natia Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Który smar i olej będzie bardziej zaawansowany i lepszy. Pytanie głownie ma związek z smarowaniem piast czyli osi, posmarowanie rury sterowej, linek, itd., w przypadku łańcucha olej. Podobno najbardziej zaawansowany jest ceramiczny Finish Line, ale też podobno teflon trawi elementy jeżeli niema dużego ruchu czy to prawda ?
kamfan Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 - linek jak nie ma potrzeby lepiej nie smarować, bo szybciej łapią syf, a jak już musisz to czymś możliwie najrzadszym; - rura sterowa, piasty - w sumie wystarczy zwykły smar Shimano, albo nawet najtańszy ŁT-40; dużo ważniejszy jest regularny serwis i wymiana zużytego smaru niż "kosmiczna" technologia smaru - teflon (czyli politetrafluoroetylen) ma bardzo niską reaktywność chemiczną (m. in. dlatego pokrywa się nim patelnie), więc niczego w piaście nie będzie "trawił"
natia Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 Rozumiem że ŁT-40 ale mimo wszystko chodzi o to że już dawno temu zostały kupione różne rodzaje i zastanawiam się jaki najlepiej zastosować. Nie napisałeś nic o ceramicznym czy jest lepszy i ogólnie lepiej sam teflonowy, czy teflonowo-ceramiczny ?
premier2 Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Mam nadzieję, że temat nie zboczy na środki do łańcucha, bo o tych specyfikach jest już kilka obszernych tematów. Nie chciałbym wręczać kolejnych punktów ostrzeżeń za powielanie tematów.
natia Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 brakuje tematu o porównaniu teflonu i ceramicznego więc niby dlaczego jest zbędny ? Co do łańcucha to wiem że jest temat obszerny ale tutaj głownie chodzi o inną kwestię.
premier2 Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 a to jakiś problem, by poruszyć ten wątek w temacie o środkach do łańcucha? Nie neguję tego tematu, ale za próby stworzenia kolejnego wątku o smarowaniu łańcucha będę "nagradzał".
natia Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 rany, chyba śpisz i źle czytasz temat.Zacytuję co piszę na początku "Który smar i olej będzie bardziej zaawansowany i lepszy.Pytanie głownie ma związek z smarowaniem piast czyli osi, posmarowanie rury sterowej, linek, itd., w przypadku łańcucha olej."Jak uważasz to wszystko dotyczy łańcucha ? , raczej nie a jak zauważysz tylko dodatkowo na samym końcu dodałam informację o łańcuchu.Oczywiste jest że inne stosuje się niż do łańcucha.
premier2 Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Może i masz rację, trochę zmęczony byłem . Jeżeli chodzi o smarowanie linek, to staram się tego nie robić, a jak już, to stosuję olej silikonowy lub teflonowy.Rury sterowej się nie smaruje, chyba że chodzi Ci o miski sterów? Tam lepiej dać smar o gęstszej konsystencji, jego skład ma już drugorzędne znaczenie.
ILC Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 Spokojnie, tutaj każdy jest już przewrażliwiony nt. smarowania, czyszczenia łańcucha. Po drugie 35 stron tego i tego tematu już chyba dawno rozwiało wszystkie wątpliwości o smarowaniu i czyszczeniu łańcucha . Zazwyczaj do piast używam zwykłego smaru Łt-43, jeśli jednak zmieni to Twoje życie to użyj finish line lub shimano, efekt będzie ten sam, do linek tak jak kolega powiedział najlepiej jakiś rzadki smar, choć jeśli linki pracują źle to polecałbym ich wymienienie. A w zintegrowanych się nie bierze smaru na gniazda łożysk ? Bo właśnie zabieram się za przegląd.
bruce95 Napisano 3 Maja 2013 Napisano 3 Maja 2013 rany, chyba śpisz i źle czytasz temat. Zacytuję co piszę na początku "Który smar i olej będzie bardziej zaawansowany i lepszy. Pytanie głownie ma związek z smarowaniem piast czyli osi, posmarowanie rury sterowej, linek, itd., w przypadku łańcucha olej." Jak uważasz to wszystko dotyczy łańcucha ? , raczej nie a jak zauważysz tylko dodatkowo na samym końcu dodałam informację o łańcuchu. Oczywiste jest że inne stosuje się niż do łańcucha. Ty za to źle czytasz posty premiera2. On napisał tylko że: Mam nadzieję, że temat nie zboczy na środki do łańcucha, bo o tych specyfikach jest już kilka obszernych tematów. Nie chciałbym wręczać kolejnych punktów ostrzeżeń za powielanie tematów. Więc ma nadzieje że ten temat się nie stanie, a nie stwierdził, że już się stał. Teraz bardziej w temacie... Ja używam ŁT-43 do wszystkich łożysk w rowerze, a także sztycy i pancerzy. Choć do ostatnich wlewam też trochę oleum. Na Twoje pytanie czy najlepszy jest teflonowy/ ceramiczny trudno odpowiedzieć bo różnice są nie wielkie i ja bym tego tak bardzo nie dociekał tylko pilnowałbym okresowości serwisów jak już ktoś nadmienił.
Mod Team michuuu Napisano 3 Maja 2013 Mod Team Napisano 3 Maja 2013 Podobno najbardziej zaawansowany jest ceramiczny Finish Line Odnoszę wrażenie że lubisz wszystko z przedrostkiem naj- , a to nie jest zazwyczaj potrzebne szczególnie w tak prostym urządzeniu jak rower. Z moich doświadczeń naj-więksi ignoranci, naj-więksi lanserzy i jeszcze parę naj- potrzebują też naj- wszystkiego. Wyluzuj, poczytaj co piszą i zastanów się czy potrzebujesz naj-bardziej zaawansowanego i to takiego którego receptura wyciekła z laboratoriów NASA. Buziaki.
natia Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 eh, zacytuję co napisałam "chodzi o to że już dawno temu zostały kupione różne rodzaje i zastanawiam się jaki najlepiej zastosować." Czyli co mam kupić ŁT specjalnie a te wyrzucić , zlitujcie się.
vszywiec Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Użyj najpierw teflonowego, a przy następnym serwisie ceramicznego. Będziesz miała porównanie i sama zdecydujesz co jest lepsze. Dla jednego jest dobre to dla innego tamto. Co do linek to nie polecam niczego, więcej szkody niż pożytku. Lepiej wymienić na nowe.
natia Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 vszywiec tak zrobię ponieważ jak widać że muszę sama spróbować. Dziękuję za radę. Dziękuję za dyskusję kamfan, premier2, ILC, bruce95, michuuu, vszywiec
gruber69 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Skoro już mamy temat o smarowaniu piast to są 2 smary które chciałbym porównać, a konkretnie poznać praktyczne różnice między nimi Łt-43 oraz ŁT-4S3. A tutaj link do krótkiej charakterystyki. Pytanie motywuję bardzo zbliżoną ceną smarów i chcę wiedzieć który może lepiej się sprawdzić (4S3 ma mniejsze wydzielanie oleju a to chyba lepiej?)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.