Skocz do zawartości

[rower] do crossu 1-2k


cypeq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema intersuje mnie zakup roweru I tak jak napisalem tak do 2 tys. do jazdy weekendowej miasto / las / mala gorka wydaje mi się że cross powinien być w sam raz ?

Tylko jaki model i ile warto wydać może rower za 1k mi wystarczy, jakie są zalety kupienia czegoś ponad 50% droższego jak np. merida 100-V ?

Chcialbym dodac ze jestem wysoki 190 i waże ok 100 kg (mialem juz przypadek z wyginajacymi sie pedałami XD w "tanim rowerku") dlatego chcialbym cos czego bym nie rozwalil zbyt szybko ;p.

Napisano


 


Ja na twoim miejscu ominąłbym rowery crossowe szerokim łukiem. Choć idea takiego bike'a mi bardzo przypada do gustu i to moim zdaniem złoty środek pomiędzy terenową dzielnością a szybkością w mieście czy na szosie, to sam wybrałem mtb... przez wagę. Otóż rowery crossowe (przynajmniej te co ja widziałem) miały wpisane w opisie do 100 kg zestaw (rower+biker+co tam jeszcze na niego wsadzisz) a porządne mtb xc nie ma takiego ograniczenia i konstrukcja bardziej pancerna bo ciężej po d... dostaje z racji terenu. Komponenty mogą nie dać rady w crossie z Twoją wagą.

Napisano

 

 

 

Ja na twoim miejscu ominąłbym rowery crossowe szerokim łukiem. Choć idea takiego bike'a mi bardzo przypada do gustu i to moim zdaniem złoty środek pomiędzy terenową dzielnością a szybkością w mieście czy na szosie, to sam wybrałem mtb... przez wagę. Otóż rowery crossowe (przynajmniej te co ja widziałem) miały wpisane w opisie do 100 kg zestaw (rower+biker+co tam jeszcze na niego wsadzisz) a porządne mtb xc nie ma takiego ograniczenia i konstrukcja bardziej pancerna bo ciężej po d... dostaje z racji terenu. Komponenty mogą nie dać rady w crossie z Twoją wagą.

 

 

jak to 100 kg,

z instrukcji unibike:

"maksymalna waga rowerzysty i bagaży nie może przekroczyć 140kg"

Napisano

Oczywiście, Unibike potwierdzam udźwignie do 140kg bez żadnego problemu, po drugie w mieście o wiele łatwiej jeździć rowerem crossowym niż tłuc się góralem z grubymi oponami. I proszę bardzo http://www.unibike.pl/vipergts.html, stówka drożej ale naprawdę cena jest znakomicie adekwatna do założonego osprzętu, regulowany mostek, bardzo przydatna rzecz przerzutki alivio/deore, 9rz napęd, dodatkowo hamulce v-brake, uwierz, że lepiej mieć dobre v-ki niż słabe tarcze bez modulacji. 

 

Pozdrawiam.

Napisano

 

jak to 100 kg,

z instrukcji unibike:

"maksymalna waga rowerzysty i bagaży nie może przekroczyć 140kg"

 

Skoro tak jest to niniejszym posypuję głowę popiołem. Swego czasu szukałem roweru crossowego (kellys, kross) i pamiętam zapisy o max wadze 100kg... jak widać albo się pozmieniało albo nie miałem pełnego rozeznania. Sorki, że wprowadziłem a błąd...

 

Napisano

nic się nie pozmieniało. niektórzy producenci dają większe „limity wagowe”

 

Kross - 100 kg DMC

Author - 110 kg DMC

Wheeler - 120 kg kolarz

Unibike - 120 kg kolarz/ 140kg DMC

Giant - 136 kg całkowite obciążenie

Trek - 136/120 kg całkowite obciążenie w zależności od modelu

Mbike - 100 kg DMC

Romet - 100 kg DMC

 

Napisano

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi także za liste DMC bo to potem byłby pewnie pierwszy pretekst do odmowienia naprawy gwarancyjnej. Jak widać połowa marek odpadła na tym etapie... dobrze że wspomniałem.

 

phil86 wspomniał że konstrukcja cross jest generalnie słabsza, może wytrzymalszy bedzie jakis entry level mtb 29"?

(moze kola nawet uda sie zamowić z uniwersalnym bierznikiem w stylu cross)

 

I błagam niech mi ktos chociażby w jednym zdaniu uzasadni czy na rowerze za 2100 pojeżdżę 2x dłużej niz na takim za 1100 zł ? Czy ten wydatek jest proporcjonalny do jakości i jak to się przekłada na moje potrzeby ?

Napisano

Oczywiście, Unibike potwierdzam udźwignie do 140kg bez żadnego problemu, po drugie w mieście o wiele łatwiej jeździć rowerem crossowym niż tłuc się góralem z grubymi oponami. I proszę bardzo http://www.unibike.pl/vipergts.html, stówka drożej ale naprawdę cena jest znakomicie adekwatna do założonego osprzętu, regulowany mostek, bardzo przydatna rzecz przerzutki alivio/deore, 9rz napęd, dodatkowo hamulce v-brake, uwierz, że lepiej mieć dobre v-ki niż słabe tarcze bez modulacji. 

 

Pozdrawiam.

 

 

http://www.unibike.pl/flashgts.html a co uważasz o tym wolałbym pozostać w przedziale cenowym a nie dać 700zł wiecej i nie widzieć roznicy ;-)... 9 biegow to raczej przesada widze ogolnie że komponenty poprostu półka wyżej (w viperze) jednakże ni jak nie mam wiedzy by określić zasadnicze różnice pomiędzy nimi.

 

http://www.unibike.pl/fusion29er.html lub ten 29" widze że ma tarcze ale to ten sam model jaki montują w najdroższym 29erze za 4k

Napisano

Wiesz, naprawdę wolałbym v-ki niż takie słabiutkie tarcze.

 

Ja też skłaniam się ku V-kom ale wolałem się upewnić, masz jakąś opinie na temat tych modeli flash vs viper ?

We flashu rama wyglada podobnie te same materialy, kierownica regulowana, 7 biegow mi wystarczy, te Vki we flashu jeszcze sie kwalifikuja jako "dobre"? o reszcie komponentow nie mam zielonego pojecia :)

Napisano

Oczywiście w tej cenie v-ki w każdym modelu są na dosyć wysokim poziomie, po drugie są łatwe w eksploatacji a siła ich hamowania zależy głównie od dobrego wyregulowania i dobrych klocków. Według mnie tańszy jak i droższy model w 100% spełni Twoje wymagania.

Tam masz ramę 19" a następna jest dopiero 21", także trochę trudny wybór ale skłaniał bym się do 21".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...