Skocz do zawartości

[opony] Schwalbe Racer 700-35C


Tomasz1987

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Posiadam rower Unibike Viper z 2010 roku, z obręczami RODI VR19 CNC i mocno już zużytymi oponami Schwalbe Tyrago 700/40C.
Znalazłem na stronie producenta opon Schwalbe Racer 700/35C. Sugerowałem się przede wszystkim mniejszymi oponami toczenia i gładszym bieżnikiem.
Szchwalbe podaje, iż ów opona Racer ma najmniejsze opory spośród opon typowo crossowych przy zachowaniu bardzo dużej przyczepności,
a o taką właśnie mi chodzi, gdyż co prawda zdarza mi się sporadycznie pokonywać szutry, jednak szacuję, że co najmniej 90% nawierzchni po jakich się poruszam
to asfalt na pozamiejskich drogach. Do tego jeżdżę często z sakwami ze średnim pakunkiem koło 15 kg więc nie szukałem np. typowo miejskiej, łysej opony.
Oczywiście oglądałem tabelę kompatybilności opon i obręczy, natomiast chciałbym się upewnić. Stąd kilka pytań:

1. Czy do obręczy Rodi VR19 pasuje Schwalbe Racer 700/35C (Dotychczas jeżdżę na Schwalbe Tyrago 700/40C)?
2. Czy dętka
Schwalbe SV 17 PRESTA 700x28-45C 40mm RT pasuje do mojej obręczy i do opony Racer, którą mam zamiar nabyć?
3. Czy koło trzeba oddać do centrowania przed nałożeniem nowej dętki opony czy po ich założeniu - gdyż zwłaszcza przednie mi coś "faluje"?
4. Pytanie techniczne dotyczące transportu - czy warto zamawiać na allegro opony, bo zakładam się, że drutowanych nie można od tak sobie zwijać,
w
ięc jak to jest z ich transportem?

Jeżeli macie jakieś własne propozycje dotyczące ogumienia i dętek to również zapraszam do dyskusji - byleby pasowały do obręczy ;)


Tu daję linki do opon i dętek, których kupno tu rozważamy:
http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-racer-perf-reflex-28x1-35-i3195315715.html
http://allegro.pl/schwalbe-detka-sv-17-presta-700x28-45c-40mm-rt-i3212218093.html



 



 

Napisano

1. Pasuję jak najbardziej. Mógłbyś założyć nawet węższą oponę gdybyś chciał.

2. Jak wyżej, jeśli do tej pory miałeś zawór PRESTA.

3. Koła centruję się bez ogumienia. Nawet opaskę na obręcz możesz już samemu zdjąć.

4. Rzeczywiście drutowanych opon nie można ugniatać jak zwijanych, ale opony takie często przesyła się skręcone w "8" i złożone na pół. Nic im się nie dzieje przy takim ułożeniu - sam dostałem takie opony i robią już trzeci tysiąc km.

Napisano

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem w/w opony w rozmiarze 700 40c. Opona jeździ na tylnym kole. Na przodzie Marathon Cross - troszkę agresywniejsza ale chyba bezpieczniejsza na zakrętach (z tylu też taka była). Kupiona w cyklotur za 109pln - przyjechała kurierem, owinięta czarną folią, nie składana. Wrażenia z jazdy? Mam pewną górkę na której testuje opory rowerów przestając pedałować i jadąc jak daleko się da. W porównaniu z poprzedniczką jest nieco lepiej, ale nie jakoś diametralnie. Za to zdecydowanie mniej hałasuje. W oponie "siedzi" ponad 5 bar. Chciałbym również zmienić przód, ale jeszcze nie wiem co wybrać.

Napisano

Jeżdżę na marathor Racer już drugi sezon , tylko w  wersji zwijanej  700/35c . Przejechałem około 3000km . Dość wolno się ścieraja , opory toczenia znikome , na szutrach i leśnych ściezkach dają rade , Z sakwami czasem dość cięzkimi przejechałem tez sporo . Uważać należy tylko na piasek na zakretach - przednie koło może' uciec'

Witam!

Posiadam rower Unibike Viper z 2010 roku, z obręczami RODI VR19 CNC i mocno już zużytymi oponami Schwalbe Tyrago 700/40C.
Znalazłem na stronie producenta opon Schwalbe Racer 700/35C. Sugerowałem się przede wszystkim mniejszymi oponami toczenia i gładszym bieżnikiem.
Szchwalbe podaje, iż ów opona Racer ma najmniejsze opory spośród opon typowo crossowych przy zachowaniu bardzo dużej przyczepności,
a o taką właśnie mi chodzi, gdyż co prawda zdarza mi się sporadycznie pokonywać szutry, jednak szacuję, że co najmniej 90% nawierzchni po jakich się poruszam
to asfalt na pozamiejskich drogach. Do tego jeżdżę często z sakwami ze średnim pakunkiem koło 15 kg więc nie szukałem np. typowo miejskiej, łysej opony.
Oczywiście oglądałem tabelę kompatybilności opon i obręczy, natomiast chciałbym się upewnić. Stąd kilka pytań:

1. Czy do obręczy Rodi VR19 pasuje Schwalbe Racer 700/35C (Dotychczas jeżdżę na Schwalbe Tyrago 700/40C)?
2. Czy dętka
Schwalbe SV 17 PRESTA 700x28-45C 40mm RT pasuje do mojej obręczy i do opony Racer, którą mam zamiar nabyć?
3. Czy koło trzeba oddać do centrowania przed nałożeniem nowej dętki opony czy po ich założeniu - gdyż zwłaszcza przednie mi coś "faluje"?
4. Pytanie techniczne dotyczące transportu - czy warto zamawiać na allegro opony, bo zakładam się, że drutowanych nie można od tak sobie zwijać,
w
ięc jak to jest z ich transportem?

Jeżeli macie jakieś własne propozycje dotyczące ogumienia i dętek to również zapraszam do dyskusji - byleby pasowały do obręczy ;)


Tu daję linki do opon i dętek, których kupno tu rozważamy:
http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-racer-perf-reflex-28x1-35-i3195315715.html
http://allegro.pl/schwalbe-detka-sv-17-presta-700x28-45c-40mm-rt-i3212218093.html



 



 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...