowy jest bezplatny ale w 2 serwisach krossa (Białystok) powiedziano mi ze trzeba placic ze nie ma bezplatnego przegladu na gwaracnji ;S

 

Hmm sadze, ze pierwszy przeglad jest obowiazkowy aby utrzymac gwarancje.Co do platnosci za serwis to jest roznie, po prostu sklepy roznie do tego podchodza, niektorzy biora po 40 zl a zdarza sie ze biora mniej (sam zaplacilem 15 zl). Ale moze wypowie sie ktos bardziej obeznany w temacie:)

 

Pozdro @ll

Napisano

Właśnie przeglądałem mojego Krossika i tylni bierznik w porównaniu z przednim wyraźnie starty. Pierwsza myśl - wymienić oponę. Przejechane mam blisko 1000 km. Ale po namyśle zostawiam bo z tym startym dużo lepiej się jeździ, na chodniku nie rzuca na boki - rowerek lepiej trzyma się drogi :( a na zime :)))

 

http://www.probikes.pl/index.php?item=490

 

Pzdr

Napisano

Właśnie przeglądałem mojego Krossika i tylni bierznik w porównaniu z przednim wyraźnie starty. Pierwsza myśl - wymienić oponę. Przejechane mam blisko 1000 km. Ale po namyśle zostawiam bo z tym startym dużo lepiej się jeździ, na chodniku nie rzuca na boki - rowerek lepiej trzyma się drogi ;) a na zime :)))

 

http://www.probikes.pl/index.php?item=490

 

Pzdr

Oponka fajna a i cena powalajaca :) Mam zrobione okolo 800 km ale bieznik jak nowy:)

Licze na to, ze zime przesmigam na oponkach ktore zakladaja firmowo :)

Jednak zima to zima, mniej sie jezdzi, przynajmniej ja tak mam :)

 

Pozdro @ll

Napisano

Jeśłi sklep/sewris do którego jeździsz na przegląd jest ci znany, znasz ludzi pracujących, i masz zamiar zawsze tam jeździć to lepeij zapłać te 30 dychy i bedziesz miał spokój

 

Jeśli jedziesz do serwisu w którym jesteś pierwszy i ostanti raz to kłóć się o darmowy przegląd:) Tyle że mogę ci go zrobić na odpier...źle porpostu:)

Napisano

No przeciez mnie cos trafi, po okolo 60 km rozregulowuje mi sie tylna przerzutka Shimano Deore :/ Znow lancuch zaczyna cykac, nie przeskakuje ale ewidentnie cos sie tam dzieje:/ Tez tak macie? Mam takie nerwy, ze nawet zastanawiam sie nad zakupem jakiegos Xtr'a, tylko czy bedzie on kompatybilny z reszta osprzetu Kross'a a4? macie jakis pomysl co z tym nie tak? A moze Deorka jest w porzatku tylko cos innego szwankuje:/

 

Pozdro @ll

Napisano

Dzisiaj mi strezelił 1000 kilometr i szczerze to deorka nie była regulowana od ok. 200 - 300 kilometrów i wszystko w miare działa.

 

Troche łańcuch słychać - normalka, ale przerzutki przeskakują jak trzeba :)

Mam skrucony o dwa ogniwa łańcuch i smaruję go co ok. 50 - 150 kilometrów (zależy od pogody). Oczywiście raz w tygodniu porządne czyszczenie zębatek i łańcucha.

 

Może to pomoże. A jak nie to do sklepu i niech wymienią deorkę (naciąg linki chyba nie ma tu nic do rzeczy - chociaż można spróbować trochę śrubkę przytrzymującą linkę dokręcić - może po tych 60 km luz łapie???)

 

Pzdr

Napisano

No ale regulsacja to kwestia podkręcenia linki o kilka obroty, więc nie ma z tym dużego problemu;)

 

PzdR

W zasadzie tak, ale szlag mnie trafia. W starym rowerze Girardengo jest przerzutka Suntour'a, w zyciu jej jeszcze nie regulowalem. Jak rower kupilem tak jezdzilem i nie bylo problemow. Mozna napisac, ze jestem "zbyt wygodny" ale nie bede co chwilke kleczal i linki podciagal :/ Przeciez to przesada, chyba te Deorki nie sprawdzaja sie:/ Przynajmniej u mnie. wrrr

 

Pozdro @ll

Napisano

Wg. normalną sprawą jest że przynajmniej 1x trzeba je regulować, bo linki sie wyciągają itp. zużycia (w unibiku np: plastiki od dołu)

 

jezeli jakis rowerr nigdy nie miał nic regulowane, tzn. ze cos nie tak ;)

albo nie był na maxa ujezdzony ;)

Napisano

Dopiero od niedawna zaczalem podchodzic powaznie do kolarstwa , wiec mozna napisac, ze Girargengo nie byl w pelni wykorzystywany ;) Masz racje.

Trzeba zabrac sie za zrobienie jakiegos porzadnego stojaczka.Znalazlem cos takiego:

 

matisse_empty400.jpg

 

Cena to jedyne 100 zl, sadze, ze nie jest wart tej ceny:/ Jak tylko znajde czas to zrobie stojak podobny do tego na fotce, porobie zdjecia i pochwale sie :(

 

pozdro @ll

Napisano

nie wymieniaj od razu - najpierw sobie poużywaj tego krossa w orginale - bez zmienianych części - jeśli uznasz ze jest Ci to niezbędnie potrzebne do szczęścia - to zmień

Napisano

Zwykle stojaki kosztują około 30 zeta więc nie opłca sie robic samorubek.... Metal i zaczepy drożej wyjdą:P

 

Material bede mial za free :) A co zrobione samemu to samemu, mozna zawsze wprowadzic jakies ulepszenia oraz modyfikacje :)

 

Pozdro @ll

Napisano (edytowane)

No ale regulsacja to kwestia podkręcenia linki o kilka obroty, więc nie ma z tym dużego problemu;)

 

PzdR

 

Regulacja nie jest taka prosta jak się z pozoru wydaje - szczególnie bez stojaka jakiegoś, ja mój reguluje dogóry nogami i to nie to samo co w serwisie - do góry nogami wszystko się inaczej układa itp. No chyba że dokręcasz linkę podnosisz - pedałujesz i tak do bulu ;) trochę z tym zabawy jest ale fakt, że da się zrobić.

 

P.S. Dzisiaj byłem w GO Sporcie i mi facet cały całą przednią kasetę przexzyścił, wyregulował przerzutki, hamule i nasmarował amora - wszystko za freeko - super obsługa jak dla mnie :)

 

!!!dość ważne!!! To spostrzeżenie może się przydać wielu właścicielom Krossa (a może niekomu :)

 

Otóż po wizycie w serwisie - gość rozebrał przy mnie całą przednią część napędu - korba kaseta - przesmarował i co? Jade do domu nadal coś stuka (trze) - to samo co od nowości praktycznie!!! Kurde myśle sobie to na bank nie kaseta!!! Ktoś kiedyś rzucił że pedały trzeszczą - no i by nawet pasowało wymieni się... ALE jadąc na rowerze ciężko sprecyzować skąd dokładnie dany dźwięk pochodzi - a to stukanie niby to kaseta lub pedały (jak kto woli) okazało się ocieraniem linki od lewego hamulca tuż przy jej wylocie z manetki (w tym metalowym pokrętle regulacyjnym) - linka obciera gdy ruszamy lub przyspieszamy czyli przy ruchach amorka góra - dół (wpósciłem tam pale kropelek olejku (Rolhoffa) i jest gitt już nic nie skrzypi i nie trzeszczy - rowerek cycuś jest :)))) Pozdrawiam wszystkim i mam nadzieję że pomogłem

Edytowane przez wodkaman
Napisano

Mam pytanie o sztyce. Oryginalna z A4 bede musial wymienic bo za krotka jest, ale druga sprawa taka, ze wczesniej jezdzilem na ramie 21" teraz 19 i mam wrazenie ze sie bardziej mecze bo siedze za bardzo nad korba. Chyba przyzwyczailem sie do pozycji bardziej cofnietej - wtedy moge mocniej pedalowac. No i pytanie takie czy mozna w tej sytuacji zalozyc gieta sztyce, czy do XC sa jakies przeciwwskazania? no i czy mozna taka dostac po niskiej cenie bo jedyne modele jakie widzialem to ponad 150pln a chcialbym wydac max 30 ;)

 

Aha druga sprawa do uzytkowanika Evo, albo kogos kto sie orientuje w temacie: pisales ze zamiast noskow uzywasz jakiegos systemu gumek, na czym to polega dokladnie?

Napisano (edytowane)

Za 30zł to nie widzalem sztyc "cofnietych" ;P co najwyzej wygięte przez uzytkowanie ;)[systematycznie sie powiekszajace wygiecie ;)]. Porzadne sztyce cofniete robi thomson[ale to kwoty..hohoho]. No i jeszcze kiedys w jednym sklepie mieli za ok 50-60zł jakąś,ale nie pamietam firmy juz... w necie jej nie widzialem w kazdym razie bo potem szukalem :). Oczywiscie siodlo juz cofnales na jarzmie do tyłu?

Edytowane przez Blue
Napisano

"patent" kumpla jest tak prosty, ze az wstyd go opisywac :)

Wazne jednak ze daje rade i "nic" nie waży :D

 

SPD 1 stronne to 450 g, ja zas mam pedałki 260 g + 5 g guma :)

 

grafika o co biega z tymi gumkami:

Napisano

nie ma zadnych przeciwskazan do uzywania wiekszej ramy ( kregoslup itp ) ? mam ok 181 cm i w moim krossie jest 21" siodelko jest na niskim poziomie jutro pobawie sie troche w podnoszenie kierownicy o pare cm.

Napisano

w 21 jest nieco dłuższa rama, no i w jakimś trudnym terenie gdyby zdarzyło nam sie paść kroczem na rame, to .... lepiej brac 19-tke :)

Napisano

Hmm przy takich cenach tych sztyc to tylko przesuniecie siodla mi pozostaje ale obawiam sie czy to nie bedzie juz niebezpieczne ;p w ramie mi pozostaje chyba max 6cm - do tego przesuniety srodek ciezkosci..

Co do tych gumek to uzywasz jakis splecionych gumek recepturek, jakiejs dętki czy czegos innego ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...