sabuuq Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Od zawsze marzyłem o szosie. Jednak jest problem nie mam zbyt dużego budżetu i jestem dość niski 173 cm. Przez co ciężko mi znaleźć dobrą starą stalową szosę w przystępnej cenie. Chciałbym wydać maks 800 zł tak żeby w tym sezonie można było jeździć a w przyszłym pomyśleć o jakiś ulepszeniach. Ewentualnie chciałbym kupić coś do lekkie remontu. Nie miałem okazji jeszcze się przymierzać do takich rowerów. Znalazłem coś takiegohttp://allegro.pl/peugeot-monaco-rama-mangalloy-hle-stan-bdb-i3193275297.htmlJednak nie wiem czy nie będzie dla mnie za duży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Kłaniam, W sieci jest od młota kalkulatorów i poradników co do rozmiarów ram szosowych w klasycznej geometrii. Nie podałeś długości nogi od krocza do ziemi tylko sam wzrost. Założywszy że jesteś normalnie wytrenowany - czyli gibki w kregosłupie, oraz proporcjonalnie zbudowany sugerowane widełki rozmiarów dla Ciebie to 52-56cm. Wysokość ramy to jedno, ale jest jeszcze kwestia jej długości. I tu dużo zależy od własnych preferencji. Ja na ten przykład najpierw patrzę na efektywna górna rurkę ramy a dopiero potem sprawdzam jaka jest jej wysokość, gdyż w wielu przypadkach ramy odpowiedniej wysokości są za krótkie jak na moje upodobania... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabuuq Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Długość nogi to 83 cm. Wiem jednak kalkulatory to jedno a rzeczywistość to drugie. Szczególnie że szosy nigdy nie miałem więc nie wiem jak to wygląda sprawa z ramą. Sprawdzić też nie mam jak bo mieszkam w małej miejscowości, w rowerowych szosowych nie mają, nikt w najbliżesz okolicy nie sprzedaje takiego roweru, znajomy żaden też nie posiada. Także trochę zakup w ciemno chce zrobić. Czyli według ciebie ten Peugeot rozmiarowo byłby ok? A technicznie jak to wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 W/g mnie to teoretycznie jest OK, ale jak będzie praktycznie to będziesz wiedział Ty sam. Co do strony technicznej to też się nie wypowiem, jakoże to trzeba zobaczyć i obmacać. na pewno hamulce to klasyczne, starodawne spowalniacze. Jak dla mnie ODRAZU do wymiany, wraz z klamkami najprawdopodobniej. Poza tym klasyczne i stare kierownice nie każdemu pasują. Ja na ten przykład nie potrafiłem dogadać się z podobną z mojego starego nomen-omen Peugeot'a. Wymieniłem na współcześniejszą, anatomiczną, odrazu lepiej sie jeździ... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.