Skocz do zawartości

[Hamulce] Zmiana hamulców hydraulicznych - kilka pytań


HeB

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pare pytań do was odnośnie hamulców, mam nadzieje że mi pomożecie :)

1. posiadam hamulce shimano br-m446,mi tarcze 160mm. czy jakbym chciał zmienic tarcze na 180mm to moge je tak poprostu założyć? czy bedzie mi cos potrzebne jeszcze do wymany? Dodam, ze posiadam amortyzator xcr, i nie wiem czy 180 tak wejdą.

2. niedługo będe zmieniał zaciski, jaki będzie sensowny zacisk, taki do 300-max 400zł na kolo/lub 2? tak zeby tez pasował do tego xcr'a.

Pozdrawiam, licze na waszą pomoc!
:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie na większą tarczę będzie potrzebny adapter.

 

Czy jest sens kupowania większej tarczy nim kupisz hamulce? Raczej nie.

 

Zmiana samego zacisku nie ma sensu. Twoje hamulce mają przewód BH-59, natomiast nowsze BH-90. Moim zdaniem lepiej kupić jedynie hamulec na przód za kwotę, którą masz do wydania.

 

Przypuszczalnie przebolejesz różnice w działaniu i budowie klamki, ale to już musisz ocenić sam.

Z kwotę, którą proponujesz możesz kupić polecane przez wszystkich SLX lub tańsze DEORE. Te tańsze tesotwałem w górach i żyję. Jak za tę cenę to polecam!  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za odpowiedzi. doszedłem do wniosku że jednak do mojej jazdy, zacisków zmieniać nie będe, jedynie klocki i tarcze. No i ten adaptaer, skąd go moge wziąć? Jestem troszku zielony jeśli o te sprawy chodzi. A jakie klocki będą dobre? zależy mi głównie na sile hamowania, oraz żeby sie szybko nie ścierały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem klocków musisz wiedzieć, że klocki dzielą się na trzy kategorie:

1. Żywiczne 

2 tzw. półmetaliczne 

3. Metaliczne 

 

Te ostanie są najdroższe z wszystkich, dlatego, że cechują się wysoką skutecznością hamowania praktycznie w każdych warunkach i długotrwałą przydatnością. 

Żywiczne - dobrze spisują się w suchy warunkach, ale szybko się nagrzewają przez co ich siła hamowania maleje... nie radzą sobie w mokrym i błotnistym terenie. 

Półmetaliczne - mają cechy metalicznych i żywicznych... cenowo tez stoją na dobrym poziomie, przez co mają dużo zwolenników. 

 

Osobiście jeżdżę tylko i wyłącznie na metalikach ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klocków - z półmetalików powinieneś być zadowolony. Bardzo dobra modulacja, ja miałem klocki Accenta i byłem bardzo zadowolony.

Od siebie dodam, że na Twoim miejscu nie montowałbym tarczy 180mm do Suntoura XCR. Bądźmy szczerzy - nie jest to jakiś super trwały amor. Mój XCM na tarczy 160mm po 5000 kilometrów miał okropne luzy. Większa tarcza = szybsze wyciaranie się tulejek = amor szybciej łapie luzy. Także dobrze się zastanów, zanim zmienisz tarczę na większą.

Pozdrawiam :)

PS Adapter: http://xtrabike.pl/278/528,0,,,,,,,,,,,,,,,,,producent,1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj cenę jaką możesz przeznaczyć na tarczę, to coś poszukamy ciekawego ;) 

 

Tarczę 180mm, moim zdaniem, możesz spokojnie montować. Nic strasznego nie powinno się dziać... tym bardziej, że producent zezwala na zamontowanie tarczy 180mm. Co do luzów... będziesz miał tarczę 160 czy 180, to tak czy siak luzu pojawią się na goleniach po jakimś czasie... Tym bardzo bym się nie przejmował, jeśli rozmawiamy o sr xcr, jakby nie było  z niszowej półki...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...