Skocz do zawartości

[smar, olej] najlepszy telfonowy czy ceramiczny


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Który smar i olej będzie bardziej zaawansowany i lepszy.

Pytanie głownie ma związek z smarowaniem piast czyli osi, posmarowanie rury sterowej, linek, itd., w przypadku łańcucha olej.

Podobno najbardziej zaawansowany jest ceramiczny Finish Line, ale też podobno teflon trawi elementy jeżeli niema dużego ruchu czy to prawda ?

Napisano

- linek jak nie ma potrzeby lepiej nie smarować, bo szybciej łapią syf, a jak już musisz to czymś możliwie najrzadszym;

- rura sterowa, piasty - w sumie wystarczy zwykły smar Shimano, albo nawet najtańszy ŁT-40; dużo ważniejszy jest regularny serwis i wymiana zużytego smaru niż "kosmiczna" technologia smaru

- teflon (czyli politetrafluoroetylen) ma bardzo niską reaktywność chemiczną (m. in. dlatego pokrywa się nim patelnie), więc niczego w piaście nie będzie "trawił"

Napisano

Rozumiem że ŁT-40 ale mimo wszystko chodzi o to że już dawno temu zostały kupione różne rodzaje i zastanawiam się jaki najlepiej zastosować.

Nie napisałeś nic o ceramicznym czy jest lepszy i ogólnie lepiej sam teflonowy, czy teflonowo-ceramiczny ?

Napisano

Mam nadzieję, że temat nie zboczy na środki do łańcucha, bo o tych specyfikach jest już kilka obszernych tematów. Nie chciałbym wręczać kolejnych punktów ostrzeżeń za powielanie tematów.

Napisano

brakuje tematu o porównaniu teflonu i ceramicznego więc niby dlaczego jest zbędny ?

Co do łańcucha to wiem że jest temat obszerny ale tutaj głownie chodzi o inną kwestię.

Napisano

a to jakiś problem, by poruszyć ten wątek w temacie o środkach do łańcucha? Nie neguję tego tematu, ale za próby stworzenia kolejnego wątku o smarowaniu łańcucha będę "nagradzał".

Napisano

rany, chyba śpisz i źle czytasz temat.

Zacytuję co piszę na początku "Który smar i olej będzie bardziej zaawansowany i lepszy.
Pytanie głownie ma związek z smarowaniem piast czyli osi, posmarowanie rury sterowej, linek, itd., w przypadku łańcucha olej."

Jak uważasz to wszystko dotyczy łańcucha ? , raczej nie a jak zauważysz tylko dodatkowo na samym końcu dodałam informację o łańcuchu.
Oczywiste jest że inne stosuje się niż do łańcucha.

Napisano

Może i masz rację, trochę zmęczony byłem :). Jeżeli chodzi o smarowanie linek, to staram się tego nie robić, a jak już, to stosuję olej silikonowy lub teflonowy.
Rury sterowej się nie smaruje, chyba że chodzi Ci o miski sterów? Tam lepiej dać smar o gęstszej konsystencji, jego skład ma już drugorzędne znaczenie.

Napisano

Spokojnie, tutaj każdy jest już przewrażliwiony nt. smarowania, czyszczenia łańcucha. Po drugie 35 stron tego i tego tematu już chyba dawno rozwiało wszystkie wątpliwości o smarowaniu i czyszczeniu łańcucha :).

 

Zazwyczaj do piast używam zwykłego smaru Łt-43, jeśli jednak zmieni to Twoje życie to użyj finish line lub shimano, efekt będzie ten sam, do linek tak jak kolega powiedział najlepiej jakiś rzadki smar, choć jeśli linki pracują źle to polecałbym ich wymienienie. A w zintegrowanych się nie bierze smaru na gniazda łożysk ? Bo właśnie zabieram się za przegląd.

Napisano

rany, chyba śpisz i źle czytasz temat.

 

Zacytuję co piszę na początku "Który smar i olej będzie bardziej zaawansowany i lepszy.

Pytanie głownie ma związek z smarowaniem piast czyli osi, posmarowanie rury sterowej, linek, itd., w przypadku łańcucha olej."

 

Jak uważasz to wszystko dotyczy łańcucha ? , raczej nie a jak zauważysz tylko dodatkowo na samym końcu dodałam informację o łańcuchu.

Oczywiste jest że inne stosuje się niż do łańcucha.

Ty za to źle czytasz posty premiera2. :P

On napisał tylko że:

Mam nadzieję, że temat nie zboczy na środki do łańcucha, bo o tych specyfikach jest już kilka obszernych tematów. Nie chciałbym wręczać kolejnych punktów ostrzeżeń za powielanie tematów.

Więc ma nadzieje że ten temat się nie stanie, a nie stwierdził, że już się stał.

 

Teraz bardziej w temacie... Ja używam ŁT-43 do wszystkich łożysk w rowerze, a także sztycy i pancerzy. Choć do ostatnich wlewam też trochę oleum.

Na Twoje pytanie czy najlepszy jest teflonowy/ ceramiczny trudno odpowiedzieć bo różnice są nie wielkie i ja bym tego tak bardzo nie dociekał tylko pilnowałbym okresowości serwisów jak już ktoś nadmienił.

  • Mod Team
Napisano

 

Podobno najbardziej zaawansowany jest ceramiczny Finish Line

Odnoszę wrażenie że lubisz wszystko z przedrostkiem naj- , a to nie jest zazwyczaj potrzebne szczególnie w tak prostym urządzeniu jak rower.

Z moich doświadczeń naj-więksi ignoranci, naj-więksi lanserzy i jeszcze parę naj- potrzebują też naj- wszystkiego.

Wyluzuj, poczytaj co piszą i zastanów się czy potrzebujesz naj-bardziej zaawansowanego i to takiego którego receptura wyciekła z laboratoriów NASA.

Buziaki. :starwars:

Napisano

eh, zacytuję co napisałam "chodzi o to że już dawno temu zostały kupione różne rodzaje i zastanawiam się jaki najlepiej zastosować."

Czyli co mam kupić ŁT specjalnie a te wyrzucić , zlitujcie się.

Napisano

Użyj najpierw teflonowego, a przy następnym serwisie ceramicznego. Będziesz miała porównanie i sama zdecydujesz co jest lepsze. Dla jednego jest dobre to dla innego tamto. Co do linek to nie polecam niczego, więcej szkody niż pożytku. Lepiej wymienić na nowe.

Napisano

vszywiec tak zrobię ponieważ jak widać że muszę sama spróbować.

Dziękuję za radę.

 

Dziękuję za dyskusję kamfan, premier2, ILC, bruce95, michuuu, vszywiec

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Skoro już mamy temat o smarowaniu piast to są 2 smary które chciałbym porównać, a konkretnie poznać praktyczne różnice między nimi Łt-43 oraz ŁT-4S3.

A tutaj link do krótkiej charakterystyki.

 

Pytanie motywuję bardzo zbliżoną ceną smarów i chcę wiedzieć który może lepiej się sprawdzić (4S3 ma mniejsze wydzielanie oleju a to chyba lepiej?)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...