sokol06 Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Witam. Na początku miał być nowy napęd, ale trafił się większy przypływ gotówki to będzie nowy rower... ze starym napędem Moja waga ~95kg, teren do jazdy: mazowieckie "góry", bez dużego nastwienia na ściganie/ I tak mam do Was kilka pytań: 1. Przy wzroscie 189, peak 2013 w rozmiarze l będzie ok? 2. Stery redukcyjne do peaka, przejrzałem temat o tej ramce głównie były polecane dartmoor astro, są może jakieś tańsze rozwiązania? Była tam mowa o jakiś ekonomicznych accentach, ale żadnych konkretów. 3. Ta sztyca będzie ok? http://allegro.pl/nowa-sztyca-accent-sp-408-400mm-31-6-czarny-cnc-i3137399613.html 4. Kwestia hamulców, a dokładnie tarcz 180/160 wystarczą przy mojej wadze? I jak to jest z adapterami? Jak będe chciał tarcze 180 to musze dać adapter, a jak 160 to bez(z przodu i z tyłu)? 5. Te kółka nadadzą się? http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/kola-29/kola-novatec-811-812-sunrims-equalizer-23-29-race-1846g.html Z góry dzięki za wszystki odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 1. liczy się długość wewn nogi a nie wzrost 3. sztyca w tej cenie jest OK, natomiast jej waga 300g to pobożne życzenia . Z obrazka patrząc, nie dał bym mniej niż 350g. dla 31.6 i 400mm. 4. Przy ciut niższej wadze jeżdżę na 180/160 i więcej mi nie potrzeba. Adapter jest potrzebny na przód na tarczę 180mm . 5. Szer wewn. tych obręczy to 15,5mm, idealne na wąskie crossowe opony. Do MTB min to 19mm a optimum to 21-23mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 (edytowane) 1. Jeśli chcesz mieć więcej swobody przy zsiadaniu/zeskakiwaniu to rozm M będzie lepszy. 2. Dartmoor Astro albo Accent Taper B10(jakoś tak) w cenie około 90 zł powinny być. 3. Będzie ok 4. Tył dla tarczy 160mm przykręcany bez adaptera. Przód dla tarczy 180mm z adapterem. Takie rozmiary tarcz spokojnie starczą 5. Koła trochę za delikatne. Polecam zestaw bez aluminiowych nypli i bębenka. Edytowane 1 Maja 2013 przez Miliron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol06 Napisano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Zapomniałem dodać noga 89-90. Na mój rozmiar to eMka chyba za mała, raczej myślałem, że ktoś mi XLke poleci. Raczej zostane przy L. Miliron wiesz gdzie można dostać te accenty? Google nic sensownego nie pokazują, a troche średnio widzą mi sie stery za 1/4 ceny ramy Fakt, z kołami pomyliłem się. Chodziło mi o te koła, ale z obręczami eq27, te już chyba lepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fata Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Mam 187 cm wzrostu jeżdżę na ramie xl i jestem zadowolony. Przy moich 100 kilo tarcze 160 tył 180 przód dają spokojnie radę. Przejrzyj temat o accencie peak-u tam podane są stery w różnej cenie myślę że znajdziesz coś co ci pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 (edytowane) sokol06 Oczywiście chodziło mi o rozmiar L Wybacz za pomyłkę Co do gabarytów mam nogę 88cm i przy rozmiarze L mam jeszcze 6 cm zapasu na sztycy (długość 400mm). Peak 29 2013 są większe od modeli z 2012. Rozmiar XL(kolegi wzrost 196cm) jest olbrzymi i przy skoku amora 100mm extremalnie bał bym się o swoje klejnoty . Stery Accenta o dziwo nie występują na stronie dystrybutora... Ale istnieją. Mam już 2 komplety u siebie w domu Co do kół ... Piasty Novatec 812 zaprezentowane w zestawie mają aluminiowy bębenek ... ogólnie nikomu powyżej 75 kg takowych bębenków nie polecam Edytowane 2 Maja 2013 przez Miliron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Co do kół ... Piasty Novatec 812 zaprezentowane w zestawie mają aluminiowy bębenek ... ogólnie nikomu powyżej 75 kg takowych bębenków nie polecam Bębenek można bez kłopotu wymienić na stalowy z tego co wiem. Moim zdaniem Novatec jest bezkonkurencyjny jeśli chodzi o stosunek jakość/waga/cena zakupu/koszt części zamiennych. Oczywiście można zakupić DT Swissa lub innego podobnego klasyka, ale czy różnica w cenie to uzasadnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Bębenek można bez kłopotu wymienić na stalowy z tego co wiem. Oczywiście że można takowy wymienić(sam taki posiadałem w tej piaście), ale to podnoszenie kosztów o około 100 zł. Najlepiej poprosić o wymianę tego bębenka w trakcie zakupu. Czasami jest taka możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol06 Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 @@Miliron, Spoko nic sie nie stało Jak mówiłem zostane przy L, bo XL to faktycznie niezła krowa może być. Tej sztycy to możesz wysunąć 6cm do ogranicznika, czy 6 cm siedzi w ramie? Dzięki za info o sterach. Popytam w sklepie, mam nadzieje, że będą dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Oczywiście można zakupić DT Swissa lub innego podobnego klasyka, ale czy różnica w cenie to uzasadnia? Hmmm... też tak się kiedyś zastanawiałem i co? A no piasta Hope kręci się - chwalmypana - jakieś 20k, Novatec poszedł do piachu po 6k... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Tej sztycy to możesz wysunąć 6cm do ogranicznika, czy 6 cm siedzi w ramie? 6cm pozostało do limitu( albo ogranicznika jeśli wolisz tak go nazywać ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol06 Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 (edytowane) Kuźwa korci mnie żeby na tył wsadzić jakąś fajniejszą piaste o novatecu przeczytałem tyle dobrego, co i złego, a z wymianą piasty zawsze większy problem niż z innymi pierdołami. Zrobiłem szybki risercz na allegro, i tam wisi takie cudo http://allegro.pl/dt-240s-dobra-cena-i3213986280.html warto zaryzykować? Ile kosztuje przyzwoite zaplecenie kół w Warszawie? Słyszał ktoś o szprychach cn spoke areo? Edytowane 4 Maja 2013 przez sokol06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 (edytowane) też tak się kiedyś zastanawiałem i co? A no piasta Hope kręci się - chwalmypana - jakieś 20k, Novatec poszedł do piachu po 6k 100 % prawdy jest w tym, to co piszesz. Udowodnienie, że Novatec jest tak samo dobry jak Hope czy 240 DT Swiss to z góry stracona sprawa Aczkolwiek czy aby nie jest tak, że za cenę jednej uznanej piasty nie kupię 3xNovatec, a licząc tylko koszt wymiany łożysk to przelicznik byłby jeszcze lepszy? Ja zawsze można dużo wydać i mieć spokój po wsze czasy albo rzeźbić budżetowo... Każdy musi podjąć decyzję wg. swojej własnej potrzeby i finansów Ile kosztuje przyzwoite zaplecenie kół w Warszawie? Nie zlecałbym chyba zaplatania kół osobno. Lepiej wydaje się jest zamówić części u zaplatacza, a wówczas sama usługa jest niejako gratis w marży na częściach. Tak mi się na oko wydaje, acz obliczeń szczegółowych nie robiłem. Co poniektórzy zaplatacze dają nawet w cenie dożywotnią usługę centrowania kół przez nich wykonanych Słyszał ktoś o szprychach cn spoke areo? Wujek Google mówi "Płaska, sztywna szprycha o niskiej masie. Rewelacyjny stosunek ceny do jakości", często zawodnicy jeżdżą na takich nawet w zestawach z piastą Soula Kozaka... Edytowane 6 Maja 2013 przez Herodot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi