Skocz do zawartości

[rower] propozycje full suspension do 5 000 zł


jarek861

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam !
 
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość ... :-) poszukuję roweru z pełną amortyzacją gdyż planuję jazdę po lasach , górach ale też po normalnych ścieżkach  i tu nasuwa się pytanie czy warto inwestować w fulla czy może w hardtail ponieważ wyczynowcem też nie jestem...  ? oczywiście macie dużo większą wiedzę niż moja także liczę na wasze opinie w co warto zainwestować ?  Na chwilę obecną z hardtail interesują mnie rowery cub-a ale jestem otwarty na propozycje  odnośnie fulla zbyt wielkiego wyboru nie ma w tym przedziale cenowym więc znalazłem parę rowerów
 
 
 
 
 
mój wzrost to ok 190 cm i 100 kg wagi co jest bardzo istotne 

jeżeli chodzi o hardtail to zainteresowany jestem :

 

ROWER CUBE LTD RACE 29 - GREY´N´GREEN 2013 

 

Rower Cube LTD Pro 29 - grey´n´blue 2013

 

ROWER CUBE LTD RACE 26 - BLACK ANODIZED 2013

  • Mod Team
Napisano

Proponowane fule to trzy różne rowery: typowy XC ( NitenySix), ścieżkowiec ( OneTwenty) i , upraszczając, lekkie FR ( One Sixty).

Jeśli nie planujesz wypadów w większe góry, to skreśl OneSixty ( do jazdy po płaskim niezbyt się nadaje). OneTwenty jest bardzo fajną maszyną z czułym zawieszeniem,ale ze skłonnością do pompowania w czasie jazdy po płaskim - waga roweru też nie pomaga. NitenySix to typowy full XC z progresywnym zawieszeniem,ale z tych trzech najlepiej się nadaje do opisanych przez Ciebie tras. Wątpliwości budzi jedynie jej sztywność pod Twoją wagą.

Prywatnie wskazałbym jednak na OneTwenty- większe możliwości, mocniejsza niż NitenySix konstrukcja, wygodniejsza pozycja.

Tu w niższej cenie

http://velmar.pl/merida-onetwenty-500d-2012-p-518.html

W tym budżecie są jeszcze fule Kellysa,ale pod Twoją wagą raczej się nie sprawdzą.

 

Wybór między HT a Fulem w zasadzie należy do Ciebie - musisz przemyśleć gdzie będziesz częściej jeździł. Jeśli płaskie tereny, ścieżki i leśne dukty- wskazałbym na HT, jeśli pagórki, góry itd - Full.

Oczywiście można napisać,że na HT 29er wjedziesz niemal wszędzie,ale chyba nie o to chodzi.

Zamiast Cube'a można pomyśleć o Meridzie

http://velmar.pl/merida-bignine-2013-p-539.html

 

Napisano

Proponowane fule to trzy różne rowery typowy XC ( NitenySix), ścieżkowiec ( OneTwenty) i , upraszczając, lekkie FR ( One Sixty).

Jeśli nie planujesz wypadów w większe góry, to skreśl OneSixty ( do jazdy po płaskim niezbyt się nadaje). OneTwenty jest bardzo fajną maszyną z czułym zawieszeniem,ale ze skłonnością do pompowania w czasie jazdy po płaskim - waga roweru też nie pomaga. NitenySix to typowy full XC z progresywnym zawieszeniem,ale z tych trzech najlepiej się nadaje do opisanych przez Ciebie tras. Wątpliwości budzi jedynie jej sztywność pod Twoją wagą.

Prywatnie wskazałbym jednak na OneTwenty- większe możliwości, mocniejsza niż NitenySix konstrukcja, wygodniejsza pozycja.

Tu w niższej cenie

http://velmar.pl/merida-onetwenty-500d-2012-p-518.html

W tym budżecie są jeszcze fule Kellysa,ale pod Twoją wagą raczej się nie sprawdzą.

 

Wybór między HT a Fulem w zasadzie należy do Ciebie - musisz przemyśleć gdzie będziesz częściej jeździł. Jeśli płaskie tereny, ścieżki i leśne dukty- wskazałbym na HT, jeśli pagórki, góry itd - Full.

Oczywiście można napisać,że na HT 29er wjedziesz niemal wszędzie,ale chyba nie o to chodzi.

Zamiast Cube'a można pomyśleć o Meridzie

http://velmar.pl/merida-bignine-2013-p-539.html

dziękuję za tak obszerną odpowiedź :) naprawdę pomogła

Napisano

To czy rower zawieszony będzie lepszy czy gorszy zależy od bardzo subiektywnej własnej oceny. Ja, gdy poruszam się w terenie, płaskim czy garbatym, nie lubię gdy mnie trzęsie, więc wybieram rower fs.

 

Najlepiej by ocenić własne potrzeby jest pożyczyć rower takiego typu, jeśli się ma możliwość, i odbyć przejażdżkę tam gdzie rower ma być najczęściej używany. Może się okazać np że różnica w komforcie na plus jest ale odbywa się to kosztem efektywności a tej się poświęcić nie chce. 

 

Istotnym czynnikiem przy wyborze jednego lub drugiego roweru jest to, że rower fs w tej samej cenie co ht będzie cięższy i z reguły gorzej "obwieszony". Żeby wyrównać różnicę osprzętową trzeba zainwestować dodatkowo, żeby wyrównać różnicę wagową trzeba się liczyć z jeszcze większym nakładem finansowym. 

Jeśli rower fs będzie miał większą masę i gorsze komponenty (w tym np amortyzację) to wrażenia z jazdy mogą niekorzystnie wpłynąć na ocenę takiego roweru. 

Napisano

To czy rower zawieszony będzie lepszy czy gorszy zależy od bardzo subiektywnej własnej oceny. Ja, gdy poruszam się w terenie, płaskim czy garbatym, nie lubię gdy mnie trzęsie, więc wybieram rower fs.

 

Najlepiej by ocenić własne potrzeby jest pożyczyć rower takiego typu, jeśli się ma możliwość, i odbyć przejażdżkę tam gdzie rower ma być najczęściej używany. Może się okazać np że różnica w komforcie na plus jest ale odbywa się to kosztem efektywności a tej się poświęcić nie chce. 

 

Istotnym czynnikiem przy wyborze jednego lub drugiego roweru jest to, że rower fs w tej samej cenie co ht będzie cięższy i z reguły gorzej "obwieszony". Żeby wyrównać różnicę osprzętową trzeba zainwestować dodatkowo, żeby wyrównać różnicę wagową trzeba się liczyć z jeszcze większym nakładem finansowym. 

Jeśli rower fs będzie miał większą masę i gorsze komponenty (w tym np amortyzację) to wrażenia z jazdy mogą niekorzystnie wpłynąć na ocenę takiego roweru. 

fakt ! i oczywiście wszystko to biorę pod uwagę ale mam już taką zajawkę na jazdę ,że czekanie na następną wypłatę nie wchodzi w grę :( w najbliższym czasie wybiorę się do sklepu i prawdopodobnie kupię 

Rower Merida One-Twenty 500-D 2013 
Napisano

No pewnie , możesz kupić, to w końcu Twoje pieniądze, tylko zaraz nie zakładaj tematu : "na jaki amortyzator zmienić Rock Shox XC32 TK coil 120 taper " , lub - "jaki damper zamiast X-Fusion O2RL"   itp. itd. ....

 

 

Napisano

Ja przesiadlem się w tym roku na fs i dla mnie był to strzał w 10. Tyle że ja teraz używam asfaltu jedynie na dojazdy do terenu, błota, pagórków itp. Założenia budżetu miałem podobne, miało być do 4k, a skończyło się na trochę droższym z rabatem, poniżej 5 więc pytaj w sklepach o rowery około 6 i rabat, przejedź się koniecznie. Ja zrobiłem jakieś 500m na nowym sprzęcie przed zakupem i wiedzialem, że to jest to!

 

Send with my HTC Sensation XL

 

 

Napisano

 

 

 

Na pewno nie założę nowego tematu o zmianę podzespołów bo nie będę miał na ten cel przez najbliższy czas funduszy ... :( a co do jazdy rowerkiem to mam podobne założenie jak sredniaq tym bardzie ,  iż nie mam zbyt daleko do Wisły i Szczyrku więc raczej więcej czasu w terenie niż na asfalcie  .

 

Jeżeli możecie to zerknijcie jeszcze na ten rower 

 

http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=3278

http://www.lato.bikershop.pl/produkt/32870/rower_orbea_occam_alu_comp_rok_11_rama_l_czarno_czerwony.aspx

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...