Repare123 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Witam, przypadkowo na bikestacji zamówiłem te dętki http://www.bikestacja.pl/pl/detka-geax-mtb-ultralite-presta-26x1-50-2-25.html Chciałem kupić dętki z wentylem samochodowym, lecz się pomyliłem i zamówiłem te. Czy da radę założyć te dętki na te koła http://allegro.pl/super-kola-26-lozyska-tarcza-kaseta-rodi-novatec-i3219281362.html Oraz jak je napompować... potrzebny jest jakiś adapter czy nowa pompka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 jak w obręczach masz otwory na wentyle samochodowe to nie zakładaj do nich dętek na prestę, bo ci wentyl urwie/utnie zadzwoń do bikestacji może jeszcze nie wysłali i zamienią te dętki na odpowiednie odnośnie "adaptera" np. coś takiego - http://allegro.pl/reduktor-zawor-presta-na-samochodowy-detka-i3194629602.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Nie słyszałem jeszcze, żeby komuś wentyl urwało w ten sposób. Sam mam dętki presta założone na obręcze z otworami na wentylki samochodowe i zrobiłem X tys. km na tych dętkach. Na upartego czasami w dętkach( jeśli wentyl jest gwintowany) jest nakrętka, która z jednej strony ma szerokość wentyla samochodowego, a z drugiej jest jeszcze szersza. Spokojnie może wypełnić ten otwór. Jeśli chodzi o samo pompowanie, to albo taki adapter, albo najzwyklejsza pompka do wentyli rowerowych. EDIT: O, siema Kamfan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Repare123 Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 jak w obręczach masz otwory na wentyle samochodowe to nie zakładaj do nich dętek na prestę, bo ci wentyl urwie/utnie zadzwoń do bikestacji może jeszcze nie wysłali i zamienią te dętki na odpowiednie odnośnie "adaptera" np. coś takiego - http://allegro.pl/reduktor-zawor-presta-na-samochodowy-detka-i3194629602.html Niestety paczka została juz wysłana 6h temu Miałem 2 strony otwarte, jedną z tymi dętkami (kuzynowi szukałem), a 2 z dętkami do dh od schwable, lecz niestety pech chciał, że wpisałem 4x i kliknąłem kup teraz na ślepo, a później tego nie sprawdziłem Nie mogę jakiegoś kawałka przebitej dętki albo czegoś nałożyć na ten wentyl, żeby na tych dętkach trochę pojeździć? Lub jakiejś redukcji kupić w rowerowym? Szkoda mi wyrzucić 60 w błoto, a odesłanie i wysłanie innych dętek od nich to dodatkowy koszt 32zł, co też nie jest mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jeśli wentyl jest gwintowany to załóż koniecznie nakrętkę ponieważ używając zwykłej pompki można uszkodzić dętkę zaraz przy wentylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
det0maso Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jak poprzednicy napisali,nakrętka i nic nie powinno się dziać,sam tak miałem i nic się nie działo,wyrwać nie wyrwie bo nakrętka właśnie trzyma wentyl w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Nie słyszałem jeszcze, żeby komuś wentyl urwało w ten sposób. Mi się zdarzyło naderwać w ten sposób dętkę presty przy wentylu, ale pewnie jak zawsze zależy od obręczy i szczęścia Nie mogę jakiegoś kawałka przebitej dętki albo czegoś nałożyć na ten wentyl, żeby na tych dętkach trochę pojeździć? Lub jakiejś redukcji kupić w rowerowym? Jak będziesz mocniej pompował i kontrolował czy wentyl nie przesuwa się w obręczy pewnie nic się nie stanie, ale osobiście w góry na niższym ciśnieniu bez dwóch zapasowych dętek bym się nie wybierał Ewentualnie jakbyś widział, że wentyle się łatwo przesuwają to spróbuj założyć na nie większą metalową podkładkę pomiędzy obręcz, a nakrętkę kontrującą na wentylu, powinno to ograniczyć jego ruch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jak nie będziesz miał takiej fajnej nakrętki w zestawie dętki, to podskocz do pierwszego lepszego serwisu, to z jakichś starych dętek na pewno coś wyciągną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Zawsze możesz w ciągu 10 dni od daty zakupu zwrócić przedmiot, ale nie wiem czy w tym przypadku będzie Ci się to opłacało bo wysyłka na koszt własny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Repare123 Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Mi się zdarzyło naderwać w ten sposób dętkę presty przy wentylu, ale pewnie jak zawsze zależy od obręczy i szczęścia Jak będziesz mocniej pompował i kontrolował czy wentyl nie przesuwa się w obręczy pewnie nic się nie stanie, ale osobiście w góry na niższym ciśnieniu bez dwóch zapasowych dętek bym się nie wybierał Ewentualnie jakbyś widział, że wentyle się łatwo przesuwają to spróbuj założyć na nie większą metalową podkładkę pomiędzy obręcz, a nakrętkę kontrującą na wentylu, powinno to ograniczyć jego ruch. Mocniej będę na pewno pompował, bo mam swoją wagę (130kg niecałe + 12kg rower), mam nadzieję, że wytrzymają ciężar... jak nie to będę 60 zł w plecy. A co do zapasowych dętek, to będą, ale też presta i te same... po to zamawiałem 4, ale nie koniecznie chciałem presty @UP są naliczane koszta, ale przesyłki czyli bym stracił 32zł tak jak mówiłem. A dodatkowo zostałbym bez opon na weekend, ponieważ w paczce są też 2x Conti race king 2.2 @Down Dzięki wielkie kamfan, popytam i poszukam, jeżeli nie znajdę zamówię z neta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 poszukałem w necie i okazało się, że istnieją specjalne "reduktory" tego otworu, więc popytaj o nie w rowerowych może będą mieli, a wygląda to np. tak: lub albo http://www.sjscycles.co.uk/mavic-rim-valve-hole-drilling-converter-insert-schraeder-to-presta-prod3335/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bkvit Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Ja już urwałem 2 wentyl podczas pompowania presty. Co najlepsze w rowerze mialem 2 presty w rozwierconych obręczach na wentyle samochodowe.... Przy zakłądaniu nowej dętki zauważyłem, że nowa zakrętka jest za mała, ale niczym się nie przejmując założyłem starą, która ciaśniej trzymała wentyl (myślałem, że jest to normalne). Dziś urwałem 2 wentyl presta w nowej dętce Kenda i o wszystkim dowiedziałem się w sklepie rowerowym jak zobaczyli obręcz. Presta z tyłu trzyma się nadal. Rowery jednak są skomplikowane..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
det0maso Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Presta to taki stwór że trzeba umieć się z nim obchodzić.Nie można nim majtać na lewo i prawo.Ja jeszcze nigdy nie zerwałem presty a jeżdżę na nich już 2 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Presta czy samochodowy bez znaczenia nie wiem jak można zerwać zaworki :icon_confused: ,presta ma specjalną nakrętkę którą dajesz po nałożeniu dętki w obręcz aby się nie przesuwała i nie szarpało w trakcie pompowania jej,mi nigdy nie zerwało presty a jeżdżę na nich i sporo miałem w ubiegłym sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 jeżdżę na obręczach z dziurami na wentyle samochodowe a używam dętek z Prestą i to Fossy więc mega delikatne, już drugi rok i zero problemów. Dodam że Fossy nie mają gwintowanego zawora więc po prostu sobie sterczą i nic się nie dzieje - trzeba po prostu mega uważać przy pompowaniu a szczególnie przy wyszarpywaniu pompki po skończonej robocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bkvit Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Uważałem i tak się urwał. mam po prostu mega niefarta ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poskar Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Herculesa Jump, w którym fabrycznie są zamontowane obręcze z otworem pod "auto" a dętka ma zawór presta z fabrycznie zamontowanym adapterem, takim jak na zdjęciu na początku tematu. Wszystko elegancko śmiga, nic się nie urywa. Znaczy, że rozwiązanie się sprawdza. Po 4k km nie widzę lepszego rozwiązania zwłaszcza, że miałem przygodę ze złapanym kapciem w terenie i gdyby nie zapas znajomego, który mnie poratował nie pojechałbym bym dalej... zapas oczywiście był z wentylem auto. I co bym zrobił gdybym miał obręcze tylko na prestę? Wiem, powinniśmy wozić łatki. Nikt nie jest doskonały Przy okazji, czy ktoś wie gdzie można kupić taki adapter na preste do otworu auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Repare123 Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Masz.... http://www.ebay.de/itm/Panaracer-Adapter-Nut-Converts-Schrader-Rim-to-Presta-Valve-Stem-2-Pack-/221081669355?pt=US_Rims&hash=item33797e8eeb Sam myślałem czy nie zamówić, dopóki nie zobaczyłem ceny przesyłki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Jeśli dętka przyklei się do opony a ta będzie miała tendencję do przesuwania się na obręczy to nie będzie miało znaczenia czy dziura w obręczy jest mała czy duża, czy jest nakrętka czy nie - wentyl i tak się ostatecznie urwie i nic tego nie powstrzyma. Wielokrotnie w czasie wymiany opon czy dętek w rowerze klienta muszę "wyrywać" dętkę z opony. Niektóre kombinacje produktów bardzo się lubią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Załóż kawałek gumowego przewodu (wężyka) na dolnym odcinku presty tak aby pasował średnicą do otworu w obręczy, i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wdzydzak Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Moja żona mając obręcze do wentyli Schradera (samochodowe), jeździ na Prescie (cienkie) od kilku lat i nic złego się nie dzieje. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że nie waży 130 kg . Cienki wentyl jest pozycjonowany w dziurze nakrętką z kołnierzem wchodzącym w obręcz i po bólu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.