natia Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Ponieważ będę zmieniała cały przód roweru również w tym obręcz liczę na radę. Jakich firm najlepiej wybrać ? , temat obręczy jest mi całkowicie obcy. Dodam że obręcz oczywiście do widelca amortyzowanego z hamulcem tarczowym. Ważne aby firma nie wycofywała szybko produktów ponieważ prawdopodobnie po 1-2 latach wymienię tylną, teraz jest to niemożliwe z uwagi na przekroczenie budżetu. Łączna waga roweru z użytkownikiem około 57 kg. Aktualnie mam opony 2.2 ale jeżeli ktoś powie że warto zmienić mogę rozważyć.
Mod Team sznib Napisano 3 Maja 2013 Mod Team Napisano 3 Maja 2013 Jaki styl jazdy i jaki budżet możesz przeznaczyć na obręcz?
Mod Team Puklus Napisano 3 Maja 2013 Mod Team Napisano 3 Maja 2013 podaj: - liczba otworów - wagę max - obreczy oczywiście - kolorystykę - jeszcze styl jazdy jaki preferujesz - no i cenę
Wdzydzak Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 podaj: - liczba otworów - wagę max - obreczy oczywiście - kolorystykę - jeszcze styl jazdy jaki preferujesz - no i cenę Tak jak wyżej zacznij od wyznaczenia górnej granicy ceny za obręcz. Wyprzedzająco mogę zaproponować DT SWISS X455 ok.460 gram (cena ok. 150,-PLN za sztukę). Przy Twojej wadze ok. 44 kg nigdy ich nie zajeździsz.
ugupu Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Po co temu kurczakowi 460g rawka! Może ten Mavic http://www.rowerowysklep.pl/czesci-obrecze-obrecz-mavic-xc-717-disc-czarna-o_l_240_3374.html fakt, trochę droższy ale i sporo lżejszy.
Carbon Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Po co tak droga obręcz DT, czy ww Mavic Dla portfela dużo lepszą propozycją będzie AlexRims ACE 18 (waga realna 430g.) koszt od 60zł. nowa Przy takiej konfiguracji 200zł. zostaje zaoszczędzone a jakość ta sama.
Wdzydzak Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Wspominała, że na drugą nie ma kasy więc wybrałem coś dobrego ale bez przesady. Nie podała jak jeździ, może lubi ostre zjazdy , wtedy miałaby odpowiedni margines bezpieczeństwa. Link jej zaserwowałeś do ceny 225,-PLN. Tą obręcz można kupić poniżej 200,-PLN. --------------- Odnośnie wskazania na ACE 18 to ma ona tylko 16,5mm średnicy wewnętrznej a dziewczyna wspominała, że na opony 2,2. Więc gdyby to zależało ode mnie to ACE 18 bym nie brał.
Carbon Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Dodam, że dla tak lekkiej Dziewczyny nawet całe kompletne koło jak to za 80zł. spełni swoją funkcję w 100% link: http://allegro.pl/kolo-przod-26-tarcza-joytech-mach-1-czarne-i3219281382.html Kupowanie czegoś lepszego dla efektu placebo jest bez sensu. Profesjonalne obręcze do XC, FR nie mają tutaj kompletnie zastosowania, a takie doradztwo sprowadza się do strzelania z armaty do wróbla. --- I uważasz, że z takim rozstawem ścianek wewnętrznych (nie średnicy jak napisałeś) nie będzie kompatybilna ta obręcz? Sprawdzałeś jakie opony zaleca producent do tych obręczy? Moim zdaniem nawet ta obręcz (ACE 18), która jest przecież dobrą propozycją dla zawodnika jeżdżącego w XC o wadze nawet i 100kg będzie na wyrost, lecz ze względu na niską cenę myślę, że będzie spełniać oczekiwania. Wszak zawsze lepiej jest mieć coś mocniejszego niż słabszego. Natomiast jeśli budżet jest ograniczony, i te 60-80zł. na ACE18 to dużo (dochodzi jeszcze przecież koszt szprych, zaplotu, wycentrowania itp.) proponuję jak wcześniej to kompletne koło z powyższego linku do Allegro.
ukaniex Napisano 4 Maja 2013 Napisano 4 Maja 2013 Ehh. Zapraszam tutaj: http://www.dt4you.pl/page_inny2_sklep.php?osCsid=583ef5e37d20755c0d1b37acb29c6215 Następnie pobrać plik .xls. Przejść do zakładki "Felgi" i przebierać. Pierwsza z brzegu 445D, 28 otworów, cena 72 zł. Wersja 32 otworowa kosztuje 82 zł. Nic dodać nic ująć.
natia Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 Część osób tutaj ma rację jaki sens ma wydawanie sporo pieniędzy skoro i tak przy mojej wadze wytrzyma w z pewnością. Co do jazdy to owszem lubię trudne tereny i to dosyć takie które niewiele decyduje się , ale skoro standardowe wytrzymały tyle to chyba nie muszą być jakieś specjalne ? Ale z drugiej strony zastanawiam się czy jednak lepiej odłożyć więcej i zainwestować w wagę mniej rower będzie ważył a wtedy łatwiej jego wnosić po schodach Ot i dylemat
Mod Team durnykot Napisano 5 Maja 2013 Mod Team Napisano 5 Maja 2013 Ale z drugiej strony zastanawiam się czy jednak lepiej odłożyć więcej i zainwestować w wagę Słuszne podejście- Tym bardziej,że mniejsza masa rotowana- lepsze przyśpieszenie, mniejsza siła potrzebna do napędzenia maszynerii. Proponowanie koła za 80 pln,które waży jakaś tonę, jest pozbawione sensu. Ze swojej strony dodam Equalizery 21 http://rowerowy.com/sklep/czesci/obrecze_opaski/cross_country_maraton/prod/sunrims_equalizer_21 lub Equalizery 23 http://rowerowy.com/sklep/czesci/obrecze_opaski/cross_country_maraton/prod/sunrims_equalizer_23_spawana_2012 Na tych drugich jeżdżę jakieś 4 lata ( waga 30 kg większa niż Autorki) i wszystko OK. DT Swiss także jak najbardziej.
natia Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 Dodam że aktualnie miałam http://www.koral.bielsko.pl/pl/84751_ko%C5%82a/87308_26_cali/95267_ko%C5%82o_26_prz%C3%B3d_bontrager_ranger_sh_hb_m495a_cl.htm
derwisz Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Podaj zwyczajnie cenę jaką chcesz przeznaczyć, a wtedy znajdzie się możliwie najlżejszą felgę, bo przy twojej wadze ograniczeń nie ma.
tobo Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Co do jazdy to owszem lubię trudne tereny i to dosyć takie które niewiele decyduje się Jeśli tak to nie wiem dlaczego chcesz obręcze lekkie i z przedziału xc. Dla mnie pachnie to fr/dh czyli sprzęt powinien być przede wszystkim mocny a potem cała reszta. W takim przypadku liczy się nie tylko dopasowanie do masy użytkownika ale też tolerowanie jego wyczynów i błędów.
Carbon Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 "Słuszne podejście- Tym bardziej,że mniejsza masa rotowana- lepsze przyśpieszenie, mniejsza siła potrzebna do napędzenia maszynerii. Proponowanie koła za 80 pln,które waży jakaś tonę, jest pozbawione sensu." To czy obręcz będzie cięższa 30-50g. od drugiej nie będzie miało takiej wpływu jak przy odpowiednio dobranych oponach. Koło z linku za 80zł. a inne złożone na drogich komponentach będzie się różnić o ok. 130-200g. Różnica w cenie - kolosalna. (kilkukrotna) Oczywiście droższe koło będzie lepsze, bo bardziej wytrzymalsze, lepsze łożyska w piaście itp itd. Ale czy o to chodzi przy takim doradzaniu? Najlepiej niech koleżanka wymieni jeszcze amortyzator na Sida lub Foxa bo też lepszy, lżejszy, itp. (jak przy obręczach). Wszystko zależy od budżetu i jeśli natia chce przeznaczyć więcej na koło, proszę bardzo ---- Inny przykład lekkiego i taniego koła dla osoby ważącej 45kg: Obręcz Accent Airline - 52zł. http://allegro.pl/nowa-obrecz-accent-airplane-26-kurier-ambike-i3201340954.html Piasta 36zł. lub http://allegro.pl/shimano-przod-hb-m495-32-otw-center-lock-i3173760586.html lub inna Shimano (do 50zł.) Szprychy z nyplami ok. 30-40zł. (np. Sapim) Różnica w masie rotującej - głowne znaczenie ma tutaj obręcz - z wagą 450g., czyli może 20-40gram więcej od ww Mavicow i DT. Podsumowując różnica prawie żadna.
Wdzydzak Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Ten jej link do sklepu to Bielsko. Byłem tam w wojsku. Jeżeli pomyka rowerkiem na Szyndzielnię to potrzebuje naprawdę mocnych obręczy.
natia Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 co do ceny jedna obręcz powinna oscylować około 70 - 150. Widzę że w tych cenie są Sun Ringle, Mavic, Alexrims, co sądzicie o tych markach ? Kilku już z was zaproponowało te marki. Accent wydaje mi się że raczej może się szybciej rozpaść chyba że tylko tak mi się wydaje. Dodam że linki do sklepów oczywiście pomocne jednakże zaznaczam że niekoniecznie w podanym sklepie kupię ponieważ wybiorę ten w którym będę najwięcej brała co jest oczywiste. Co do jazdy owszem lubię tereny dosyć ekstremalne ale żeby skakać na rowerze to nie, jak również stawanie na kole to też nie. Samo za siebie mówi że od początku założenia obręczy http://www.koral.bielsko.pl/pl/84751_ko%C5%82a/87308_26_cali/95267_ko%C5%82o_26_prz%C3%B3d_bontrager_ranger_sh_hb_m495a_cl.htm było ok. Na złamanie karku zjazdów niema Jeżeli chodzi o wagę obręczy oczywiście ważna ale bez przesady oczywiście nie cięższe niż dotychczasowe. Przy okazji czy ma znaczenie wybór marki nypli i szprych ?
Mod Team Maniak Napisano 6 Maja 2013 Mod Team Napisano 6 Maja 2013 Wybór szprych jest kluczowy dla zachowania koła, może być plastelina i wieczne podcentrowywanie albo sztywne na beton i spokój na lata. Wszystko jeszcze zależy jak dbale i równo zostanie napięte, czy budujący odpręży szprychy kilka razy żeby się ułożyły itp. Efekt może być od sektakularnie wyśmienitego po tragiczny. Jak chcesz mieć coś fajnego i na lata, to nie bierz pierwszego lepszego z brzegu tylko coś w miarę na poziomie, wymienione marki w prawdzie są ok ale sens w komponowaniu kół z części jest wtedy kiedy dokładnie wiesz czego chcesz i jaki efekt chcesz uzyskać oraz jeśli znasz parametry poszczególnych składowych - dałbym sobie spokój i skorzystał z ofert "składanych-gotowców", bo to za dużo czynników do ogarnięcia na raz. Proponowałem Ci w innym wątku za 8stów koła w wadze 1,5kg, na łożyskach maszynowych, ze sklepu, złożone i z gwarancją, pod twoją wagą nie ma prawa nic im się stać, na pewno poczujesz różnicę w jeździe. Może 20-30g nie robi różnicy ale już 50-100g na koło da się poczuć bardzo wyraźnie, na lżejszym kole zwyczajnie lżej się jedzie. Nie wiem jaki masz budżet ale w innych wątkach widziałem że nie mały, może warto kilka stów przyciąć na amorze i hamulcach a doinwestować koła? Bo to element moim zdaniem dużo ważniejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.