Skocz do zawartości

[Osprzęt] na trasy 2500km i wiecej...


dlisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pisze do was z prosba o dobor czesci do roweru ktory ma robic bardzo duze trasy. Najblizsza wycieczka to trasa dookola polski okolo 2500km. Poprzednia trasa byla o polowe krotsza i byla zrobiona na rowerze Delta c1000 ktory do tej pory zrobil bardzo duzo km. Aktualnie chce zmienic w nim osprzet na lepszy. Przede wszystkim kola i naped. 
Nie byloby problemu gdyby nie ograniczony budzet. 
Ile musze wydac na kola zeby wytrzymaly takie trasy, a ile na naped?  
Póki co chce znac orientacyjen ceny i propozycje pozniej rozwine temat ;)

Z gory dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła najlepiej na piastach maszynowych , ja mam piasty Authora i przejechałem na nich prawie 5.000 km i kręcą się idealnie.Obręcze na minimum 32 szprychy / z uwagi na wożone sakwy/ - jest tak wielki wybór , że trudno doradzić konkretnie / cz na v-ki czy na na tarcze/  Przerzutki i korby klasy Deore , korby z  suportem zintegrowanym. 

Witam!

Pisze do was z prosba o dobor czesci do roweru ktory ma robic bardzo duze trasy. Najblizsza wycieczka to trasa dookola polski okolo 2500km. Poprzednia trasa byla o polowe krotsza i byla zrobiona na rowerze Delta c1000 ktory do tej pory zrobil bardzo duzo km. Aktualnie chce zmienic w nim osprzet na lepszy. Przede wszystkim kola i naped. 
Nie byloby problemu gdyby nie ograniczony budzet. 
Ile musze wydac na kola zeby wytrzymaly takie trasy, a ile na naped?  
Póki co chce znac orientacyjen ceny i propozycje pozniej rozwine temat ;)

Z gory dzieki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Pisze do was z prosba o dobor czesci do roweru ktory ma robic bardzo duze trasy. Najblizsza wycieczka to trasa dookola polski okolo 2500km. Poprzednia trasa byla o polowe krotsza i byla zrobiona na rowerze Delta c1000 ktory do tej pory zrobil bardzo duzo km. Aktualnie chce zmienic w nim osprzet na lepszy. Przede wszystkim kola i naped. 

Nie byloby problemu gdyby nie ograniczony budzet. 

Ile musze wydac na kola zeby wytrzymaly takie trasy, a ile na naped?  

Póki co chce znac orientacyjen ceny i propozycje pozniej rozwine temat ;)

 

Z gory dzieki :)

Całkiem dobre i mocne koła złożysz na piastach maszynowych novatec i obręczach mavic. Powinieneś zmieścić się w kilku stówach. Natomiast napęd shimano deore w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Natomiast napęd shimano deore w zupełności wystarczy.

Oczywiście, że wystarczy. Ja nawet bym optował za rozwiązaniem 8s na takie wyprawy. Jest to dobra opcja dla rowerków trekingowych/turystycznych, bowiem trwałość np. kasety Alivio HG-51 nie ustępuje pod wzgledem trwałości deore (9s), zaś jest sporo tańsza (biorąc pod uwage korbę + łańcuch + kasetę, to się robi fajna różnica w cenie). A 8 biegów wystarczy, bo jeździmy raczej po szosie - nie potrzebujemy takiego zróźnicowania biegów jak w 9s - a w sumie czy to duża różnica?

 

PS. Ja mam rowerek Whellera na 8s Acera/Alivio i spisuje się naprawdę fajnie (ponad 20000tys przebiegu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koła najlepiej na piastach maszynowych

Ja tam jednak jestem za kołami na łożyskach kulkowych, jak się je odpowiednio często serwisuje to jedne konusy wytrzymają nawet 30-40 tys. km. No i odpada ryzyko rozsypania się łożyska w trasie, bo koła na konusach dostają najwyżej luzów. A jeżeli będziesz na rowerze woził sakwy to już zdecydowanie konusy, bo one dużo lepiej radzą sobie z przenoszeniem dużego obciążenia.

 

 

kasety Alivio HG-51 nie ustępuje pod wzgledem trwałości deore (9s)

Na trwałość kasety w największym stopniu wpływa trwałość łańcucha.

 

Podaj ile masz kasy na koła i napęd łatwiej będzie podać jakieś konkretne propozycje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożyska kulkowe, obręcza na 32 szprychach, obciążenie 90 kg, podczas dłuższych wycieczek do 120 kg, 24300km przejechane !

opony, łańcuch, kaseta wymiana co rok, po ok.8000km . U mnie tak jest, jakoś się kręci .

Przede wszystkim dlaczego polecacie lozyska kulkowe? 

Zadra1965 5kkm na kolo to zaden wyczyn, jesli bys mi powiedzial ze wytrzymalo z 20-30 bez zagladania do srodka to by bylo cos :P 

Chce dodac ze to nie ja bede robil ta trase tylko moj kolega, w ktorego imieniu pisze i staram sie mu pomoc w tym co robi. Sam mam kola na novatecach maszynowych na ktorych jezdze od jakis 7 lat  i ani razu nic z nimi nie robilem, kreca sie jak nowe wiec dziwi mnie dlaczego polecacie kulki. Kola sa uzywane w terenie na maratonach itd i sa nie do zajechania. Moze po prostu mam szczescie i trafilem na dobry egzemplarz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmujesz się duperelami jak piasty. Taka czy inna kręcić się będzie a problem to obręcze i szprychy czy nawet ich liczba. To co Ty napiszesz o maszynach może spokojnie napisać tyle samo o kulkach już pomijając fakt, że taki dystans to raczej nie wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dlaczego polecacie lozyska kulkowe? 

Zadra1965 5kkm na kolo to zaden wyczyn, jesli bys mi powiedzial ze wytrzymalo z 20-30 bez zagladania do srodka to by bylo cos :P 

Chce dodac ze to nie ja bede robil ta trase tylko moj kolega, w ktorego imieniu pisze i staram sie mu pomoc w tym co robi. Sam mam kola na novatecach maszynowych na ktorych jezdze od jakis 7 lat  i ani razu nic z nimi nie robilem, kreca sie jak nowe wiec dziwi mnie dlaczego polecacie kulki. Kola sa uzywane w terenie na maratonach itd i sa nie do zajechania. Moze po prostu mam szczescie i trafilem na dobry egzemplarz. 

Kulki mają ten wielki plus, że są ciche i jadąc np. przez las można posłuchać jak ptaszki śpiewają. Ja sam jeżdżę na kulkowych xtr-ach i jestem bardzo zadowolony. Kiedyś zabrałem na wycieczkę kumpla, który ma maszynówki mavic cross trail i robiły taki hałas, że myślałem, że mnie szlag trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kiedyś zabrałem na wycieczkę kumpla, który ma maszynówki mavic cross trail i robiły taki hałas, że myślałem, że mnie szlag trafi.

Ależ Się uśmiałem :)))) - nie obraź się oczywiście, bo pozytywnie ;)

 

Może miał tamburyna w piaście :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu nie chodzi o pojedyncza trase 2500km bo wtedy niebylby to problem. Po prostu ten rower bedzie bardzo duzo uzywany w ten sposob. Jakie obrecze bylyby dobre?

 

Jesli chcesz naprawde dobre obrecze to jedynie ztr notubes od ztr crest po ztr podium mmx koszta wysokie lecz jakos i wytrzymalosc pierwsza klasa ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny pomysł: dwie obręcze w cenie całego roweru arkus delta c1000, do tego obręcze, których nie można w tym rowerze za bardzo wykorzystać, bo ani amortyzator, ani co gorsza rama nie ma możliwości zamontowania hamulców tarczowych. I nie wiadomo, jak te obręcze mogą się zachowywać pod obciążeniem rowerzysta + bagaż i ciśnieniem, jakie musi być wbite w tylne gumy..

Większość niezbyt wylajtowanych obręczy dobrze się spisuje pod nawet sporymi obciążeniami, jedyne obręcze, jakie widziałem popękane pod sakwami, to były Mavic 319 i 519 oraz alexy ace-18 (przy czym była to jakaś podejrzana sztuka, która ważyła ponad 70 gram więcej, niż podawał producent w katalogu). Większe znaczenie dla kół ma jakość szprych oraz sposób i jakość ich zaplecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

obręcze ZTRa- brawo!
Właśnie dlatego trzeba podchodzic ostrożnie do wszelkich wypowiedzi z tego forum (do mojej pewnie też)
Siudas - ile kilometrów zrobiłeś lub zrobił bliski Ci i zaufany kolega na jakichkolwiek ZTRach? Że taka zdecydowania odpowiedź? Albo jak długo używasz takich na wyprawach? ech bożesztybożesz czemu nie grzmisz!?
A oczka wzmocnione gdzie? A jak ma wyglądac dajmy na to taki marathon 700x40 na 25mm obręczy? :)
A, że tak zapytam ciśnienia? Czy kolega Siudas wie coś na temat ciśnień max dla ZTRów i przytaczanych marathonów? 
Uważam, że na tym forum zarówno jak i plusy tak i minusy byc powinny - dla pewności z kim mamy do czynienia.

A ja mavicom bardzo ufam, historie o pękających obręczach słyszałem, jakieś 12 lat temu, jedne 517 mam gdzieś do dziś w piwnicy i choc Vki zeżarły bok do cna to nadal proste i niepękłe.
Miałem kiedyś ambrosio - trzymały się dzielnie, i Rigidy - te były nie do zajechania (pod sakwami, dziecmi, sakwami, po bruku, polskim asfalcie i terenie)
Tylko, że jak słusznie wspominał wojtasin - zaplot koła to podstawa! Zły kołodziej z dobrej obręczy zrobi ósemkę zanim rower wyjedzie w trasę.

Przy okazji - gdybym składał koła to tylko na strarych dobrych piastach shimano. Ale starych modelach (XT< XTR< LX). Z 2 powodów - Shimano dawniej nawet XT robiło w Japoni, dokładnośc wykonania świetna,  trwałośc też a co najważniejsze - szczelnośc całości. Novateci i inne (mam w domu np dt240) nawet nie mogą się równac ze starym xtr950 czy XT 730 czy 750.
Druga rzecz to łatwośc naprawy - często gęsto łatwiej na końcu świata znaleśc byle jakie koło z którego na upartego można przełożyc kulki i konus niż łożysko o odpowiednich wymiarach.

Tak w ogóle jak ktoś wspomniał powyżej -stare dobre 8biegów shimano. Dziś na allegro kosztuje to 1/3-1/5 swojej wartości a sprzęt jest wielokrotnie trwalszy od współczesnego.
Niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze uzupełnię - pęknięte maviki widziałem w ubiegłym roku :) Ale sam mam w tej chwili najtańszego mavika, chyba a119, ale koło jest dobrze zaplecione, na piaście xt 750 właśnie, szprychach DT comp i póki co - nie pęka, choć ma co wozić.

Za to czytając relacje z wyprawy Niniwy na Syberię nie kupiłem obręczy DH19 - http://niniwateam.pl/index.php/syberia-2013/relacje i http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=9239.msg180570#msg180570

Osobiście byłem bardzo zadowolony z obręczy DT Swiss XR 4.1, może niezbyt sztywne, ale przez ponad cztery lata zniosły naprawdę wiele i gdyby mi ktoś nie ukradł roweru, to jeździłbym na nich dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś planował 25000 km, to wtedy warto wymienić pół roweru, ale planując 1/10 z tego nie ma sensu, w szczególności, że sklepy rowerowe masz w każdym mieście, gminie - oczywiście zakładam że rower masz sprawny.

Weź 5 szprych, kpl klocków, podstawowe narzędzia, powinno starczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Ci zestaw kół 
Obręcze alexrims dh19
Szprychy Sapim Force 
Piasty RIvala/ Novateci na maszynach

Takie koła złożył mi Pan z Daveo.pl i przyznam że koła były super mocne, cały sezon na crossie , ucieranie po lesie , parę wypadów z obciążeniem , jazda na jednym kole. Śmiało mogę polecić ten zestaw jak i firmę bo koła zaplecione były super. Gdy miałem luz w przednim kole od razu kazali wysłać do siebie piastę wymienili łożyska i problem zniknął. Oczywiście na ich koszt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...