Skocz do zawartości

[sztyca] Czy "gięta" pomoże w za krótkim rowerze?


konik1977

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nadal przeciągam zakup nowego roweru a obecny i tak będzi mi potem służył jako zimowy, więc zastanawiam się nad wydłużeniem roweru, mam spore tendencje do siadania na końcu siodełka, czy takie coś pomoże i ile jest warte? http://allegro.pl/sz...3195408575.html  Rower to (osiemnastolatek) Trek 830 poczciwa stara chyba amerykańska rama chromo w rozmiarze chyba 22-23, problem w tym, że ja mam 193 i coś koło 96 w nodze, nawet ostatnio przymierzając unibike crossfire na ramie 23 tyłek uciekał za siodełko;(

Napisano

Szczerze to bał bym się na tym jeździć, już widzę swoją minę gdyby podczas jazdy tył się złamał na dziurze :woot: 
A tak na poważnie, nie próbowałeś odsunąć na maxa siodełka na widełkach ?

Napisano

... problem w tym, że ja mam 193 i coś koło 96 w nodze, nawet ostatnio przymierzając unibike crossfire na ramie 23 tyłek uciekał za siodełko;(

 

Przy długości Twojej nogi rama MTB powinna być ok. 21,5", rama cross,trekking... ok. 24" - tyle teorii.

Spróbuj pokombinować z nachyleniem siodła.

Ja po zmianie sztycy miałem tak, że przy siodle lekko pochylonym w dół tyłek "uciekał" mi do przodu,

natomiast jak przestawiłem o jeden ząbek w jarzemku, to siodło jest teraz w poziomie, 

ale tym razem tyłek "ucieka" mi lekko do tyłu - i bądź tu mądry.

Jeśli siedząc na siodle przy korbie ustawionej w poziomie linia kolana pokrywa się z osią pedału (wysuniętego do przodu),

to powinno być OK. Może wtedy faktycznie pójść w stronę dłuższego mostka.

  • Mod Team
Napisano

Ja po zmianie sztycy miałem tak, że przy siodle lekko pochylonym w dół tyłek "uciekał" mi do przodu, natomiast jak przestawiłem o jeden ząbek w jarzemku, to siodło jest teraz w poziomie, 

Dziobolek - stary problem sztyc z jarzmem "karbowanym" - następną sztycę weź z mocowaniem jak w przytaczanym Thomsonie - można o każdą minutę dokładnie dopasowac nachylenie-uwielbiam to (!). 

Do przedmówców proponujących przytaczanego Thomsona - chwała Wam i pączek do rączek! Szkoda tylko, że jakoś nie wyłapaliście, że "podgięcie" sztyc w thomsonie to odpowiednik zwykłego offsetu w sztycy prostej. Gratuluję spostrzegawczości.

Do autora tematu - sztyca z offsetem, mostek z 2cm dłuższy (a jaki masz teraz?) ale najpierw oceń jak masz rozłożony środek ciężkości - bo jeżeli czujesz, że lecisz przez kierę na byle zjeździe (a kiera nie jest za nisko) to uważaj.

Ewentualnie pomyśl o..szerszej kierownicy (co tam masz teraz?) - to zawsze daje trochę "przestrzeni".

powodzenia!

 

ps: a następny rower to już kup na poważnym, dużym kółku (ale o tym pewnie wiesz :) )

Napisano

Dziobolek - stary problem sztyc z jarzmem "karbowanym" - następną sztycę weź z mocowaniem jak w przytaczanym Thomsonie - można o każdą minutę dokładnie dopasowac nachylenie-uwielbiam to (!).

 

Dzięki - teraz też to wiem wink.gif ale i tak nie da rady, chyba że Suntour coś zmieni w swoich sztycach NEX/NCX.

Ja najzwyczajniej nie chcę już żadnej innej sztycy - tylko amortyzowany pantograf gwizdze.gif

  • Mod Team
Napisano

No a cane creek? :) jak oni bawili się w pantografy to suntour.. robił przerzutki :)
I jeszcze jedna: smukła delikatna lekka i bezawaryjna (choc tylko tłumi a nie gnie się pierońsko) : nowy Specialized Cobl Gol

Napisano

mam 204 cm wzrostu i noga coś koło 1m ;) i jeżdzę na unibike viper 23" i jak dla mnie jest ok. może po prostu inaczej musisz sobie ustawić siodełko? ja mam prostą sztyce 400mm i seryjne siodełko oraz mostek +5o o długości 110 i nie narzekam na brak komfortu

Napisano

No a cane creek? :)

 

Jaaaaaa!!! upup.gif  żeby tylko ceną nie zabijały... 

 

I na tym polu ekonomicznie wygrywa Suntour - 200zł (€50) jestem w stanie za taką sztycę zapłacić, ale 650zł...??? gwizdze.gif

 

I jeszcze jedna: smukła delikatna lekka i bezawaryjna (choc tylko tłumi a nie gnie się pierońsko) : nowy Specialized Cobl Gol

 

Neeeeh... takie tłumienie, to ja mam na elastomerach w siodle  ;) Nie dla mnie.

 

Praca Suntoura bardzo mi odpowiada - a najbardziej ceni ją mój kręgosłup.

Napisano

Ale sie nazbierało;)

Obecny rower to jak pisałem Trek 830 za wiele w nim zmieniać się nie da i chyba już się nie opłaca;) Rower wygląda obecnie mniejwiecej tak bo od tamtego czasu np tylne koło pękło;) http://photo.bikestats.eu/zdjecie,pelne,106050,w-calej-okazalosci.html (nie wiem czy można dawać link jak nie to przepraszam i usunę) 

Siodełko mam cofniete już maksymalnie, sam nie wiem co jest czy mam jakaś wade ze mam zapędy do cofania się do tyłu.

 

Co do kupienia dużego koła myslałem o tym od ponad roku(pytałem, są też moje posty na ten temat) ale ze względu, że trzymam rower w piwnicy, zapinam pod siłownią i sklepami(rower jest dla mnie środkiem transportu na czas wiosna-jesień oddaje nawet auto swoje aby nie kusiło;) ) wydanie na rower 3tys(29er) który kusi bardzo złodzieja i stracenie go jest nie do przejścia, dlatego ostatnio poszedłem w kierunku kupna własnie czegoś poniżej 2tys, cross i załozeniu jak najszerszych opon (slimsilic?) jeżdzę jednak wiecej po utwardzonych ale nie chce też roweru typowo miejskiego;)

 

Idealne dla mnie było by chyba złozenie roweru np wzorowanego na 29er lub cross, opony dobre na asfalt ale też radzące sobie w lesie, z korbą 48 a ramą długą ale nie za wysoką(własnie unibike crosfire do którego się przymieżam wydaje mi się prawie dobry na długości ale troszke jakby za wysoka rama, sam nie wiem co jest nie tak;( więc cały czas szukam czegoś gotowego albo kogos kto mi złoży i powie ze to będzie grac i jakosciowo i cenowo;)

 

A tym czasem chciałem troszke wydłuzyc Treka ale widze, że będzie i o to trudno;(

Napisano

Jeśli możesz, znajdziesz gdzieś w sklepie, to spróbuj przymierzyć się do Author Stratos w rozmiarze 24".

 

To kawał porządnego crossa - kupiliśmy dla syna o podobnych do Ciebie gabarytach,

i dla niego ten rower jest... "na styk". 

Napisano

No niestety patrząc na szybko to przymierzenie się do stratosa 24 będzie trudne, przynajmniej sprawdzając poznańskie firmy w nece to na dziś maja tylko mniejsze ramy.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

A zastanawiałeś się dlaczego uciekasz tyłkiem do tyłu? Może to nie kwestia krótkości ramy, a siodełka za nisko. Próbując jechać z bardziej wyprostowanymi nogami uciekasz do tyłu.

Jeżeli jeszcze sztyca ma zapas to spróbuj, koszty zerowe, a może to będzie to.

 

Jeżeli chcesz się mocniej pochylić, to trzeba kombinować z kierownicą. Dać niżej, dłuższy mostek, w ostateczności kierownica szosowa ;)

Napisano

Zainteresowałem się ostatnio takim czymś http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=397715.

 

Wydaje się, że to lepsze rozwiązanie od jakiejkolwiek rurki ze stały offsetem. Zmienisz mostek, wyregulujesz offset po nowemu i gotowe :)

 

Nie wiem tylko, czy to się nada do roweru budowanego z Twoimi założeniami (niski budżet, nie rzucający się w oczy).

 

Gięte sztyce w zasadzie dają to samo co sztyca z offsetem, więc nie szedłbym w tą stronę. Legendarny gięty Thomson daje efektywnie to samo co sztyca z dużym offsetem pod względem.

 

O tym, że przesunięcie siodła do tyło zmienia środek ciężkości to wiesz, więc nie ma co pisać. Na ostrzejszych podjazdach może być problem.

 

Rozmiaru ramy nie da się oszukać, można ją wydłużyć rurkami, ale to coś za coś.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...