projumper Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Witam...chcialem zapytac jaki powinien byc rower do freeride/downhill? Mam na oku te: http://tablica.pl/oferta/mongoose-fireball-07-dartmoor-ns-octane-duncon-dh-fr-street-dirt-ID2AePW.html#291517c28c;r:8;s: http://tablica.pl/oferta/subsin-double-evo-gratis-ID2LyAr.html#555cbfc3b6;promoted;r:8;s: http://tablica.pl/oferta/rower-dual-focus-zwei-neun-kona-scott-dc-ns-giant-ID2roQ9.html?search_id=291517c28c Ktory by sie najbardziej nadawal i dlaczego? Jestem poczatkujacy;p Bardzo prosze o pomoc.
koristo Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 1 i 3 są warte oględzin, ale zastanów się dobrze przed wydaniem niezłej kasy. Pozdro
Airsofter Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 1- Nie 2- Nie 3- Nie To co podałeś służy do dirtu/streetu
Michauuu Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Do dh ani fr nie nadaje się żaden z powyższych. Jeśli chodzi o skoki z krawężników to jeszcze,chociaż i tu byłbym ostrożny
Airsofter Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Jeśli chodzi o skoki z krawężników to jeszcze,chociaż i tu byłbym ostrożny Nie wiesz co mówisz, trochę pogrzebać przy fireball`u i całkiem fajna streetówka wychodzi
projumper Napisano 3 Maja 2013 Autor Napisano 3 Maja 2013 A na co zwracac uwage podczas kupna? I po czym poznac ze to inny niz do fr czy dh? Jaki mi polecicie? Powtarzam jestem POCZATKUJACYM;)
Airsofter Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Napęd - z przodu jeden blat + napinacz, tył przerzutka normalna kaseta, rzędów dowolnie. Hamulce- Dwie tarcze, najlepiej 203, ale jeśli przód 203 a tył 180 to nie ma co się przejmować. Amortyzator- skok 130mm+ Jeśli to będzie spełnione to koła, kierownica itp. też raczej będą odpowiednie
Grabek114 Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Tak wygląda sprzęt do DH/FRA tak wygląda sprzęcik do dirt'u/street'uRóżnicę widać gołym okiem To teraz powiedz, czy chcesz downhill'a czy street'ówkę
Airsofter Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 W tym drugim opony i amor wymienić i można śmigać w DH/FR
Grabek114 Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Wychodzę z założenia, że do DH/FR rowerek musi być na full'u
projumper Napisano 3 Maja 2013 Autor Napisano 3 Maja 2013 Stary jestem POCZATKUJACY i od razu widac ze ten pierwszy nie jest w granicach 800zl...czyli nawet na moim 0% poziomie jazdy wszystkie wymagania spelni ten drugi;) A bardzo zle sie bedzie jezdzilo na amorku o skoku 100? Mam 172cm wzrosu:p
Romero Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Jak jesteś początkujący to trochę poczytaj, ogarnij temat Bo głupoty piszesz... Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
nopel Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Ja spotkałem się z opiniami że na sztywnej ramie (bez dampera) łatwiej zacząć w fr.Dobry amortyzator na przód, i już można latać.
Roonin Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Wychodzę z założenia, że do DH/FR rowerek musi być na full'u A to nie całkiem słuszne założenie. Na fullu jest oczywiście łatwiej, bardziej komfortowo, bezpecznie i można sobie na więcej pozwolić przy mniejszych umiejetnościach ale to nie tak że sztywniak się nie nadaje. Na zachodzie są całe kluby ludzi którzy robią niesamowite rzeczy na sztywniakach. Te foty co dałeś też nie do końca odzwierciedlają prawdę, między rowerem do dirtu a FR jest często bardzo delikatna granica.
Chochol Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Do DH to też ta Kona którą kolega wkleił to sie średnio nadaje, to jest raczej FR. Tu jest przedstawiciel rowerów Downhillowych: to też jest rower ktory smiało daje rade w DH - Duncon Cocker Przedstawicielem rowerow do FR to np: napisz może ile masz do wydania na rower FR/DH Jesli to ma być niskobudżetowy to może poszukaj czeskiej marki SEKIM - bardzo fajne rowery i można tanio znaleźć
Airsofter Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Do DH i FR śmiało można z Hornetem I wcale nie musi być Full - tym bardziej że łatwiej będzie na początek wypracować wybicia i lądowania na sztywniaku niż fullu
hellfirez1 Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 ja ujeżdżam horneta z widłem 130mm, i daje rade. Jednak nie ukrywam że tego skoku przydałoby się jeszcze troszkę
projumper Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 To wydania mam okolo 800zl. Szukalem tych SEKIN i HORNET i nic nie ma..znaczy hornety sa ale drogie;p a sekinow nie ma w ogóle;/
djwiocha Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Dobra, widzę że temat interesujący to się wypowiem. Jak widać jesteś BARDZO początkujący. Na twoim miejscu (też kiedyś zaczynałem) zacząłbym od nabycia choćby minimalnej wiedzy, bo jak na razie nie masz jej wcale. Nie mam zamiaru z ciebie szydzić, mam nadzieję że rozumiesz. Prawdziwego roweru do downhillu i freeride'u nie da się złożyć ani kupić za 800 złotych. Tak samo jest z jakimś budżetowym rowerkiem, nie ma opcji żeby złożyć coś do sportu jakim jest freeride i downhill. Co innego jeśli pojmuje się DH lub FR za latanie górek w parku lub krawężników w mieście, ale to nie jest ani DH, ani FR. Rowery które podałeś nie nadają się do tego o czym piszesz. Ale mogą posłużyć z bazę do czegoś całkiem dobrego. Tylko wiadomo, do tego potrzeba czasu i pieniędzy. Witam...chcialem zapytac jaki powinien byc rower do freeride/downhill? Na początku wystarcza jakiś sztywniak właśnie typu Dartmoor Hornet, Leader Fox Dragstar lub Cocaine z amorkiem pokroju SrSuntour Duro i jakimiś przyzwoitymi hamulcami (tzn. nie V-ki) i ew. przerzutką (można złożyć z początku na SS ale później jednak warto zainwestować w biegi). Niestety jazda na rowerze tym bardziej Freeride i Downhill wiążą się z pewnymi niebezpieczeństwami, dlatego tez kupując rower i zaczynając jeździć warto zainwestować również w kask. Kask to niezbędne minimum ochrony, na początku możesz nie mieć innych ochraniaczy ale bez kasku to bym nie wjeżdżał do lasu. Ja też kiedyś zaczynałem, zacząłem od czegoś co nie było rowerem do jazdy grawitacyjnej, zmieniałem powoli części inwestowałem w sprzęt i teraz już da się pojeździć
hellfirez1 Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 To wydania mam okolo 800zl. Szukalem tych SEKIN i HORNET i nic nie ma..znaczy hornety sa ale drogie;p a sekinow nie ma w ogóle;/ Jeśli mam być szczery, to te 800zł powinno ci wystarczyć na dobry kask i ochraniacze. Nie oszukujmy się, ale za 800zł nie kupisz nawet dobrego widelca do dh, nie mówiąc tu o całym rowerze. Za kwotę 2000-2500zł można myśleć już nad jakimś fajnym hardtailem
Seba4 Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Czepiacie się. Chłopak chce pojeździć a 3tys na dobry rower szybko raczej nie nazbiera. Według mnie ten z pierwszego linku na początek będzie ok. Duro jakimś cudem nie jest ale też nie skapituluje po pierwszej chopie. Kółko z tyłu całkiem porządne więc z brakiem odpowiedniej techniki początkującego sobie poradzi. Hamulce do tego dokupić i będzie w porządku Chyba że Ci się nie spieszy to możesz spróbować dozbierać trochę (jakaś praca przez wakacje) i z nieco większym budżetem poszukać odpowiedniego sprzętu.
projumper Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 Niestety z tych co podaliscie nie ma w woj.lubelskim, a nie mam zamiaru jezdzic po rower dalej;p w pelni Cie rozumiem djwiocha kompletnie sie na tym nie znam ;p a jak myslicie co trzeba wymienic w tym rowerze, zeby dla POCZATKUJACEGO wystarczylo? http://tablica.pl/oferta/mongoose-fireball-07-dartmoor-ns-octane-duncon-dh-fr-street-dirt-ID2AePW.html#291517c28c;r:8;s: A jakby sie wam chcialo to podeslijcie jakis link roweru w woj.lubelski bylbym bardzo wdzieczny:)
Piszaman Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Najpierw może powiedz gdzie i jak zamierzasz nim jeździć? Bo jak chcesz uprawiać DH po płaskim to i wigry starczą . W tym fireball'u trzeba hampel przód, kaseta tył, napinacz żeby jakoś to jeździło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.