HeB Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Cześć, mam pare pytań do was odnośnie hamulców, mam nadzieje że mi pomożecie 1. posiadam hamulce shimano br-m446,mi tarcze 160mm. czy jakbym chciał zmienic tarcze na 180mm to moge je tak poprostu założyć? czy bedzie mi cos potrzebne jeszcze do wymany? Dodam, ze posiadam amortyzator xcr, i nie wiem czy 180 tak wejdą.2. niedługo będe zmieniał zaciski, jaki będzie sensowny zacisk, taki do 300-max 400zł na kolo/lub 2? tak zeby tez pasował do tego xcr'a.Pozdrawiam, licze na waszą pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miti09 Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 jak kupisz większą tarczę to będziesz potrzebował innego adaptera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 1. Adaptery inne muszą być 2. Za ~ 300pln masz SLXa 675, cały hamulec. Bardzo dobry hamulec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Przy zmianie na większą tarczę będzie potrzebny adapter. Czy jest sens kupowania większej tarczy nim kupisz hamulce? Raczej nie. Zmiana samego zacisku nie ma sensu. Twoje hamulce mają przewód BH-59, natomiast nowsze BH-90. Moim zdaniem lepiej kupić jedynie hamulec na przód za kwotę, którą masz do wydania. Przypuszczalnie przebolejesz różnice w działaniu i budowie klamki, ale to już musisz ocenić sam.Z kwotę, którą proponujesz możesz kupić polecane przez wszystkich SLX lub tańsze DEORE. Te tańsze tesotwałem w górach i żyję. Jak za tę cenę to polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HeB Napisano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 dzięki wszystkim za odpowiedzi. doszedłem do wniosku że jednak do mojej jazdy, zacisków zmieniać nie będe, jedynie klocki i tarcze. No i ten adaptaer, skąd go moge wziąć? Jestem troszku zielony jeśli o te sprawy chodzi. A jakie klocki będą dobre? zależy mi głównie na sile hamowania, oraz żeby sie szybko nie ścierały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol34 Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Przed zakupem klocków musisz wiedzieć, że klocki dzielą się na trzy kategorie: 1. Żywiczne 2 tzw. półmetaliczne 3. Metaliczne Te ostanie są najdroższe z wszystkich, dlatego, że cechują się wysoką skutecznością hamowania praktycznie w każdych warunkach i długotrwałą przydatnością. Żywiczne - dobrze spisują się w suchy warunkach, ale szybko się nagrzewają przez co ich siła hamowania maleje... nie radzą sobie w mokrym i błotnistym terenie. Półmetaliczne - mają cechy metalicznych i żywicznych... cenowo tez stoją na dobrym poziomie, przez co mają dużo zwolenników. Osobiście jeżdżę tylko i wyłącznie na metalikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mongol96 Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Co do klocków - z półmetalików powinieneś być zadowolony. Bardzo dobra modulacja, ja miałem klocki Accenta i byłem bardzo zadowolony. Od siebie dodam, że na Twoim miejscu nie montowałbym tarczy 180mm do Suntoura XCR. Bądźmy szczerzy - nie jest to jakiś super trwały amor. Mój XCM na tarczy 160mm po 5000 kilometrów miał okropne luzy. Większa tarcza = szybsze wyciaranie się tulejek = amor szybciej łapie luzy. Także dobrze się zastanów, zanim zmienisz tarczę na większą. Pozdrawiam PS Adapter: http://xtrabike.pl/278/528,0,,,,,,,,,,,,,,,,,producent,1.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HeB Napisano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Dzieki Skoro kolega tu mówi że nie warto 180-tki montować, to znacie może jakieś solidne 160-tki? a co do klocków to na tą chwile mam spieki accentowskie, jednak średnio jestem z nich zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol34 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Podaj cenę jaką możesz przeznaczyć na tarczę, to coś poszukamy ciekawego Tarczę 180mm, moim zdaniem, możesz spokojnie montować. Nic strasznego nie powinno się dziać... tym bardziej, że producent zezwala na zamontowanie tarczy 180mm. Co do luzów... będziesz miał tarczę 160 czy 180, to tak czy siak luzu pojawią się na goleniach po jakimś czasie... Tym bardzo bym się nie przejmował, jeśli rozmawiamy o sr xcr, jakby nie było z niszowej półki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.