Skocz do zawartości

[rower] kilka pytania odnośnie złożenia roweru


sokol06

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na początku miał być nowy napęd, ale trafił się większy przypływ gotówki to będzie nowy rower... ze starym napędem  :teehee:

Moja waga ~95kg, teren do jazdy: mazowieckie "góry", bez dużego nastwienia na ściganie/

 

I tak mam do Was kilka pytań:

 

1. Przy wzroscie 189, peak 2013 w rozmiarze l będzie ok?

 

2. Stery redukcyjne do peaka, przejrzałem temat o tej ramce głównie były polecane dartmoor astro, są może jakieś tańsze rozwiązania? Była tam mowa o jakiś ekonomicznych accentach, ale żadnych konkretów.

 

3. Ta sztyca będzie ok? http://allegro.pl/nowa-sztyca-accent-sp-408-400mm-31-6-czarny-cnc-i3137399613.html

 

4. Kwestia hamulców, a dokładnie tarcz 180/160 wystarczą przy mojej wadze? I jak to jest z adapterami? Jak będe chciał tarcze 180 to musze dać adapter, a jak 160 to bez(z przodu i z tyłu)?

 

5. Te kółka nadadzą się? http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/kola-29/kola-novatec-811-812-sunrims-equalizer-23-29-race-1846g.html

 

 

Z góry dzięki za wszystki odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. liczy się długość wewn nogi a nie wzrost

3. sztyca w tej cenie jest  OK, natomiast jej waga 300g to pobożne życzenia . Z obrazka patrząc, nie dał bym mniej niż 350g. dla 31.6 i 400mm.

4. Przy ciut niższej wadze jeżdżę na 180/160 i więcej mi nie potrzeba. Adapter jest potrzebny na przód na tarczę 180mm .

5. Szer wewn.  tych obręczy to 15,5mm, idealne na wąskie crossowe opony.  Do MTB min to 19mm a optimum to 21-23mm.



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli chcesz mieć więcej swobody przy zsiadaniu/zeskakiwaniu to rozm M będzie lepszy. 

2. Dartmoor Astro albo Accent Taper B10(jakoś tak) w cenie około 90 zł powinny być.

3. Będzie ok 

4. Tył dla tarczy 160mm przykręcany bez adaptera. Przód dla tarczy 180mm z adapterem. Takie rozmiary tarcz spokojnie starczą

5. Koła trochę za delikatne. Polecam zestaw bez aluminiowych nypli i bębenka.

Edytowane przez Miliron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać noga 89-90.

Na mój rozmiar to eMka chyba za mała, raczej myślałem, że ktoś mi XLke poleci. Raczej zostane przy L.

 

Miliron wiesz gdzie można dostać te accenty? Google nic sensownego nie pokazują, a troche średnio widzą mi sie stery za  1/4 ceny ramy :icon_confused:

 

Fakt, z kołami pomyliłem się. Chodziło mi o te koła, ale z obręczami eq27, te już chyba lepsze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 187 cm wzrostu jeżdżę na ramie xl i jestem zadowolony. Przy moich 100 kilo tarcze 160 tył 180 przód dają spokojnie radę. Przejrzyj temat o accencie peak-u tam podane są stery w różnej cenie myślę że znajdziesz coś co ci pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sokol06 

 

Oczywiście chodziło mi o rozmiar L :D Wybacz za pomyłkę ;) Co do gabarytów mam nogę 88cm i przy rozmiarze L mam jeszcze 6 cm zapasu na sztycy (długość 400mm). Peak 29 2013 są większe od modeli z 2012. Rozmiar XL(kolegi wzrost 196cm) jest olbrzymi i przy skoku amora 100mm extremalnie bał bym się o swoje klejnoty ;)

 

Stery Accenta o dziwo nie występują na stronie dystrybutora... Ale istnieją. Mam już 2 komplety u siebie w domu :) 

 

Co do kół ... Piasty Novatec 812 zaprezentowane w zestawie mają aluminiowy bębenek ... ogólnie nikomu powyżej 75 kg takowych bębenków nie polecam ;) 

Edytowane przez Miliron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do kół ... Piasty Novatec 812 zaprezentowane w zestawie mają aluminiowy bębenek ... ogólnie nikomu powyżej 75 kg takowych bębenków nie polecam

 

Bębenek można bez kłopotu wymienić na stalowy z tego co wiem.

 

Moim zdaniem Novatec jest bezkonkurencyjny jeśli chodzi o stosunek jakość/waga/cena zakupu/koszt części zamiennych. Oczywiście można zakupić DT Swissa lub innego podobnego klasyka, ale czy różnica w cenie to uzasadnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bębenek można bez kłopotu wymienić na stalowy z tego co wiem.

 

 

Oczywiście że można takowy wymienić(sam taki posiadałem w tej piaście), ale to podnoszenie kosztów o około 100 zł. Najlepiej poprosić o wymianę tego bębenka w trakcie zakupu. Czasami jest taka możliwość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Miliron, Spoko nic sie nie stało  :thumbsup: Jak mówiłem zostane przy L, bo XL to faktycznie niezła krowa może być.

Tej sztycy to możesz wysunąć 6cm do ogranicznika, czy 6 cm siedzi w ramie?

 

Dzięki za info o sterach. Popytam w sklepie, mam nadzieje, że będą dostępne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczywiście można zakupić DT Swissa lub innego podobnego klasyka, ale czy różnica w cenie to uzasadnia?

 

Hmmm... też tak się kiedyś zastanawiałem i co? A no piasta Hope kręci się - chwalmypana - jakieś 20k, Novatec poszedł do piachu po 6k...

 

Szacunek...

I.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Kuźwa korci mnie żeby na tył wsadzić jakąś fajniejszą piaste  :icon_confused: o novatecu przeczytałem tyle dobrego, co i złego, a z wymianą piasty zawsze większy problem niż z innymi pierdołami.

 

 

Zrobiłem szybki risercz na allegro, i tam wisi takie cudo http://allegro.pl/dt-240s-dobra-cena-i3213986280.html warto zaryzykować?

 

Ile kosztuje przyzwoite zaplecenie kół w Warszawie?

Słyszał ktoś o szprychach cn spoke areo? 

 

Edytowane przez sokol06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak się kiedyś zastanawiałem i co? A no piasta Hope kręci się - chwalmypana - jakieś 20k, Novatec poszedł do piachu po 6k

 

100 % prawdy jest w tym, to co piszesz. Udowodnienie, że Novatec jest tak samo dobry jak Hope czy 240 DT Swiss to z góry stracona sprawa :)

 

Aczkolwiek czy aby nie jest tak, że za cenę jednej uznanej piasty nie kupię 3xNovatec, a licząc tylko koszt wymiany łożysk to przelicznik byłby jeszcze lepszy? Ja zawsze można dużo wydać i mieć spokój po wsze czasy albo rzeźbić budżetowo... Każdy musi podjąć decyzję wg. swojej własnej potrzeby i finansów :)

 

 

Ile kosztuje przyzwoite zaplecenie kół w Warszawie?

 

Nie zlecałbym chyba zaplatania kół osobno. Lepiej wydaje się jest zamówić części u zaplatacza, a wówczas sama usługa jest niejako gratis w marży na częściach. Tak mi się na oko wydaje, acz obliczeń szczegółowych nie robiłem.

 

Co poniektórzy zaplatacze dają nawet w cenie dożywotnią usługę centrowania kół przez nich wykonanych :)

 

 

Słyszał ktoś o szprychach cn spoke areo?

 

Wujek Google mówi "Płaska, sztywna szprycha o niskiej masie. Rewelacyjny stosunek ceny do jakości", często zawodnicy jeżdżą na takich nawet w zestawach z piastą Soula Kozaka... :)

Edytowane przez Herodot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...