Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A4 2006


Rekomendowane odpowiedzi

Graatuluj zakupu Kross'a! rowerek bardzo mi się podoba i sam mam zamiar niedługo taki nabyć, ale w zwiazku z tym że częśc osób narzeka na korbeto kupie chyba jakiegoś lepszego Truvativa na allegro i przeloże go sobie do krossa a ta korbe oddam w sklepie i jeszcze taniej bedzie

 

jedyne narzekanie na korby jest takie ze sa za slabo przykrecone przez sprzedawce - u mnie po dokreceniu jest wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to w sumie w kazdym (no moze w większości) nowych bików po iluś tam km dokręca się korby w celu dociągnięcia (w authorze tez tak mialem), tak samo ze szprychami zeby się koło ułożyło

 

ale jak zakupie level'a to chyba zmienie kiere na prostą i w miarę leką i mostek no i te toporne gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po przeglądzie zerowym.

 

Zmieniliśmy długość łańcucha o 2 ogniwa, ze 112 chyba na 110.

 

Firmowo był za długi i latał, robił hałas :) przy zjazdach.

 

Poza tym koleś dokręcił mi niby stery, ale mam wrażenie że jest tak samo lub nawet powiększyła sie szpara, teraz w tym miejscu ma około 2 mm (1,5-2 mm)

 

 

f498454091dd4a5dm.jpg

 

ile jest u Was?

 

troszke duża mi sie wydaje, choć generalnie nic tam luzów nie ma i wydaje sie byc wsio sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo jak na tej fotce. No może nie do końca, bo kolor ramy mam inny :D .

Za jakieś 3 tyg jadę na przegląd. Jak na razie po 350 km do poprawki jest tylne koło (trochę się scentrowało). Jeden z pedałów zaczoł strzelać i trzaskać. Prawdopodobnie łańcuch też będzie do skrócenia. Odkryłem też mały luz na kasecie (chodzi na boki i będę musiał się rozeznać jak to skręcić). Przerzutki, hamulce i amor pracują jak na razie ok.

A właśnie... W sklepie mi powiedzieli, że na pierwszy przegląd mam się stawić z rowerkiem w ciągu 3 miesięcy od daty zakupu. Natomiast wszyscy moi znajomi co kupywali rowerki mieli się stawić w przeciągu miesiąca. Jak było u Was??

Edytowane przez TomekM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gwarancji jest miesiąc. W sklepie mówili 3. A co do gwarancji i całej tej książeczki od roweru to są tam wszystkie języki ale Polskiego nie ma :/. To ponoć dlatego, że większość rowerów Krossa jest przeznaczonych na eksport, tylko nie rozumiem dlaczego nie mogli tam jeszcze paru stron po polsku dopisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wszystko po polsku. gwarancje, instrukcja obsługi roweru konserwacji itd wszyściutko po naszemu :D może ty trafiłeś egzamplarz, który miał iść na export :P

 

A najlepiej to pojedź do innego serwisu, tam ci zrobią po miesiącu wpiszą w karte gwaranycjną że byłeś na przeglądzie(dopilnuj tego żeby wpisali) i bedziesz miał spokój z przeglądem :D

Edytowane przez kamykyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja widziałem jak koleś miał dziecko nad tylnim kołem, montowane do sztycy chyba. Wiec bagazniki takie też da sie kupić chyba.

 

A co do testu, to pękła mi rama

 

 

żartuje :)

 

ps. ktoś wie jaki to model pedałów w A4? Wiem że to VP, ale model i waga?

 

Zastosowałem też patent kumpla i zamontowałem takie gumki :) dzięki czemu jak je nałoże na buty to robi sie z tego SPD :D

i to działa, bo można 1 nogą kręcić, a waga rośnie tylko o może 3 g :D

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz innych użytkowników doprowadzić do zawału ?

Jeśli chodzi o mnie to prawie się udało. Całe życie przeleciało mi przed oczami i już zacząłem osuwać się na podłogę :)

 

Jeśli chodzi o pedały to jest to podobno VP-519A. Niestety na stronie producenta ( http://www.vpcomponents.com/ ) nie jest podana masa, a przynajmniej mi się nie otwiera ich specyfikacja.

Edytowane przez calvis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiałem sie śmiałem, aż sie doczekałem ...

 

:)

 

rozpędziłem sie do ponad 40 km/h potem wejście w zakręt, i nagle jakieś hruuup ...

szybko staje, patrze, rama pęknieta w dwóch miejscach :angry:

Jak to sie mówi, krakał krakał i wykrakał

Rama do wywalenia

 

 

 

 

hehe żartuje :)

:lol:

Rama jest genialna, odgłosy jakie miałem jakiś czas temu były od sztycy, jak to jest w 90%.

 

Rowerek waży już 12,8 kg, po zmianie opon, sztycy (z alu 300 g na karbon 230 g) i siodła na SKN (z 360 na 260 g).

 

Pedały faktycznie to model 519A, dzięki za info.

 

http://www.noguchi-shokai.co.jp/info_month.../info_june.html

tutaj podają 350 g, a wiec raczej standard, choc są i takie co mają 290-260 g.

 

http://www.vpcomponents.com/pedals_show.asp?pid=58

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama jest genialna, odgłosy jakie miałem jakiś czas temu były od sztycy, jak to jest w 90%

A pisałem - nie bierz taniego carbonu bo to g...no !!!

Lepiej odchudzić obręcze efekt "namacalny" na podjazdach !!!

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze tylko jedno pytanie do użyszkodników: walenie przerzutki o ramę to wina słabej sprężyny (gdzieś czytałem, że Deorki mają z tym problem) czy zbyt długiego łańcucha? Na razie skróciłem go tylko o 2 ogniwa, ile jeszcze "wyciąć"?

 

 

Niestety na stronie producenta ( http://www.vpcomponents.com/ ) nie jest podana masa, a przynajmniej mi się nie otwiera ich specyfikacja.

Ech, no tak. Miałem zablokowane wyskakujące okienka w ff :blush:

Edytowane przez calvis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"walenie przerzutki o ramę " - ???? przerzutki a jak to ma niby wyglądać?

To raczej na 100% łańcuch, u mnie po skróceniu o 2 ogniwa już prawie nic nie lata wiec jest ok.

 

Mam neoperka wiec mi nic o rame i tak nie wali, po prostu było słychać że lata wsio i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój neopren jeszcze nie doszedł bo sprzedawczyni pomliła się przy wpisywaniu ulicy :glare:

 

Na wybojach na mniejszych koronkach z tyłu podrzuca przerzutkę tak, że stuka zawiasem mocowania wózka o dolną rurkę tylnego trójkąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanko przymierzam sie do zakupu Krossa A4. Czy ten rower wart jest swojej ceny? Dodam ze chce go uzywac glownie do jazdy mieszanej tj. asfalt lekki teren no i gorskie szlaki (jazda po szlakach delikatna:) Jest sporo rowerow w tej cenie ale im bardziej sie w to zaglebiam tym mniej wiem:) Ten Kross jest "perspektywicznym" rowerem jesli chodzi o rozbudowe?? Mozna dodac w przyszlosci tarczowki? Co sadzicie o zamotowanym w nim amorze? Jedym slowem wart jest swojej ceny i czy warto sie na niego skusic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie kolegi nie odpowiem, zbyt krótko użytkuję rower, ale pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne.

 

Co do walenia przerzutki o ramę to wystarczyło dokręcić śrubkę z tyłu mocowania do haka.

 

I jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie hamulców. Czy vki, podobnie jak tarcze, muszą się dotrzeć? Moje sd5 hamują naprawdę marnie, nieporównywalnie z sd7 kolegi. A ponoć różnią się tylko tym, że w sd5 klocki nie są wymienne B) Żeby uprzedzić pytania, czyściłem obręcze i klocki benzyną ekstrakcyjną, a także wodą z płynem do mycia naczyń. Nic nie pomogło. Klocki po zaciśnięciu klamek dolegają do obręczy całą powierzchnią, ale raczej do dolnej ich części, do górnej krawędzi obręczy jest ok. 1-1,5 mm.

Edytowane przez calvis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wcześniejsze pytanie kolegi odpowiem tak: Przeczytaj wcześniejsze i inne posty na temat tego roweru. O tym, że rama w A4 jest przystosowana do tarczówek pisałem nawet w tym temacie. A krótko pisząc jak najbardziej A4 jest wart swojej ceny B)

 

Calvis - ja natomiast boje się dotykać klamek od hampli. Hamulce są rewelacyjne, ostre jak żyletki. Skoro klocki są ustawione ok to może to kwestja npięcia linki. U mnie wystarczy malutki ruch klamką i hamulce już zaczynają "brać".

 

Ktoś już bawił się w przekręcenie mostka w A4 ??

Edytowane przez TomekM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na moim już przejechałem około 200 KM i nic się nie odkręciło. Pukanie w przednim kole - szczególnie w trwakci nacisku (przenoszeniu ciężaru ciała na przód) oraz skrętów - okazało się byc efektem luźnej szprychy (sztuk 1) - dokręciłem i przestało. teraz coś trochę puka w okolicy pedałów ale jeszcze nie rozpracowałem ;)

 

1. Przerzutki - do regulacji (minimalnej)

2. Łańcuch zdecydowanie do skrucenia o 2 ogniwa - zresztą było o tym wcześniej

3. Wymiana sztycy na dłuższą - po skoku tak z 1 metr (zwykłe pedały) - sztyca się wygieła a siodełko zmieniło swoją geometrię - ale naprawiłem (sztyca do wymiany :P

 

UWAGA!!! BEZ KOSZYKÓW LUB SPDów NIE SKAKAĆ

 

I jeszcze troszkę luz jest w tylniej kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też strzelało w pedałach ale okazało się, że platforma w pedale się odkręciła.

Luz na kasecie też mam ale poczekam z tym do przeglądu.

Więcej napiszę jak na liczniku pojawi mi się 500 km bo to już niedługo :wub:

 

UWAGA!!! BEZ KOSZYKÓW LUB SPDów NIE SKAKAĆ

 

:P Mam piękne szlaczki na łydkach po ostatnim skoku. Spadłem z pedałów i wbiły mi się w nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...