Skocz do zawartości

[piasta] czy musi być tej samej marki co hamulec tarczowy


natia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zgodnie  z tytułem czy piasta musi być tej samej marki co hamulec tarczowy ?

Drugie pytanie które oczywiście się nasuwa to czy sens wydawać sporo kasy skoro i tak są prostej budowy ?

Napisano

Piasta nie musi być tej samej marki co hamulec tarczowy. Musi posiadać tylko mocowanie tarcz w tym samym standardzie co tarczą hamulca

 

Tapatalk Xperia Mini Pro

 

 

Napisano

Nie, piasta musi miec tylko takie samo mocowanie tarczy to znaczy albo na sześć zwykłych śrubek, albo na CenterLock (tarcza przykręcana jest taką specjalną nakrętką), a drugie pytanie nie wiadomo czego się tyczy

Napisano

przemot , dziękuję.

A jak myślisz ile warto wydać kwotowo ?

 

Rulez pomijam bo się obraziłam.

 

proste budowe mam na myśli że piasty aż tak rozwojowe nie są więc chyba specjalnie drogie niema sensu ?

Napisano

Kupując jakieś "wynalazki" możesz się spodziewać, że zaraz dostanie się jakiś brud do kulkowych łożysk, a z tego prosta droga do większych oporów więc kupując droższe płacisz za jakość wykowania

Napisano

Droższa piasta to zwykle lepsze materiały, jakość wykonania, lepsze łożyska i mniejsza masa, co do kwoty, to zależy czy piasta na przód czy na tył, jaka ośka i przede wszystkim ile masz do wydania.

Napisano

rozumiem,  a z jakiej firmy najlepiej ? Shimano, Novatec, Roller, Octane One, Boplight, Sram dodam że hamulec będzie tarczowy 160 Shimano SLX

 

Oś 9

 

Na przód,

Napisano

Podaj budżet, bo ciężko powiedzieć, które firmy są najlepsze, bardzo dobre robi DT np. DT 240, ale cena też dobra. :) A hamulec nie ma znaczenia, jakie masz mocowanie tarczy?

Napisano

Oprócz tego jeszcze musisz patrzeć ile masz szpeych, pewnie masz 32 lub 36
ja bym wybierał między DT albo Novatec z tymi miałem styczność i z shimano ale srednio jestem do nich przekonany, może poprostu pech

Napisano

Szprych mam 16 z jednej czyli razem 32

Shimano mam tył i ogólnie wsze wszędzie shimano , dawały radę ale skoro mówisz to będzie Novatec bo DT sporo drożej wychodzi

Napisano

A ja się wstawię za piastami shimano - od zawsze jeżdżę na tych piastach i co? i nic. kręcą się, zaglądam raz na rok, jak się zużyje konus wymieniam na nowy razem z kulkami i tyle. Serwis mnie kosztuje może 30 zł rocznie. 

Fakt, że nie wszedłbym w kulki niżej niż SLX. Grunt to dobre uszczelnienie. 

 

Ceny wydają się być też do zaakceptowania :)

 

Napisano

Jeśli kupisz tarcze z mocowaniem centerlock to kup o ile to jest możliwe stare LX'y 585. Są na kulkach i trzeba się postarać aby je zajechać.

  • Mod Team
Napisano

Zależnie od budżetu polecam Novatec 812/811 ew lżejsze 712/711, jeśli dysponujesz nadmiarem gotówki to DT 240s też są fajne jednak myślę że novatec serii 812/811 spokojnie i z okładem wystarczy a droższych chyba nie ma sensu. Wszystkie te piasty występują pod zacisk 9mm, widać od razu po otworach na jaki są rozmiar ale wszystkie (tylne) mają aluminiowy bębenek pod kasetę, warto montować na nich kasetę co najmniej klasy XT żeby koronki nie wcinały się w aluminiowy korpus bo potem wygląda to TAK i trudno ściągnąć kasetę.

Jednak piasty na łożyskach maszynowych są chyba prostsze w obsłudze, łożyska padną, kupujesz nowe, stare wybijasz nowe wbijasz, na kulkach trzeba się bawić. Ostatnio koledze zbudowałem kółka na 812/811, kręciły się jak masełko, dobrze wykonane, bębenek ładnie zazębiał a jego zamiennik łatwo kupić nawet jeśli coś się stanie, więc ogólnie polecam.

Napisano

Praktycznie każda piasta przednia na maszynowych łożyskach na oś 9 mm jest bardzo trwała. Wybór masz olbrzymi i zupełnie bezproblemowy. Miałem różne przednie piasty pod tarczę z takim łożyskowaniem i w porównaniu do piast z  tyłu kręcą lub kręciły się bez najmniejszego problemu.

  • Mod Team
Napisano

Rozumiem że rozchodzi się o przesiadkę na hamulec tarczowy tylko z przodu, ja bym przemyślał koncepcję modyfikacji i zaczął od wymiany obu kół - całych. 

Bo za 800zł można mieć koła ważące 1,6kg na novatec'ach i do tego kupić 2 hamulce deore 596 za 400zł +60-80zł tarcze hamulcowe i cały rower stoi na tarczówkach, moim zdaniem sensowniejszy scenariusz niż jeden hamulec slx i jakaś droga piasta typu 240s z przodu, nie mówiąc już o pchaniu się w standard center-lock bo moim zdaniem jednak tarcze wypadają drożej lub są cięższe od zwykłych na 6 śrub. 

Napisano

Maniak dobrze prawi. 

Kupić parkę Zirconów z wyprzedaży DT , dobrze,tanio i lekko. Do tego będziesz miała możliwość konwersji przodu np do QR15 ( jak się taki amorek trafi). I nowe tarczówki , z tym że byłbym za parą , anie z tyłu mechanik. A tak swoją drogą do jakiej ramy to będziesz wkładała ?
M  

Napisano

beskid a czy 585 jest lepsze od 665 ?

 

Nie wiem czy lepsze bo aż tylu piast nie miałem z wiadomych powodów. Kolejna sprawa to to, że ja puki się da to szukam modeli sprzed lat. Takie właśnie są 585 których następcą jest chyba SLX 665. Ani kulki ani maszyny nie są pozbawione wad. Lata praktyki pozawalają dopiero wyrobić sobie zdanie. Jeśli kupisz np. koła na dobrze uszczelnionych kulkach nie lubisz jazdy w błocie, deszczu a zimą rower odpoczywa to masz je praktycznie bezobsługowe. Zrobisz wiele tys kkm bez zaglądania do środka.

 

Na CL tarcze wypadają drożej?? A co ile się te tarcze kupuje?? Argument nawet do amatorskiej wyczynowej jazdy z deka idiotyczny. A w przypadku szanownej koleżanki, która jest lekką osobą dywagacja o kilkunastu gramach też wygląda zabawnie.

  • Mod Team
Napisano

Łatwość wymiany tarcz CL w takim razie też traci sens skoro założy je raz kiedyś. Więc jaki sens CL? A kilka gram mniej nie zaszkodzi.

Ja tylko próbuję racjonalnie doradzić koleżance, nie mam zamiaru wdawać się w ideologiczne dysputy na temat drobiazgów bo to akurat bez znaczenia, pewnie i tak tego nie odczuje, chciałem tylko zasygnalizować różnicę.

Co do kół poleciłbym taki zestaw: http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-711-712-remerx-magic-7327-26-supercomp-1518g.html

Ew inne opcje kolorystyczne albo piasty 811/812 które są uważane za nieco trwalsze - bo mniej odchudzone, wariantów jest wiele.

Napisano

Mam dylemat, po przeczytaniu wypowiedzi i materiałów w internecie.

Novatec raz polecane raz pisane że się szybko zużywają.

Inni Shimano jeżeli nie planuję jazdy zimą, w błocie itd.

Co do systemu mocowania na imbusy wiadomo obciążenia są większe niż w CL, zasady fizyki i mocowania tak samo jak w przypadku mocowania hamulców czyli IS i PS.

Tak na marginesie ładniej wygląda CL ;) niż takie brzydkie śruby, ale jeżeli mają być korzyści z wyboru innej piasty to jakoś to przeżyje ;)

Napisano

Tak na marginesie ładniej wygląda CL niż takie brzydkie śruby, ale jeżeli mają być korzyści z wyboru innej piasty to jakoś to przeżyje

 

 

10ri92w.jpg

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...