Skocz do zawartości

[przerzutka tył + manetki] co wybrać


ombre2006

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy więc sorki jeśli pytania będą banalne i głupawe.

 

Chciałbym udoskonalić rower i przygotować go do jazdy w góry (ale to za jakieś dwa latka).

Najpierw o przerzutce.

Mam kasete 6-ke (Schimano MF-TZ06). Czytałem że można bez problemu zastosować przerzutkę przeznaczoną dla kaset 7,8,9 - Tylko mam pytanie - czy ciężko będzie ją dobrze wyregulować??? No taką na 6 to można dostać ale ile ona przetrwa jeśli kosztuje ok 30 zeta???

Obecnie używam roweru do XC, więc czy jest sens inwestować w LX/XT czy raczej zaopatrzyć się w deore? a dopiero kiedy będę miał zamiar wyjechać w góry zakupić LX? (oczywiście nie tylko przerzutke).

Czy wszystkie nowe przerzutki wymagają rozkucia łańcucha żeby je założyć ?- bo gdzieś tutaj znalazłem taki problem.

No i jak wygląda sprawa z mocowaniem do ramy??? Jak sprawdzić przed zakupem czy do mojej ramy będzie się dało ją zamocować ?- pytanie banalne (chyba) ale w ogóle nie mam pojęcia na ten temat.

 

Odnośnie manetek

Chciałbym zakupić gripshifty. Czy można zastosować takowe np. z serii acera, bo lepszych jakoś nie mogę znaleźć (no chyba że źle szukam) - co wy na to??? Czy takowe można zastosować do starej przerzutki przedniej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei :

 

1. Podstawa roweru jest rama. Potem widelec. Potem kola. Potem dopiero naped. Moga byc osoby co sie nie zgodza, alez moich doswiadczen wynika ze to prawda a nie kolarskie powiedzonko. Kumpel myslal tak jak ty - kupil manetki , przezutke klasy LX do starego roweru i sie dziwil ze tak mu sie dziwnie jezdzi - co chwile kolo z8semkowane , rama ciezka.

Wiec moja rada - zainwestuj w rame. Nie musi byc zaraz jakas FULL-WYPAS. Jakas aluminiowa . Author-a mam i ne nazekam , moze Akcent

2 Przezutka bedzie na 100% pasowala do ramy.

3. Bedzie tez obslugiwala 6 biegow ( nie widzialem nigdy takiej konfiguracji wiec nie wiem nic o problemach z regulacja )

4. Nie masz praqwdopodobnie kasety tylko wolnobieg, a jak wiadomo ten raczej nie wytrzyma ciezkiej ekplatacji wiec czeka cie tez wymiana piasty+kasety.

5.Z tym LX-em to mnie rozsmieszyles B) Sam mam deore, bylem w gorach (pozadnych :D ) i jakos przezyly

6. Co do gripshiftow to produkuje je inna firma - SRAM . I u niej naley szukac ( gripshifty shimano sie nie umywaja ). Tylko ze bedzie problem ze znalezieniem manetek na 6 biegow.

 

Takze przemysl jeszcze raz co chcesz kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój rower nie jest tanim odrzutem kupionym w hipermarkecie za 2 stówki. Ma swoje latka (w sumie to nie wiem ile ale ok 10) i wtedy jak go kupowałem to dosyć dużo kosztował (w porównaniu z innymi). Ale w sumie to nie ma znaczenia bo ze "starego roweru" zostało samo ramo. Może i trochę ciężkie ale swoje przeszło i nic mu nie jest. Jak na "tamte czasy" to są dobrze położone spawy, a widziałem inne w przybliżonym wieku i mam porównanie (tamte nadawały się do przetopienia na żyletki). W tamtym roku zainwestowałem w nowe kółeczka i oponki. Marne szanse żeby zrobiły się z nich 8-ki. Napęd w zasadzie też nie jest stary- 2 latka, no oprócz oczywiście wspomnianej przerzutki. A przerzutkę muszę kupić, bo to co "wisi" w jej miejscu powoli mało co przerzutkę przypomina.

No to co byście mi radzili??? Zakupić jakiegoś "no name" za parę złociszów i zajeździć go w tym roku, a na następny rok zakupić nowy rower??? Bo w tym roku to nie ma szans :025: - brak kasiórki. Na nową ramę też mnie na razie nie stać.

A tak w ogóle to co bardziej się opłaca - kupić cały rower, czy samemu sobie złożyć???

 

 

P.S. Ze złożeniem bym sobie poradził, bo mój obecny nieraz rozbierałem na części pierwsze - także na ten temat się nie rozpisujcie :excl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchejta no - skoro nie chcecie mi nic doradzić, to chociaż odpowiedzcie mi na te pytania. Nie chcę zaśmiecać forum i tworzyć nowego tematu, wolę o poradę w tym wątku.

 

Czy wszystkie nowe przerzutki wymagają rozkucia łańcucha żeby je założyć ?- bo gdzieś tutaj znalazłem taki problem.

No i jak wygląda sprawa z mocowaniem do ramy??? Jak sprawdzić przed zakupem czy do mojej ramy będzie się dało ją zamocować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamoreks

Nie trzeba rozkuwać...wystarczy odkręcić śrubki kółek prowadzących...założyć z powrotem..przykręcić i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...