Skocz do zawartości

[geometria] czy jest to bezpieczne?

Marcint96

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam rower Rockrider 6.3 http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2011/09/07/1315403799239-9lp7dup8i4f1-670-75.jpg

Z przednim widelcem 100 mm. Moje pytanie, czy władowanie do niego widelca większego, znacząco wpłynie na geometrię, środek ciężkości ? bezpieczeństwo ? jakie nastąpią zmiany po takich modernizacjach ? Myślałem o widelcu max 130 mm. A może 130 mm to za dużo ? A może można więcej ? 

Napisano

Nie wiem jaki amortyzator, szczerze nie znam się na tym, dla tego pytam czy w ogóle. jest sens, szukać czegoś takiego. I czy jest mi to naprawdę potrzebne ?  :icon_mrgreen:

Napisano

Fajnie by było mieć lepszego amora z przodu... nawet tą 100, bo ten fabryczny, po wielu wysiłkach zaczął zbierać w miarę ładnie. Na co mógł bym go zmienić ? Co byście polecali w miarę dobrego. 

Napisano

Suntoura Epicona możesz przestawiać 80-140mm skoku więc będziesz miał możliwość dobierania i sam określisz z jakim ci się najlepiej jeździ :) Dorwiesz go za 400-500zł, niczego lepszego w tej cenie raczej nie znajdziesz a amorek ma bardzo dobre opinie :)

Napisano

Poczytaj sobie na forum tematy z propozycjami amortyzatorów do 500 zł, bardzo dużo osób stawia na Epicona i sam na przyszły sezon jestem zdecydowany właśnie na tego amorka :)

Napisano

No nie właśnie :P 100 lub 120 mm tyczy się tylniego amorka, a nie przedniego :P dla tego właśnie się pytam, tak. zastanawiam się nad tym amorkiem. zaje********* ładny ten amorek :D

Napisano

Z tego co się orientuję to tegoroczne Epicony zostały pozbawione możliwości zmiany skoku bądź została ona ograniczona, choć nie jestem na 100% pewien.

Niektóre amortyzatory jak np. RST są wysokie, inne niskie i chodzi mi tu o rzeczywistą wysokość od osi piasty do końca korony. Niestety dosyć trudno znaleźć informacje na ten temat ale zawsze możesz poprosić sprzedawcę na allegro o dokonanie takiego pomiaru.;)

Napisano