mitbol Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Witam wszystkich Niestety obręcz w moim przednim Crossridzie jest do wymiany i pomyślałem, że lepiej od razu zainwestować w nowe koło, na razie tylko przednie (tylne za jakieś 500km, czyli miesiąc lub dwa). Po lekturze internetu, forum i portalu team29er skompletowałem taki zestaw w sklepie daveo.pl (wyczytanym z forum): Obręcz: DT-Swiss XM 490 29er 32 otwory Piasta: DT-Swiss 350 100 DBIS SA15 R32 S Szprychy: Sapim Race Nyple: nie wiem Koszt: 570zł + zaplecenie + przesyłka Dobry wybór na zastępce Mavica Crossride? Za jakiś czas tylne koło zmontowałbym na takim samym zestawie, komplet będzie lżejszy od Crossridów o jakieś 100 gram - tylko, ale najważniejsze, żeby były mocniejsze. I teraz moje pytania: 1. Dobrze myślę, że będą to wytrzymalsze koła od Crossridów? 2. Może piastę Novatec D811 zamiast DT 350? (cena ta sama) 3. Jakie nyple? Może takie: Sapim Nyple Polyax? 4. Dwa różne koła w rowerze to chyba nie problem? (będzie to trwało max. 600km w niegórzystym terenie) ew. 5. Może jakaś inna propozycja koła do 600zł, wystarczy, że nie będzie cięższe niż Crossride (ok. 950g), ale trwalsze. Gdybym mógł, wziąłbym taki zestaw: http://allegro.pl/kola-mtb-alexrims-evo-super-comp-29er-2818gr-i3211918290.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 (...) Gdybym mógł, wziąłbym taki zestaw: http://allegro.pl/kola-mtb-alexrims-evo-super-comp-29er-2818gr-i3211918290.html i to chyba nie byłby najlepszy wybór dla kogoś cięzkiego (choć to pojęcie względne ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitbol Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Więc dobrze, że nie mogę O tych co sam sobie wymyslilem? Wiem, ze to obrecze maja w dokumentacji, ale jakbym mial brac kola z podana moja waga to chyba do dh albo mocnego fr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 zamiast dt lepszy bedzie mavic tn719 - byc moze najmocniejsza obrecz do 29era, dt vs novatec? takich porownan sie nie robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitbol Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 (edytowane) Ta obrecz mavica (ktora nota bene ogladalem w internecie) jest bez problemu dostepna w naszych sklepach?Tak myslalem, ale czlowiek z bikestacji zestawil je prawie obok siebie, wiec pytam Czym dokładnie się różnią te dwie wersje nt719? http://www.rowerowysklep.pl/29er-two-niners-obrecze-29-obrecz-mavic-tn-719-disc-czarna-o_l_349_10028.html http://www.rowerowysklep.pl/29er-two-niners-obrecze-29-obrecz-mavic-tn-719-disc-12-czarna-o_l_349_8017.html Edytowane 8 Maja 2013 przez mitbol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Nieco lżejsze od Mavica, ale też solidne są obręcze WTB Frequency I-23 dla opon 2.3-3". http://www.grawitacyjny.pl/p14275-wtb-obrecz-frequency-i23-29.html Piasty DT można trafić korzystnie w wyprzedaży dt4you, tylko trzeba się przekopać przez długaśny plik do pobrania http://www.dt4you.pl/page_inny2_sklep.php?osCsid=6829919b51b1bd2c5753ddc58841165a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitbol Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 OOO właśnie zapomniałem o tej obręczy, a czytałem o niej na team29er i też mi się wydawała ciekawa. Chciałem kupić wszystko z jednego miejsca, żeby zaoszczędzić na przesyłkach, ale jednak stwierdzam, że bez sensu oszczędzać te parę złotych i lepiej mieć to co się chce Czyli tak: Obręcz: Mavic NT719 lub WTB Frequency i-23, może jeszcze jakieś? Piasta: DT-Swiss 350 Szprychy: Sapim Race lub DT Competition 2.0/1.8/2.0 Nyple: Sapim Polyax aluminiowe Nieco lżejsze od Mavica, ale też solidne są obręcze WTB Frequency I-23 dla opon 2.3-3". http://www.grawitacyjny.pl/p14275-wtb-obrecz-frequency-i23-29.html Nawet taniej znalazłem: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-obrecze-piasty-szprychy/obrecze-rowerowe/28-i-29-cali-622/do-hamulcow-tarczowych/p,obrecz-frequency-i-23-29-wtb,88128.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Weź szprychy Sapim Strong 2.34/2.0: http://www.rowerystylowe.pl/p-1728/szprycha-sapim-strong-234-x-20 bardzo mocne a przy tym ciutke cięższe od zwykłych 2.0. Mam koła na takich i żadnych problemów a waże 105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszwum Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 zamiast dt lepszy bedzie mavic tn719 - byc moze najmocniejsza obrecz do 29era, dt vs novatec? takich porownan sie nie robi Tak przy okazji spytam obok tematu: czy tn719 da się zalać? Mam je na zaworach presta z dętkami i mają plastikową redukcję otworu po której wyjęciu można by wsadzić wentyl samochodowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 swego czasu owijalem duct tape i smigaly, ale potrzebny byl kompresor, pompka reczna nie szlo uszczelniac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitbol Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 (edytowane) Wracając do tematu, długość szprych mogę spokojnie sobie ustalić przy pomocy tego kalkulatora http://spokes-calculator.dtswiss.com/Welcome.aspx?language=en ? Jeśli nyple nie będą DT to wystarczy jak wybiorę, któreś DT o takiej samej długości, zgadza się? I te nyple, aluminiowe czy pewniejsze z mosiądzu? Dlaczego na stronie WTB, i-23 ważą 523g, a w teście team29er i w sklepie podanym przez artoora 470g? Edytowane 8 Maja 2013 przez mitbol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 (edytowane) Wracając do tematu, długość szprych mogę spokojnie sobie ustalić przy pomocy tego kalkulatora http://spokes-calculator.dtswiss.com/Welcome.aspx?language=en ? Jeśli nyple nie będą DT to wystarczy jak wybiorę, któreś DT o takiej samej długości, zgadza się? I te nyple, aluminiowe czy pewniejsze z mosiądzu? Dlaczego na stronie WTB, i-23 ważą 523g, a w teście team29er i w sklepie podanym przez artoora 470g? Według mnie sklep podał wagę obręczy 26. calowych, a nie 29'', a za wagę podaną w teście, niech się wytłumaczy team29er. W takim razie WTB nie są lżejsze od Mavica. Myślę, że obie obręcze są na dolnej granicy wagi pod szersze opony i cięższego jeźdźca. Inne, które przychodzą mi do głowy to Fireeye 2928 http://www.fireeye-bike.com/product_detail.php?prod_sn=63&type= dostępne w krakowskim twr (sklep podaje wagę 26ek), tańsze od wspomnianych, mocne, bo dla AM, ale cięższe (590-620g). Edytowane 9 Maja 2013 przez artoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszwum Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 (edytowane) Krajek Syn z Wrocławia zaplótł mojemu 100kg kumplowi koło na tył na takiej obręczy do Specialized Rockhoppera 29: SUN ringle MTX 33: http://www.sun-ringle.com/mtb/rims/mtx-33/ nie wiele jest na rynku mocniejszych obręczy. Pewnie jest mocniejsza nawet od TN719 :-D Niby jest niezniszczalna. Na przód to overkill, ale jak ktoś nie liczy się z masą, to przynajmniej go nie pognie. Edytowane 9 Maja 2013 przez lukaszwum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitbol Napisano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 (edytowane) Piasta DT 350 zamówiona u dt4you (muszą ją ściągnąć ze Szwajcarii, więc wyślą do mnie dopiero 21 maja...). Obręcz będzie WTB Frequency i-23 Nyple aluminiowe Sapim Polyax 12mm lub DT 12mm Szprychy biorę Sampim Race lub DT Competition 2.0 Kalkulator DT mówi mi, że dla tej obręczy i piasty oraz szprych DT Competition 2.0/1.8/2.0 i nypli DT standard Alu 12mm szprychy powinny być długości 290mm i 292mm. Szprychy Sapim Race z nyplami Polyax powinny mieć takie same długości ? Kalkulator Sapim'a mówi mi, że wszystkie szprychy równe, tj. 294mm, przy założeniu, że grubość materiału felgi to 2mm (nie znam tej wartości, a wraz z nią zmienia się długość szprych wyliczana przez Sapimowy kalkulator). Chyba wezmę wszystko DT i już (oprócz obręczy) Edytowane 9 Maja 2013 przez mitbol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitbol Napisano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Czy ktoś mógłby mnie sprawdzić: WTB Frequency i-23 (ERD 601) DT 350 IS 15mm DT Competition 2.0/1.8/2.0 DT alu 12mm Długość szprych wyszła mi 290mm i 292mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi