jafo24 Napisano 4 Maja 2006 Udostępnij Napisano 4 Maja 2006 Kupiłem, kupiłem, kupiłem. Po dlugich dywagacjach, rozterkach i zwiedzeniu kilkunastu sklepów rowerowych, mój wybór padł na KROSS-a, w barwach narodowych . Podobno to dobry rower, choć oczywiscie rowerowi lanserzy zakochani w sile marki powiedzą, że to badziew. Zobaczymy jak się będzie sprawował, postaram się dać mu w kość i opisać jak się sprawuje. Niestety na razie to ja się muszę dotrzeć i zbudować jako taką formę, żeby pojechać na jakies dłuższe wypady. Wczoraj zrobiłem jakieś 15 km po wertepach i nie mogę nic złego powiedzieć. Przerzutki nie są za dobrze wyregulowane, ale to kwestia pokręcenia śrubkami i mam nadzieję, że będzie ok. Reszty nie rozkręcam i nie grzebię bo mi nie będą chcieli podbić gwarancji. c.d.n. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maspex Napisano 4 Maja 2006 Udostępnij Napisano 4 Maja 2006 po jakim czasie trzeba isc zeby podbili gwarancje w krossie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jafo24 Napisano 5 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2006 po jakim czasie trzeba isc zeby podbili gwarancje w krossie? Pozdrawiam miesiąc mam poczekać i dac rower do przeglądu i podbijają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brusu Napisano 5 Maja 2006 Udostępnij Napisano 5 Maja 2006 Gratuluje zakupu, i na pewno nie masz sie czego wstydzic levelki a4 i a6 z tego roku niczym nie ustepuja w swojej klasie a nawet za to ze na ramce nie masz firmowego napisu dostajesz troche wiecej Ja swojego z 05 zaplacilem 1080 z licznikiem i jestem bardzo zadowolony i nie mam zadnego kompelksu krossa. Dla mnie na ramie moze byc nawet napisane Makrokesz wazne ze wiem ze nie jezdze na jakims zlomie i nie mam sie czego wstydzic pozdrowiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 5 Maja 2006 Udostępnij Napisano 5 Maja 2006 Ja miałem Krossa przez 5 lat, lecz w tamtym roku sie posypał - ale i tak przez 5 lat był OK, mimo że nie dbałem o niego wcale (tanie g.. było). Może bym i kupił w tym roku właśnie A4, ale postanowieł przejśc w końcu na inną firmę. Poza tym patrząc na te cene 1700 zł i jego osprzęt, doszedłem do wniosku, że chyba nie warto. Generalnie modele 2006 ładnie w końcy wyglądają, głównie ramy. Ale patrząc na osprzet A4, to troszke chłopy pocudowali, no bo tak: - tył Deora - przód Acera - i jeszcze ma coś ze Srama (łańcuch albo kaseta? - gdzieś mam pełną specyfikacje Krosów) troszke dziwny układ. Porównując go do Unibika to prezentuje w sumie podobną klasę, z tym, ze Unik jest niego rozsądniej rozplanowany i tańszy, bo wszystko ma w jednej grupie, czyli: - przód o klase lepszę od A4 - Alivio - tył o klase gorszą - Alivio - no i nie ma cudowania ze Sramem. Coprawda A4 ma lepszy widelec (bo z LO) i pewno nieco mniejszą wage (zważcie go), ale jakoś nie wsmak mi było wydawać 400 zł wiecej i kolejne X-lat na krosie śmigać, może nastepnym razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 6 Maja 2006 Udostępnij Napisano 6 Maja 2006 Ale evo ja planuje zakup levela a4 i chyba planuje wymienic przednia przeruztke na Deore, taka jak z tylu. Wtedy rower bedzie mial naprawde dobry osprzet bo z deore i widelec suntoura, oraz fajna rame. Na moj gust roweru za 1700 zł nie ma lepszego jak ten level a4, moze unibike flite, ale on ma widelec rst, a to zostawmy bez komentarza... Jafo 24, napisz cos wiecej o tym rowerze, wrzuc jego foty, chce wiedziec, co i jak przed zakupem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brunek Napisano 6 Maja 2006 Udostępnij Napisano 6 Maja 2006 Wilku89 sam się przymierzam albo do A4 albo do Flite. Z tego co wiem RST Omega (która właśnie jest w Flite) jest wyżej stawiana niż Suntour XCR. Na Gile ludzie się skarżą z RST'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snuffi Napisano 6 Maja 2006 Udostępnij Napisano 6 Maja 2006 Prozba do wlasciciela a4 napisz cos wiecej i o ile cos mozliwe wrzuc foty ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mono Napisano 7 Maja 2006 Udostępnij Napisano 7 Maja 2006 Ale patrząc na osprzet A4, to troszke chłopy pocudowali, no bo tak:- tył Deora - przód Acera - i jeszcze ma coś ze Srama (łańcuch albo kaseta? - gdzieś mam pełną specyfikacje Krosów) Troche się dziwie takiej opinii biorąc pod uwagę że nie jednokrotnie mieszanie podzespołów daje lepsze rezultaty niż jednogrupowy osprzęt. Wystarczy popatrzeć na zachodnich producentów (np.Giant Yuncon - przod Acera, tyl Deore). Ja sam jezdze na XT z tylu i Alivio z przodu i o zgrozo na kasecie SRAMa ! Wszystko chodzi tak jak powinno. Calym sercem jestem za Krossem A4 i A6 - to swietne rowerki. Czekam na dalsza czesc testu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jafo24 Napisano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 Jutro obiecuję obfocić mojego A4 i wrzucić zdjęcia. W sumie zrobiłem nim już kilkadziesiąt kilometrów po raczej nie wymagającym terenie i nie mam się do czego przyczepić, no po prostu jedzie jak trzeba. Dodam tylko, że ja ważę 90 kilo, więc ten KROSS nie będzie miał łatwo A wszelkie dyskusje nad wyższością Deore nad Alivio, SRAM nad Shimano i doboru osprzętu między A4 a innymi rowerami nigdy nie będą miały końca, to jest jak dyskusja nad wyższością świąt Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem, zawsze jedni będą woleli te a inni te drugie. A rower ma na szczęście to do siebie, że zawsze pojedynczy element można wymienić jak komuś nie pasuje. Witam ponownie. Chciałbym zamieścić kompletną specyfikację Krossa A4. Niestety mogą tu być jakieś błędy ponieważ informacje brałem z różnych źródeł i jak to bywa nie wszystkie mogły być prawdziwe i sprawdzone. Jak ktoś zauważy błąd to proszę o poprawkę Waga: b.d. Materiał ramy: aluminium 6061 potrójnie cieniowany Widelec: Suntour XCR, LO Stery: VP Mostek: Truvativ XR Kierownica: Truvativ L.E. Sztyca: b.d. Siodełko: Active Piasty: Novatec "na 2 maszynach" Obręcze: Alexrims X2100 Szprychy: DT Opony: Schwalbe Black Jack, 26x2,1" KlamkoManetki: Shimano Deore, 27-biegowe Przerzutka przód: Shimano Acera Przerzutka tył: Shimano Deore Hamulce: V-brake Avid Single Digit 5 Korby: Truvativ Iso Flow Środek suportu: Truvativ Pedały: VP -519A, paltformowe Łańcuch: KMC Z9900 Kaseta: SRAM 5.0, 11-32 z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 8 Maja 2006 Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 W sumie zrobiłem nim już kilkadziesiąt kilometrów po raczej nie wymagającym terenie i nie mam się do czego przyczepić, no po prostu jedzie jak trzeba. Zrob przynajmniej 1.5 tysiaca zeby obiektywnie ocenic naped i komponenty. A wszelkie dyskusje nad wyższością Deore nad Alivio, SRAM nad Shimano i doboru osprzętu między A4 a innymi rowerami nigdy nie będą miały końca, to jest jak dyskusja nad wyższością świąt Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem, zawsze jedni będą woleli te a inni te drugie. Takie zycie :wink: Ja tez mam zmiksowany naped i dzial bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brunek Napisano 8 Maja 2006 Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 jafo24 a jak sprawuje się siodełko? Wygodne jest? Można bez spodenek z wkładką pojeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jafo24 Napisano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 A oto kilka zdjęć A4 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. jafo24 a jak sprawuje się siodełko? Wygodne jest? Można bez spodenek z wkładką pojeździć? siodełko jak dla mnie jest ok. pomykam bez jakiś wkładek w spodenkach i nic mnie nie boli, jest ok. Tylko, trzeba wziąć poprawkę, na moją wielką tłuste dupsko co sobie samo amortyzuje niewygody no i na to że na razie robię krotkie dystanse tak w oklicach 20 kilometrów, bo musze zbudować jakąś formę. Pewnie jak pojadę dalej to siodełko może mnie wkurzyć, bo mięciutkie nie jest, ale dobrze się na nim siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Bardzo fajny rower, ładnie się prezentuje. Kup sobie jak najszybciej neopren pod łańcuch bo szkoda ramę uszkodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jafo24 Napisano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Bardzo fajny rower, ładnie się prezentuje. Kup sobie jak najszybciej neopren pod łańcuch bo szkoda ramę uszkodzić A móglibyście mnie uświadomić co to jest "neopren pod łańcuch"?? jestem zielony w tej kwestii, to chyba jakaś nowość? Przynajmniej dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 tu jest topic o moim Krossie Level A4 z 2005 roku Byłem z tego roweru bardzo zadowolony NAPRAWDĘ Jedynie Gila C5 po 4000 kilometrach miała już tyle luzu ile skoku Jeden cieć po nim mi żukiem przelechał Załatwił Ramę i Amortyzator W efekcie zakupiłem ramę na allegro oraz nowego Axona Ja miałem Krossa przez 5 lat, lecz w tamtym roku sie posypał - ale i tak przez 5 lat był OK, mimo że nie dbałem o niego wcale (tanie g.. było). Może bym i kupił w tym roku właśnie A4, ale postanowieł przejśc w końcu na inną firmę. Poza tym patrząc na te cene 1700 zł i jego osprzęt, doszedłem do wniosku, że chyba nie warto. Generalnie modele 2006 ładnie w końcy wyglądają, głównie ramy. Ale patrząc na osprzet A4, to troszke chłopy pocudowali, no bo tak: - tył Deora - przód Acera - i jeszcze ma coś ze Srama (łańcuch albo kaseta? - gdzieś mam pełną specyfikacje Krosów) troszke dziwny układ. Wcale nie dziwny Imo Alivio przednie jest gorsze niż Acera Po za tym Acera jest na 44T A alivio tylko na 42T Dlatego przednia acera a nie alivio Porównując go do Unibika to prezentuje w sumie podobną klasę, z tym, ze Unik jest niego rozsądniej rozplanowany i tańszy, bo wszystko ma w jednej grupie, czyli: - przód o klase lepszę od A4 - Alivio - tył o klase gorszą - Alivio - no i nie ma cudowania ze Sramem. Bzdury panie klepiecie Najważniejszą Rzeczą w rowerze jest Rama i rama w Levelach jest o niebo lepsza niż Unibike`u Evolution BTW Evolution AD 05 i 06 maja różne ramy Imo evolution ma wpakowany maksymalny osprżet jaki można do tej ramy wpakować Coprawda A4 ma lepszy widelec (bo z LO) i pewno nieco mniejszą wage (zważcie go), ale jakoś nie wsmak mi było wydawać 400 zł wiecej i kolejne X-lat na krosie śmigać, może nastepnym razem IMHO warto było dać te 400 zł Nie mówię że Unibike Evolution jest zły jest po prostu sporo gorszy niż level Evolution i Hexagon to są sprzęty tej samej klasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Evolution AD 05 i 06 maja różne ramy Czym się one różnica, bo o tym jeszcze nie słyszałem... Nie mówię że Unibike Evolution jest zły jest po prostu sporo gorszy niż level Głupie porównywanie roweru za 1700zl z rowerem za 1300zl, przecież logiczne który będzie lepszy, Level'a możesz porównywać to unibike Flite a nie do evo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mono Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Super Kross! nie tam żaden Unibike Wygląd rewelacyjnie - wreszcie widze ludzi w Warszawie na Krossach i zazdrosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jafo24 Napisano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Super Kross! nie tam żaden Unibike Wygląd rewelacyjnie - wreszcie widze ludzi w Warszawie na Krossach i zazdrosze Nie no bądźmy uczciwi, Unibike nie jest zły, dają też radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Piekny rower. Ja kupuje go, ale rama czarna, zmieniam siodlo na san marco skn, daje rogi wcs, gripy tiogi oslonke neoprenowa, sztyce accenta, kiere accenta na prosta mtb, sciagam te piekielne odblaski na kolach i przod i tyl oraz dokupuje niezbedne akcesoria. Tylko czemu level a4 ma gieta kiere, a nie prosta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 (edytowane) amoniak tak sie składa, że mam Heksagona i Evolution i nie prównywałbym ich za żadne skarby! Heksagon prz ramie 19,5 ma górną rure tylko 55 cm (praktycznie ATB) a EVolution 59 cm - to iście wyczynowa długość jak na rame 19-tke. Inne rowery w tym przedziale 1100-1800 zł mają przeważnie 57-58 cm. Kąty w EVo są podobne jeśli nie identyczne do A4 - wiec rama jeśli już, to ładniej wygląda (bardziej mocarnie ) A co do mieszania grup, to pretensje nie do mnie, bo to nie mój wymysł tylko zasada powtarzana od wielu lat. Jeśli takie połączenie sie spisuje, to tylko powód do zadowolenia A a`propos tych 44 czy 42 zębów. Swego czasu w Heksagonie dałem z 28 zębów na 34 i działało równie dobrze. Te 2 zęby, to chwyt marketingowy, bo tak czy siak powinno działać - tak jak działają rózne grupy thomash pisałeś, że A4 raczej do Flite porównywać - to ja ci powiem, że na 99% to jest ta sama rama w Evo i innych MTB Unibika. Weź sie dokładnie przyjrzyj, poza tym te same wymiary. Więc jeśli osprzęt mają podobnej klasy, a i rama w Evo taka jak w droższych jego modelach - to śmiało można porównywać. Jeszcze jedno pytanie - bo pisano, że ECo 05 i 06 ma inną ramę. Bzdura, dokładnie taka sama jak rok temu. Chyba, że chodziło Wam, że A4 ma inną rame niż A4 rok temu. No i na koniec, nie że bym był złośliwy, ale jeżeli ktoś twierdzi, że przód Acera jest lepsza niż Alivio, to ciekawe czemu spece z Krossa w A6 (2400 zł) dal własnie na przód Alivio http://www.kross.pl/pl/rowery/rower_xc/specyfikacja.php?id=1 pewno już zostali zwolnieni Edytowane 9 Maja 2006 przez Ecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 thomash pisałeś, że A4 raczej do Flite porównywać - to ja ci powiem, że na 99% to jest ta sama rama w Evo i innych MTB Unibika. Weź sie dokładnie przyjrzyj, poza tym te same wymiary. Więc jeśli osprzęt mają podobnej klasy, a i rama w Evo taka jak w droższych jego modelach - to śmiało można porównywać. To ja Ci powiem, że ktoś już pisał na forum o tym że rama w flite i expert jest inna niż w evo (myślałem sam żę jest podobna) on są chyba cieniowane i sporo lżejsze. A co do porównywania - można porównywać rowery z tej samej klasy czy półki cenowej, czyli w takim przypadku do A4 można porównać Flite'a za podobną cenę, a nie porównywać do Evolutiona i pisać że A4 jest lepszy... To by musiałobyć coś nie tak żeby rower za 1700zl był gorszy od tego za 1300zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 9 Maja 2006 Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 Przypominam, że to jest test Krossa Level A4 ... Proszę nie zbaczać zanadto z tematu. Pozdrówko porządkowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Maja 2006 Udostępnij Napisano 10 Maja 2006 (edytowane) Kąty w EVo są podobne jeśli nie identyczne do A4 A skąd ty takie info posiadasz ? bo jest to nieprawda !!! Kross ma geometrię bardzo zbliżoną do Authora , czy Gianta ! Ponadto Krossy A4 i A6 mają rury potrójnie cieniowane - znacznie wyższa półka niż Unibike - raczej niespotykane w tej klasie cenowej. Edytowane 10 Maja 2006 przez Rulez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 10 Maja 2006 Udostępnij Napisano 10 Maja 2006 (edytowane) Rulez odpisałem bardzo dokładnie, także odnośnie cieniowania rur i kątów, ale została wykasowana, bo to nie temat o Evo, nie będe wiec pisał ponownie, bo znowu wykasują. Evo, Flite i Expert maja praktycznie te same przekroje, kąty o obwody - rózni je tylko (lub aż) cieniowanie, a wiec waga. Generalnie kąty są w 80% MTB podobne 70-71 i 72-73,5. Pisałem m.i. że Heksagony mają ramę 55 cm (przynajmniej mój model 2005) a Evolution ma 59 cm przy tym samym rozmiarze! Bo ktoś mówił, by raczej porównywać Heksagony do Evo! Co jest bzurą. Rama Heksagonów to typowe ATB a Evo to typowe MTB. Napisałem też, że miałem 3 Krossy przez 8 lat i chiałem od nich odpocząc, wieć uznałem że nie ma sensu dawać tych 400 zł wiecej za A4, tym bardziej, że częśc osprzętu jest podobnej klasy, a to że część osprzetu A4 ma lepsze NIE NEGUJE! Edytowane 10 Maja 2006 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi