jarek861 Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Witam ! Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość ... :-) poszukuję roweru z pełną amortyzacją gdyż planuję jazdę po lasach , górach ale też po normalnych ścieżkach i tu nasuwa się pytanie czy warto inwestować w fulla czy może w hardtail ponieważ wyczynowcem też nie jestem... ? oczywiście macie dużo większą wiedzę niż moja także liczę na wasze opinie w co warto zainwestować ? Na chwilę obecną z hardtail interesują mnie rowery cub-a ale jestem otwarty na propozycje odnośnie fulla zbyt wielkiego wyboru nie ma w tym przedziale cenowym więc znalazłem parę rowerów http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-mtb-amortyzowane/rower-merida-one-five-8002008-s http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-mtb-amortyzowane/rower-merida-ninety-six-10002011 http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-mtb-amortyzowane/rower-merida-one-twenty-5002012 mój wzrost to ok 190 cm i 100 kg wagi co jest bardzo istotne jeżeli chodzi o hardtail to zainteresowany jestem : ROWER CUBE LTD RACE 29 - GREY´N´GREEN 2013 Rower Cube LTD Pro 29 - grey´n´blue 2013 ROWER CUBE LTD RACE 26 - BLACK ANODIZED 2013
Mod Team durnykot Napisano 2 Maja 2013 Mod Team Napisano 2 Maja 2013 Proponowane fule to trzy różne rowery: typowy XC ( NitenySix), ścieżkowiec ( OneTwenty) i , upraszczając, lekkie FR ( One Sixty). Jeśli nie planujesz wypadów w większe góry, to skreśl OneSixty ( do jazdy po płaskim niezbyt się nadaje). OneTwenty jest bardzo fajną maszyną z czułym zawieszeniem,ale ze skłonnością do pompowania w czasie jazdy po płaskim - waga roweru też nie pomaga. NitenySix to typowy full XC z progresywnym zawieszeniem,ale z tych trzech najlepiej się nadaje do opisanych przez Ciebie tras. Wątpliwości budzi jedynie jej sztywność pod Twoją wagą. Prywatnie wskazałbym jednak na OneTwenty- większe możliwości, mocniejsza niż NitenySix konstrukcja, wygodniejsza pozycja. Tu w niższej cenie http://velmar.pl/merida-onetwenty-500d-2012-p-518.html W tym budżecie są jeszcze fule Kellysa,ale pod Twoją wagą raczej się nie sprawdzą. Wybór między HT a Fulem w zasadzie należy do Ciebie - musisz przemyśleć gdzie będziesz częściej jeździł. Jeśli płaskie tereny, ścieżki i leśne dukty- wskazałbym na HT, jeśli pagórki, góry itd - Full. Oczywiście można napisać,że na HT 29er wjedziesz niemal wszędzie,ale chyba nie o to chodzi. Zamiast Cube'a można pomyśleć o Meridzie http://velmar.pl/merida-bignine-2013-p-539.html
jarek861 Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 Proponowane fule to trzy różne rowery typowy XC ( NitenySix), ścieżkowiec ( OneTwenty) i , upraszczając, lekkie FR ( One Sixty). Jeśli nie planujesz wypadów w większe góry, to skreśl OneSixty ( do jazdy po płaskim niezbyt się nadaje). OneTwenty jest bardzo fajną maszyną z czułym zawieszeniem,ale ze skłonnością do pompowania w czasie jazdy po płaskim - waga roweru też nie pomaga. NitenySix to typowy full XC z progresywnym zawieszeniem,ale z tych trzech najlepiej się nadaje do opisanych przez Ciebie tras. Wątpliwości budzi jedynie jej sztywność pod Twoją wagą. Prywatnie wskazałbym jednak na OneTwenty- większe możliwości, mocniejsza niż NitenySix konstrukcja, wygodniejsza pozycja. Tu w niższej cenie http://velmar.pl/merida-onetwenty-500d-2012-p-518.html W tym budżecie są jeszcze fule Kellysa,ale pod Twoją wagą raczej się nie sprawdzą. Wybór między HT a Fulem w zasadzie należy do Ciebie - musisz przemyśleć gdzie będziesz częściej jeździł. Jeśli płaskie tereny, ścieżki i leśne dukty- wskazałbym na HT, jeśli pagórki, góry itd - Full. Oczywiście można napisać,że na HT 29er wjedziesz niemal wszędzie,ale chyba nie o to chodzi. Zamiast Cube'a można pomyśleć o Meridzie http://velmar.pl/merida-bignine-2013-p-539.html dziękuję za tak obszerną odpowiedź naprawdę pomogła
tobo Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 To czy rower zawieszony będzie lepszy czy gorszy zależy od bardzo subiektywnej własnej oceny. Ja, gdy poruszam się w terenie, płaskim czy garbatym, nie lubię gdy mnie trzęsie, więc wybieram rower fs. Najlepiej by ocenić własne potrzeby jest pożyczyć rower takiego typu, jeśli się ma możliwość, i odbyć przejażdżkę tam gdzie rower ma być najczęściej używany. Może się okazać np że różnica w komforcie na plus jest ale odbywa się to kosztem efektywności a tej się poświęcić nie chce. Istotnym czynnikiem przy wyborze jednego lub drugiego roweru jest to, że rower fs w tej samej cenie co ht będzie cięższy i z reguły gorzej "obwieszony". Żeby wyrównać różnicę osprzętową trzeba zainwestować dodatkowo, żeby wyrównać różnicę wagową trzeba się liczyć z jeszcze większym nakładem finansowym. Jeśli rower fs będzie miał większą masę i gorsze komponenty (w tym np amortyzację) to wrażenia z jazdy mogą niekorzystnie wpłynąć na ocenę takiego roweru.
jarek861 Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 To czy rower zawieszony będzie lepszy czy gorszy zależy od bardzo subiektywnej własnej oceny. Ja, gdy poruszam się w terenie, płaskim czy garbatym, nie lubię gdy mnie trzęsie, więc wybieram rower fs. Najlepiej by ocenić własne potrzeby jest pożyczyć rower takiego typu, jeśli się ma możliwość, i odbyć przejażdżkę tam gdzie rower ma być najczęściej używany. Może się okazać np że różnica w komforcie na plus jest ale odbywa się to kosztem efektywności a tej się poświęcić nie chce. Istotnym czynnikiem przy wyborze jednego lub drugiego roweru jest to, że rower fs w tej samej cenie co ht będzie cięższy i z reguły gorzej "obwieszony". Żeby wyrównać różnicę osprzętową trzeba zainwestować dodatkowo, żeby wyrównać różnicę wagową trzeba się liczyć z jeszcze większym nakładem finansowym. Jeśli rower fs będzie miał większą masę i gorsze komponenty (w tym np amortyzację) to wrażenia z jazdy mogą niekorzystnie wpłynąć na ocenę takiego roweru. fakt ! i oczywiście wszystko to biorę pod uwagę ale mam już taką zajawkę na jazdę ,że czekanie na następną wypłatę nie wchodzi w grę w najbliższym czasie wybiorę się do sklepu i prawdopodobnie kupię Rower Merida One-Twenty 500-D 2013
Rulez Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 No pewnie , możesz kupić, to w końcu Twoje pieniądze, tylko zaraz nie zakładaj tematu : "na jaki amortyzator zmienić Rock Shox XC32 TK coil 120 taper " , lub - "jaki damper zamiast X-Fusion O2RL" itp. itd. ....
sredniaq Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 Ja przesiadlem się w tym roku na fs i dla mnie był to strzał w 10. Tyle że ja teraz używam asfaltu jedynie na dojazdy do terenu, błota, pagórków itp. Założenia budżetu miałem podobne, miało być do 4k, a skończyło się na trochę droższym z rabatem, poniżej 5 więc pytaj w sklepach o rowery około 6 i rabat, przejedź się koniecznie. Ja zrobiłem jakieś 500m na nowym sprzęcie przed zakupem i wiedzialem, że to jest to! Send with my HTC Sensation XL
jarek861 Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 Na pewno nie założę nowego tematu o zmianę podzespołów bo nie będę miał na ten cel przez najbliższy czas funduszy ... a co do jazdy rowerkiem to mam podobne założenie jak sredniaq tym bardzie , iż nie mam zbyt daleko do Wisły i Szczyrku więc raczej więcej czasu w terenie niż na asfalcie . Jeżeli możecie to zerknijcie jeszcze na ten rower http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=3278 http://www.lato.bikershop.pl/produkt/32870/rower_orbea_occam_alu_comp_rok_11_rama_l_czarno_czerwony.aspx
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.