Skocz do zawartości

[rower]samodzielne składanie cruiser'a


Kulas32

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Będę miał 4 i pół miesiąca wakacji, raczej sporo czasu spędze w domu, więc postanowiłem ten czas wykorzystać i złożyć miejski prosty rower. Jak na razie do jazdy czy w teren czy na asfalt używałem swojej troszkę zbyt topornej do miasta Kony Shred 06'. Choć wcześniej nie miałem okazji nic samemu składać to myślę, że może to być satysfakcjonujące doświadczenie. Mam zamiar stworzyć coś w typie beach cruiser na mniej więcej takiej ramie: http://www.bazarek.pl/produkt/3056400/rama-cruiser-aluminiowa.html . To nie ma być nic skomplikowanego. Jendak mam dwa nieco większe problemy :/

Problem 1:

Wolnobieg jednorzędowy jest tani, ale raczej mało praktyczny. Jak byłem mały i się miałem przesiąść na większy nieco rower, na tyle duży że miał przerzutki, to średnio to sobie wyobrażałem. Stwierdziłem wtedy, że najlepiej reguluje prędkość jazdy tempem pedałowania :) No, ale teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez przerzutek. W mieście, po którym ostatnio dużo jeżdżę byłoby ok, ale do samego centrum mam kawałek ciągnących się podjazdów i zjazdów. Moje pytanie, czy są jakieś często używane, sprawdzone i w miarę komfortowe stałe wielkości zębatek. Żeby dało się wyjechać pod troszkę bardziej strome ulice i dość szybko jechać po równym.

Druga opcja,ale chyba za droga, czyli wielobiegowe piasty.

No i trzecia wersja, która średnio mi się podoba to zastosowanie klasycznych przerzutek. Niestety regulowanie przerzutek nie jest moją mocną stroną. Dodatkowe koszty, bo to więcej linek, pancerzy, dodatkowa manetka i jeszcze ta regulacja w serwisie.

 

Problem 2:

Ciężko znaleźć taką ramę w dość dobrej cenie, taka jak w powyższym linku lecz stalowa kosztuje 189zł, zdecydowałbym się na nią, ale tu chyba rodzi się problem z suportem. Standart to typ BSA, a w specyfikacji ramy jest napisane 'Suport: USA BB (ok.51 mm)' . Obejrzałem kilka poradników o suportach i na ich podstawie podejrzewam, że zwykły suport zazwyczaj 68mm na jakąś tam długość osi raczej nie wejdzie. Czy to chodzi o średnicę nakrętki? Znalazłem coś takiego http://www.mbike.pl/Suport-Truvativ-Howitzer-XR-linia-lancucha-51mm-6%284,9136,8847%29.aspx jedynie. Nie wiem jaki to typ, ale ma w wymiarach 51mm, czy to o takie suporty więc chodzi?

 

To takie dwa większe kłopoty, które przewiduję. Poza tym jakieś rady (od czego zacząć, jak się przygotować?) chętnie przyjmę.

Z góry przepraszam jeśli tekst jest trochę chaotyczny (późno go pisałem) i jeśli nie będę od razu odpisywał jak zajdzie taka potrzeba, ale ucze się do matur ;)

P.S. mam dodatkowe pytanie co do singlespeeda, lepiej koła 24 czy 26 ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Co do przerzutek. Do miasta starcza ta:

 

http://allegro.pl/piasta-shimano-nexus-3-sg-3c41-nowa-komplet-i3217129960.html

 

Ostatnio taką kupiłem i znalazła się w mieszczuchu żony. Z tego co czytałem jej recenzje na Amazonie to Amerykańce też pchają je do swoich cruiserów. Jakby okazała się zbyt miękka/twarda można to łatwo modyfikować wymieniając tanią pojedynczą zębatkę na taką z większą/mniejszą liczbą ząbków.

Napisano

Taj jak kolega Tadeus pisze. Nexus3 będzie chyba najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o stosunek funkcjonalność/cena/masa/żywotność. Przerzutka ma tę jedną wadę, że w cruiserze nie wygląda zbyt dobrze.

mam dodatkowe pytanie co do singlespeeda, lepiej koła 24 czy 26 ?

To zależy od upodobań. Nie ma to większej różnicy. Średnicę koła zniwelujesz wielkością zębatki... (wiem że to zdanie kuleje stylistycznie, ale nie wiem jak to ładnie ująć)

Ja bym brał 26"

 

Poza tym jakieś rady

Działaj wg ustalonego schematu i wizji. Rama - stery i widelec - pasujące do nich komponenty

Widelce w cruiserach strasznie mi się podobają takie. http://e-bmx.pl/opis/3885292/widelec-cruiser-springer-fork-v-brake.html

Swoje wazy, ale przecież nie o wagę chodzi w tego typu rowerach...

Napisano

A trudno założyć taką piastę? Można kupić gotowe koło na takiej piaście, czy lepiej zamówić np. na allegro takiego nexusa i zanieść na zaplatanie do serwisu? Czy nawet założenie gotowego koła i podpięcie linki jest trudnym zadaniem?

Napisano

Założyć tak samo trudno jak każdą inną piastę, a ustawienie jest tak samo trudne, jak ustawienie przerzutki... Założenie koła jest o tyle trudniejsze, że jak nie masz napinacza, to naciąganie łańcucha w poziomych hakach to robota dla ośmiornicy, jak to ktoś tu napisał :D Ale bez jaj, dziecko by sobie poradziło, to dorosły chłop sobie nie poradzi??

Napisano

Zrobiłem chwilę temu podliczenie cen części, liczłem na to że wyjdzie trochę mniej. Jak starczy funduszy to zrobię tak jak radzicie, więc jeden problem rozwiązany :) Została jeszcze kwestia suportu. Szukałem na innych stronach sklepów online podobnych ram, na allegro http://allegro.pl/rama-cruiser-retro-old-school-i3221327825.html . Typ suportu taki sam - usa bb. Ile tego typu suporty mogą kosztować? Google mi nie wiele powiedziało w tej sprawie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...