Piter4 Napisano 7 Maja 2013 Napisano 7 Maja 2013 Witam, szukam obecnie roweru do jazdy głównie po lasach 70% i trochę po asfalcie 30% . Poniżej podaje kryteria jakie chciałbym aby on spełniał: - przeznaczenie turystyczne na jednodniowe wycieczki rodzinne - pełne wyposażenie osprzętowe - z racji, że jeżdżę głównie po lasach ( drogi piaskowe i zapylone) to pomyślałem, że dobrym rozwiązaniem byłyby biegi schowane w piaście - opony na starym rowerze obecnie mam 1,9 cala i ta szer mi wystarcza - w nowym rowerze nie chciałbym węższych Mam 185 cm wzrostu i 83 kg. Budżet na zakup ca. 1800 zł Jeździłem 2 dni pożyczonym rowerem miejskim Giant Tourer CS1 - i wszystko było fajnie ( pełne wyposażenie, odpowiadająca mi postawa, biegi w piaście - czyli to co chciałem) , ale do momentu zjechania z asfaltu w drogę leśną, bo przy pierwszym piasku miałem postój Nie pamiętam dokładnie, ale miał opony szerokie ok.40 mm i to na lasy jest niestety za wąsko. Niestety sprzedawca mi powiedział, że w tego typu rowerach nie stosują producenci ( inni również) szerszych opon, bo przeznaczenie takowego jest raczej na drogi utwardzone. Poza tym szerokość widelca i błotników nie pozwala wymienić opon na szersze. I tu właśnie chciałem prosić Was o podpowiedzi i pomoc: czy jakiś producent ma w swojej ofercie turystyczny rower z biegami w piaście i oponami szerokości >= 1,9 cala ? Inne sugestie, uwagi i komentarze również mile widziane – może zmieni mi się wtedy punkt widzenia na mój zakup. Z góry dziękuję Piter
Piter4 Napisano 8 Maja 2013 Autor Napisano 8 Maja 2013 Góral pod względem szerokości opony na drogi leśne z pewnością byłby najlepszy, ale nie chcę górala i dlatego staram się coś innego zanaleźć w klasie turystycznej z wyposażeniem tak jak opisałem w poście. Na razie znalazłem dwa rowery podchodzace pod moje kryteria: turystyczne na oponach 2 calowych. Tylko, że nie mają one biegów w piaście tak jak chciałem, lecz normalne przerzutki. http://www.unibike.pl/pamirgts.html za 1800 zł http://www.unibike.pl/trawersgts.html za 1300 zł Czy mógłbym prosić kogoś o ocenę osprzętu obu modeli, bo różnica między nimi wynosi aż 500 zł -> pytanie czy warto dopłacić do tego droższego modelu Pamir. PS. Może ktoś jeszcze zna modele innych producentów rowerów turystycznych na szerokich oponach >=1,9 cala ? Pozdrawiam Piter
Tadeus Napisano 8 Maja 2013 Napisano 8 Maja 2013 Hehe, to upatrzone modele mojej żony, więc co nieco się o nich nasłuchałem Generalnie czasem na allegro pojawiają się pojedyncze inne modele turystyczne z kołami 26 cali. Najczęściej mało znanych firm, sprowadzane zza granicy. Co do tych. Tańszy ma prymitywne dynamo klasyczne i lampkę halogenową, a droższy ma nowoczesne dynamo w piaście i oświetlenie diodowe. Jeśli planujesz jazdę o/po zmroku to drugie rozwiązanie jest nieporównywalnie praktyczniejsze. Klasyczne dynamo hałasuje, utrudnia jazdę, a jak jest mokro może prawie w ogóle nie działać, bo ślizga się po oponie. Droższy ma amortyzowaną sztycę pod siodełkiem. Co teoretycznie poprawia komfort. Praktycznie zdania są podzielone i są zwolennicy i przeciwnicy takiego udogodnienia. Droższy ma lepszy napęd. Czyli większa niezawodność i wytrzymałość, a do tego tylne zębatki to kaseta, a nie wolnobieg jak w tańszym, co znowu przekłada się i na większą odporność (szczególnie pod rowerzystą/bagażem o wyższej wadze) i większy wybór lepszych części jakby się kiedyś chciało rower usprawnić. Droższy ma też lepsze siodełko i bardziej profesjonalny/wytrzymalszy bagażnik. Generalnie w prawie każdym aspekcie są jakieś poprawy względem tańszego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.