Skocz do zawartości

[szosa] Klasyczna szosa dla niskiej osoby


sabuuq

Rekomendowane odpowiedzi

Od zawsze marzyłem o szosie. Jednak jest problem nie mam zbyt dużego budżetu i jestem dość niski 173 cm. Przez co ciężko mi znaleźć dobrą starą stalową szosę w przystępnej cenie. Chciałbym wydać maks 800 zł tak żeby w tym sezonie można było jeździć a w przyszłym pomyśleć o jakiś ulepszeniach. Ewentualnie chciałbym kupić coś do lekkie remontu. Nie miałem okazji jeszcze się przymierzać do takich rowerów. Znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/peugeot-monaco-rama-mangalloy-hle-stan-bdb-i3193275297.html

Jednak nie wiem czy nie będzie dla mnie za duży?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

W sieci jest od młota kalkulatorów i poradników co do rozmiarów ram szosowych w klasycznej geometrii. Nie podałeś długości nogi od krocza do ziemi tylko sam wzrost. Założywszy że jesteś normalnie wytrenowany - czyli gibki w kregosłupie, oraz proporcjonalnie zbudowany sugerowane widełki rozmiarów dla Ciebie to 52-56cm.

 

Wysokość ramy to jedno, ale jest jeszcze kwestia jej długości. I tu dużo zależy od własnych preferencji.

 

Ja na ten przykład najpierw patrzę na efektywna górna rurkę ramy a dopiero potem sprawdzam jaka jest jej wysokość, gdyż w  wielu przypadkach ramy odpowiedniej wysokości są za krótkie jak na moje upodobania...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość nogi to 83 cm. Wiem jednak kalkulatory to jedno a rzeczywistość to drugie. Szczególnie że szosy nigdy nie miałem więc nie wiem jak to wygląda sprawa z ramą. Sprawdzić też nie mam jak bo mieszkam w małej miejscowości, w rowerowych szosowych nie mają, nikt w najbliżesz okolicy nie sprzedaje takiego roweru, znajomy żaden też nie posiada. Także trochę zakup w ciemno chce zrobić. Czyli według ciebie ten Peugeot rozmiarowo byłby ok? A technicznie jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W/g mnie to teoretycznie jest OK, ale jak będzie praktycznie to będziesz wiedział Ty sam.

 

Co do strony technicznej to też się nie wypowiem, jakoże to trzeba zobaczyć i obmacać. na pewno hamulce to klasyczne, starodawne spowalniacze. Jak dla mnie ODRAZU do wymiany, wraz z klamkami najprawdopodobniej.

 

Poza tym klasyczne i stare kierownice nie każdemu pasują. Ja na ten przykład nie potrafiłem dogadać się z podobną z mojego starego nomen-omen Peugeot'a. Wymieniłem na współcześniejszą, anatomiczną, odrazu lepiej sie jeździ...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...