Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

 

Niestety obręcz w moim przednim Crossridzie jest do wymiany i pomyślałem, że lepiej od razu zainwestować w nowe koło, na razie tylko przednie (tylne za jakieś 500km, czyli miesiąc lub dwa).

 

Po lekturze internetu, forum i portalu team29er skompletowałem taki zestaw w sklepie daveo.pl (wyczytanym z forum):

Obręcz: DT-Swiss XM 490 29er 32 otwory

Piasta: DT-Swiss 350 100 DBIS SA15 R32 S

Szprychy: Sapim Race

Nyple: nie wiem

 

Koszt: 570zł + zaplecenie + przesyłka

 

Dobry wybór na zastępce Mavica Crossride?

Za jakiś czas tylne koło zmontowałbym na takim samym zestawie, komplet będzie lżejszy od Crossridów o jakieś 100 gram - tylko, ale najważniejsze, żeby były mocniejsze.

 

I teraz moje pytania:

1. Dobrze myślę, że będą to wytrzymalsze koła od Crossridów?

2. Może piastę Novatec D811 zamiast DT 350? (cena ta sama)

3. Jakie nyple? Może takie: Sapim Nyple Polyax?

4. Dwa różne koła w rowerze to chyba nie problem? (będzie to trwało max. 600km w niegórzystym terenie)

ew. 5. Może jakaś inna propozycja koła do 600zł, wystarczy, że nie będzie cięższe niż Crossride (ok. 950g), ale trwalsze.

 

Gdybym mógł, wziąłbym taki zestaw: http://allegro.pl/kola-mtb-alexrims-evo-super-comp-29er-2818gr-i3211918290.html :P

Napisano

Więc dobrze, że nie mogę ;) O tych co sam sobie wymyslilem? Wiem, ze to obrecze maja w dokumentacji, ale jakbym mial brac kola z podana moja waga to chyba do dh albo mocnego fr :P

Napisano (edytowane)

Ta obrecz mavica (ktora nota bene ogladalem w internecie) jest bez problemu dostepna w naszych sklepach?
Tak myslalem, ale czlowiek z bikestacji zestawil je prawie obok siebie, wiec pytam ;)
 

Czym dokładnie się różnią te dwie wersje nt719?

http://www.rowerowysklep.pl/29er-two-niners-obrecze-29-obrecz-mavic-tn-719-disc-czarna-o_l_349_10028.html

http://www.rowerowysklep.pl/29er-two-niners-obrecze-29-obrecz-mavic-tn-719-disc-12-czarna-o_l_349_8017.html

Edytowane przez mitbol
Napisano

OOO właśnie zapomniałem o tej obręczy, a czytałem o niej na team29er i też mi się wydawała ciekawa. Chciałem kupić wszystko z jednego miejsca, żeby zaoszczędzić na przesyłkach, ale jednak stwierdzam, że bez sensu oszczędzać te parę złotych i lepiej mieć to co się chce :)

 

Czyli tak:

Obręcz: Mavic NT719 lub WTB Frequency i-23, może jeszcze jakieś?

Piasta: DT-Swiss 350

Szprychy: Sapim Race lub DT Competition 2.0/1.8/2.0

Nyple: Sapim Polyax aluminiowe




Nieco lżejsze od Mavica, ale też solidne są obręcze WTB Frequency I-23 dla opon 2.3-3".

http://www.grawitacyjny.pl/p14275-wtb-obrecz-frequency-i23-29.html

 Nawet taniej znalazłem: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-obrecze-piasty-szprychy/obrecze-rowerowe/28-i-29-cali-622/do-hamulcow-tarczowych/p,obrecz-frequency-i-23-29-wtb,88128.html

Napisano

zamiast dt lepszy bedzie mavic tn719 - byc moze najmocniejsza obrecz do 29era, dt vs novatec? takich porownan sie nie robi :)

 

Tak przy okazji spytam obok tematu: czy tn719 da się zalać? Mam je na zaworach presta z dętkami i mają plastikową redukcję otworu po której wyjęciu można by wsadzić wentyl samochodowy.

 

Napisano (edytowane)

Wracając do tematu, długość szprych mogę spokojnie sobie ustalić przy pomocy tego kalkulatora http://spokes-calculator.dtswiss.com/Welcome.aspx?language=en ? Jeśli nyple nie będą DT to wystarczy jak wybiorę, któreś DT o takiej samej długości, zgadza się?

 

I te nyple, aluminiowe czy pewniejsze z mosiądzu?



Dlaczego na stronie WTB, i-23 ważą 523g, a w teście team29er i w sklepie podanym przez artoora 470g?

Edytowane przez mitbol
Napisano (edytowane)

Wracając do tematu, długość szprych mogę spokojnie sobie ustalić przy pomocy tego kalkulatora http://spokes-calculator.dtswiss.com/Welcome.aspx?language=en ? Jeśli nyple nie będą DT to wystarczy jak wybiorę, któreś DT o takiej samej długości, zgadza się?

 

I te nyple, aluminiowe czy pewniejsze z mosiądzu?

 

Dlaczego na stronie WTB, i-23 ważą 523g, a w teście team29er i w sklepie podanym przez artoora 470g?

 

 

Według mnie sklep podał wagę obręczy 26. calowych, a nie 29'', a za wagę podaną w teście, niech się wytłumaczy team29er.

W takim razie WTB nie są lżejsze od Mavica. Myślę, że obie obręcze są na dolnej granicy wagi pod szersze opony i cięższego

jeźdźca.

Inne, które przychodzą mi do głowy to Fireeye 2928  http://www.fireeye-bike.com/product_detail.php?prod_sn=63&type=

dostępne w krakowskim twr (sklep podaje wagę 26ek), tańsze od wspomnianych, mocne, bo dla AM, ale cięższe (590-620g).

Edytowane przez artoor
Napisano (edytowane)

Krajek Syn z Wrocławia zaplótł mojemu 100kg kumplowi koło na tył na takiej obręczy do Specialized Rockhoppera 29:

SUN ringle MTX 33: http://www.sun-ringle.com/mtb/rims/mtx-33/ nie wiele jest na rynku mocniejszych obręczy. Pewnie jest mocniejsza nawet od TN719 :-D Niby jest niezniszczalna. Na przód to overkill, ale jak ktoś nie liczy się z masą, to przynajmniej go nie pognie.

Edytowane przez lukaszwum
Napisano (edytowane)

Piasta DT 350 zamówiona u dt4you (muszą ją ściągnąć ze Szwajcarii, więc wyślą do mnie dopiero 21 maja...).

Obręcz będzie WTB Frequency i-23

Nyple aluminiowe Sapim Polyax 12mm lub DT 12mm

Szprychy biorę Sampim Race lub DT Competition 2.0

 

Kalkulator DT mówi mi, że dla tej obręczy i piasty oraz szprych DT Competition 2.0/1.8/2.0 i nypli DT standard Alu 12mm szprychy powinny być długości 290mm i 292mm. Szprychy Sapim Race z nyplami Polyax powinny mieć takie same długości ? Kalkulator Sapim'a mówi mi, że wszystkie szprychy równe, tj. 294mm, przy założeniu, że grubość materiału felgi to 2mm (nie znam tej wartości, a wraz z nią zmienia się długość szprych wyliczana przez Sapimowy kalkulator).

 

Chyba wezmę wszystko DT i już :P (oprócz obręczy)

Edytowane przez mitbol
Napisano

Czy ktoś mógłby mnie sprawdzić:

WTB Frequency i-23 (ERD 601)

DT 350 IS 15mm

DT Competition 2.0/1.8/2.0

DT alu 12mm

Długość szprych wyszła mi 290mm i 292mm.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...