Piotrek71 Napisano 7 Maja 2013 Napisano 7 Maja 2013 Witam, kupiłem rower marki Kross w sklepie stacjonarnym (zwykły rowerowy w Poznaniu). Dostałem 2 gwarancje - jedna jest ze sklepu, a druga od Krossa. Ta ze sklepu wymaga zrobienia przeglądu po miesiącu eksploatacji, w przeciwnym wypadku się ją traci. Gwarancja producenta nie ma takiego zapisu. Jako, że do sklepu mam jakieś 150km, nie bardzo chce mi się ten przegląd robić Zostaje wtedy tylko gwarancja Krossa (wysyłka kurierem itp. więc jest to pewien kłopot w razie czego...). Pytanie jest takie, czy w przypadku jakiejś awarii (ewidentnie z winy sprzętu) mogę reklamować rower u sprzedawcy z tytułu rękojmi i na ile to jest skuteczne? Czy ktoś miał podobne doświadczenia w przypadku niedokonania przeglądu "gwarancyjnego"? Dzięki za porady Pozdrawiam
Fenthin Napisano 10 Maja 2013 Napisano 10 Maja 2013 1. Rękojmia, jako osobę fizyczną, Cię nie obejmuje. Tu pozostaje reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Za jej rozpatrzenie i ewentualną naprawę/wymianę produktu odpowiada sprzedawca. I tu wszystko reguluje ustawa, sklep nie ma prawa narzucić swoich dodatkowych warunków. Nie o tym przypadkiem myślisz pisząc o "gwarancji od sklepu"? 2. Jeśli w karcie gwarancyjnej nie istnieje zapis o potrzebie wykonania przeglądu, nie musisz go robić.
Piotrek71 Napisano 10 Maja 2013 Autor Napisano 10 Maja 2013 2i 1. Właśnie miałem na myśli niezgodność towaru z umową. Co do karty gwarancyjnej "ze sklepu", to taką otrzymałem: "Firma ... [nazwasklepu]... udziela gwarancji na zakupiony sprzęt na następujących warunkach:". 2. Taki zapis istnieje tylko w karcie gwarancyjnej sprzedawcy. W karcie producenta nie ma takiego zapisu.
Fenthin Napisano 10 Maja 2013 Napisano 10 Maja 2013 W takim razie, i w razie czego, masz trzy, równoległe i nie powiązane ze sobą możliwości złożenia reklamacji. Którą wybierzesz, jeżeli przyjdzie taka potrzeba,Twój wybór.
Piotrek71 Napisano 10 Maja 2013 Autor Napisano 10 Maja 2013 Dzięki, w takim razie odpuszczę sobie przegląd gwarancyjny sprzedawcy - zostają jeszcze dwie możliwości reklamacji
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.