pim Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Witajcie Dziś zmierzyłem pewne członki swego ciała i wyszło, że długość mojej nogi wynosi 96 cm. Ostatnio po odpowiednim ustawieniu wysokości siodełka w moim Tractionie okazało się, że sztyca 450 mm jest prawie na maksa wysunięta. Wymieniłem mostek w kierownicy ale mimo wszystko jest zbyt nisko. Powoduje to dwie dokuczliwe dolegliwości: - drętwienie nadgarstków, środek ciężkości spoczywa bardziej na nich. - obolała pupa, niska kierownica powoduje ześlizgiwanie się z siodełka, które w położeniu w poziomie z kierownicą jest wygodne. Ostatnia wycieczka to koszmar. Byłem tak obolały, że ledwo dojechałem do domu po 70 km. Momentami myślałem o pieszym powrocie. Oczywiście taka jazda nie dostarcza mi przyjemności. W trekingu mam wyższą kierownicą i 5 godzin na siodełku to nie problem. Problemem jest dobór ramy, sądzę, że temat się przyda innym z podobnymi wymiarami. Mam Tractiona 29 z rurą podsiodłową 480 mm i sztycę 450 mm wysuniętą prawie na maksa. Daje to 930 mm. Nie jest to normalne i dlatego chcę wymienić ramę i amortyzator aby mieć kontrolę nad wysokością kierownicy. Standardowa jest zbyt nisko i kombinacje z kierownicami i mostami to strata pieniędzy. Szperam w necie i ogólnie geometria ram KTM mi odpowiada, ale nie wiem gdzie można kupić samą ramę ? Znacie inne firmy robiące "kwadratowe ramy" Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) np; focus, cube, orbea (alma) Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Ramę KTM-a możesz spróbować kupić w radshop-ie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazzz Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Odrobna wysiłku: http://allegro.pl/listing/listing.php?category=16447&string=29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Przy nodze 96, rozmiar 19" to mocne przegięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazzz Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) http://www.cube.eu/au/service/faq/faq-detail/article/how-do-i-determine-the-correct-frame-size/ . Potrzebujesz dużego MTB (coś z cechami cross-a i MTB 29). Każdy duży rozmiar jest kwadratowy . Niezależnie od firmy. Większy rozmiar o jedno oczko niż to co mówią tu na forum. Kierownicą (3-4 cm) i mostkiem (kolejne3-6 cm) można podnieś cały kokpit. W sumie 150 zł. Może to zrób. Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez bazzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Powiadasz? Ciekawostka... Bo na ten przykład: Kona King Kahuna ST 22", TT 25.5" Trek Superfly ST 23", TT 26,1" On-One Scandal ST 21", TT 25.2" Mam wymieniać dalej? Jak już pomieniono trzeba poszukać specyficznych marek które mają właśnie kwadratowe wymiary ram, czyli ST=TT... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Dziękuję za odpowiedzi. Właśnie zmierzyłem wzrost: 192 cm i noga 96 cm. Kiedyś miałem 194, widocznie się kurczę Miałem ochotę na Peaka 29, jednak obawiam się, że rura 640mm w rozmiarze XL będzie zbyt długa... a w L brakuje podsiodłowej ;( Kolejna zagdaka. Podnosząc sztycę i kierownicę efektywna odległość siodełka od kierownicy się powiększa czy zmniejsza? Mam na myśli kierowcę na równi z siodełkiem. I po całym dniu szukania: KTM - jest kilka ram ale sztyca mała a i ceny do 1800 zł... Focus - nie znalazłem ani jednej ramy 29 do nabycia Orbea - jedna ram za 3000 zł to już bym Canyona z ramą za 3300 zł kupił... Zna ktoś jeszcze jakieś firmy ? Wygląda na to, że chyba jednak 29er nie są dla wysokich ludzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Proszę bardzo, tanio z krótką rurą górną: http://www.synkros.pl/product-pol-2-Rama-B1-Axigon-29-.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Dziękuję, ale ona chyba jest zbyt kwadratowa (?), ta długość środek-środek to T/T h ? Ktoś zna coś jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 (edytowane) Moim zdaniem niepotrzebnie cudujesz. Author ma jedne z najdłuższych ram na rynku. Zamiast cudować kup długą sztycę i ustaw porządnie siodło. Kupisz krótką ramę 21" i będziesz miał dokładnie tą samą pozycję, co teraz w 19" Authora. Poślady Cię bolą, bo to nie jest treking. Siodło w mtb nie da Ci komfortu, tak samo jak w szosie. Siodło w sportowym rowerze służy jako dodatkowy punkt podparcia, a nie kanapa. Bóle pośladów biorą się ze złego ustawienia przez użytkownika. W sportowym rowerze mtb przez większą część czasu ciężar spoczywa na nogach i na ramionach. Na prostej siodło jest tylko do pomocy w utrzymaniu równowagi, ułatwia pedałowanie. W zakrętach pomaga docisnąć rower udem, na podjazdach docisnąć tylne koło... Jeśli wbija Ci się w tyłek, to tylko dlatego, że jest źle ustawione. Ból może powodować różnica już kilku mm od optimum. Skoro jeździsz na dalekie wycieczki bez prawidłowo ustawionego roweru, to wynika to z braku wiedzy. To całe gałęzie nauki. Odsyłam Cię w tym miejscu do literatury, a od siebie dam kilka podstawowych słów. 1) Wysokość siodła. Siadasz na rower i piętami na pedałach kręcisz w tył. Noga powinna być prosta w kolanie i powinno się bez trudu kręcić. Następnie śródstopie na pedały i jazda próbna. W większości przypadków siodło trzeba obniżyć o kilka mm, bo nogi zwykle nie są równej długości... W czasie pedałowania nie możesz czuć, że siedzisz na stołku, tylko że masz punkt lekkiego podparcia/stabilizacji. 2) Siodło regulacja przód tył. Śródstopie na pedałach, korby w poziomie. Obserwujesz nogę, która jest z przodu. Pion musi być między rzepką, a osią pedała. Małe odstępstwo będzie powodować bóle w kolanach (spd). Tak ustawione siodło w przypadku mtb, czy szosy spowoduje, że w naturalny sposób siadając na siodle trafisz idealnie we właściwe miejsce. 3) Regulacja siodła w poziomie(lub nie) W większości przypadków siodło powinno być w poziomie. Na pewno nos nie powinien być wyżej. To nie dirt. 4) Wysokość kierownicy. Lepsze czucie roweru, aerodynamikę, łatwiejsze podjeżdżanie itp. daje kierownica z chwytami na poziomie siodła lub niżej. Większość wysokich ludzi woli kierownicę niżej. Jestem 2 centki od Ciebie wyższy i o wiele wygodniej jest mi z mostkiem na minusie. Nie mierzyłem, ale kierę mam min 5cm niżej od siodła. Dzięki temu odpoczywa kręgosłup, poślady. +10 do wyczucia przedniego koła i aerodynamiki. Mam rower o identycznej geometrii z Twoim, tylko z ramą 21" Z mostkiem na plus to nie jazda. To nie jest treking. Tak długo, jak będziesz próbował odciążyć ramiona, tak długo będzie Cię boleć koniec pleców i kręgosłup. Ból nadgarstków wynika z braku wytrenowania może i wagi również... Kiedy wsiadasz na sprotowy rower, to wisisz na kierownicy, opierasz się na niej. Tak po prostu musi być, żeby rower lepiej się prowadził, podjeżdżał oraz ze względu na aerodynamikę. Poza tym taka pozycja odciąża dupsko i kręgosłup. Treking zabije każdą osobę, co ma problemy z kręgosłupem. Cenzura słów, które są w słowniku to absurd. Na bóle nadgarstków narzekają również ludzie, co sobie kupują sportowe motocykle. A tam pozycja jest jeszcze bardziej ekstremalna. I znowu brak wiedzy. Po prostu pęd powietrza potrzymuje jeźdźca dopiero powyżej 130km/h. Na rowerze jest podobnie. Do puki dajesz czadu - wszystko jest git. Kiedy zmieniasz się w turystę - poślady... Edytowane 30 Kwietnia 2013 przez Mateusz30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Ale, ale podnosząc siodło a nie podnosząc kierownicy oddalam się od niej. Mam drugi rower cross/treking i na nim jazda jest o wiele wygodniejsza. Kierownice mam wyżej, jednak i tak niżej od siodełka a i nie jest długi. Zrobiłem prosty eksperyment. Obniżyłem siodło w 29 na wysokość kierownicy, Zrobiłem 80 km. Nogi bolały bo nie mogły oddać mocy ale nadgarstki i pupa zero bólu. Co do wiedzy to nie będę dyskutował, mam cały regał literatury rowerowej, którą znam na pamięć. Jednak mój przypadek jest indywidualny bo pół mnie to nogi! W tym wypadku ponoszenie siodełka bez ponoszenia kierownicy psuje optymalną sylwetkę. Na rowerze trekingowym często spędzam całe dnie i gdy się przesiadam na rower mniej wygodniejszy od razu czuję co jest nie tak. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 LOL!!! Tak to jest jak ktoś pozjadał książkowe i statystyczne rozumy i nie daje sobie wytłumaczyć iż każdy człowiek jest indywiduum i to co generalnie jest poprawne i wskazane komuś może ZUPEŁNIE niepasować. FAIL!!! Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 (edytowane) Nie możesz tłumaczyć, że nie podniesiesz siodła, bo się oddalasz od kierownicy. Ustawienie siodła to podstawa. Bez tego nie da się jeździć. Najpierw ustawiasz siodło i jak już wszystko jest dopracowane - dajesz odpowiedni mostek. Przeczytałem, że masz nogę 96cm i dlatego napisałem, że nie ma sensu wymiana roweru na większy rozmiar. Lepiej po prostu kupić dłuższą sztycę. Bo na każdym będzie Ci rama za długa. Teraz możesz po prostu dać krótki mostek i to załatwi sprawę długości ramy. A bez dłuższej sztycy i poprawnie ustawionego siodła nigdy nie będzie Ci wygodnie... Mtb nie jest tworzone z myślą o wygodzie, a o efektywności. Ewentualne udogodnienia są tylko pod kątem polepszenie wyniku, jak np. amortyzacja. Nigdy na mtb nie będzie tak wygodnie, jak na trekingu... Można dać szersze siodło i inne dodatki. Kwestia czy to się sprawdzi w terenie. A może po prostu masz za wąskie siodło? Nie pasuje do miednicy i Cię gniecie. Powinieneś mieć nogę krótszą o 10cm. To się akurat da załatwić bez zmian w rowerze. Edytowane 30 Kwietnia 2013 przez Mateusz30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Mtb nie jest tworzone z myślą o wygodzie, a o efektywności. Ewentualne udogodnienia są tylko pod kątem polepszenie wyniku, jak np. amortyzacja. Nigdy na mtb nie będzie tak wygodnie, jak na trekingu... Powiem ktrótko, chrzanisz jak potłuczony. Skąd twierdzenie, że rower MTB musi być wyścigówką? NIe każdy jest wycinakiem do XC. Może służyć do wygodnego przemieszczania się w terenie, takim w którym trekking czy cross nie daje rady. Masz jakieś spaczone podejście, albo wyczyn albo nie jeździć w terenie? Zastanów sie trochę na tym co piszesz. Pim - Spróbuj może z regulowanym mostkiem. Wiem, że jest ciężki, ale mozna nim znaleźć odpowiednie ustawienie i potem poszukać czegoś co bedzie pasowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Znalazłem jedną: http://allegro.pl/rama-rowerowa-tour-de-france-czarna-29-21-5-i3159840613.html Geo: http://www.forumrowerowe.org/topic/115052-rama-tour-de-france-opinie/?p=1159385 Podsiodłowa 546 Górna: 630 Chyba jednak kupię amortyzator i zostanę przy obecnym. Może za rok będzie większy wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurcyk Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Witam, mam 180 cm wzrostu i do wysokich raczej należę oraz mam ramę nieco podobną do Tractiona , rozmiar 17" w Agangu Gangsta 7,29.Napiszę tak w terenie jest super, podjazdy są bajecznie proste ale na dłuższej trasie na szutrach czy na asfalcie bolą mnie wewnętrzne strony rąk i nie jest to wina tylko gripów.Muszę często zmieniać pozycję rąk na kierownicy.Stu kilometrów bym nie zrobił.Nie wiem co byłoby lepszym rozwiązaniem, zmiana kierownicy na węższą, giętą z wzniosem 2- 5 cm , czy reż założenie regulowanego wspornika.Aha dodam,że początkowo miałem problem z kręgosłupem lecz rozwiązałem go poprzez ćwiczenia m.in na ławeczce. Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Masz za nisko kierownicę. Daj foto czy jest równo z siodełkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Nawet, jak będzie miał kierownicę 10cm wyżej, to i tak będzie w tractionie na niej wisiał, wyciągnięta pozycja to gwarantuje. Trzeba wzmocnić słabe nadgarstki albo regularnie jeździć i czekać, aż się same od tego wzmocnią. Nie ma innej drogi. Ból wynika ze słabości organizmu. Pożycz od kogoś szosę, pojeździj z 4h i zobacz, co się będzie działo. Odkryjesz nowe pokłady bólu. Kolarstwo jest dla twardzieli, jeśli chcesz, żeby było lekko i przyjemnie, to trzeba zmienić rower na choppera, czy trekkinga albo inny miejski wynalazek. Po wieloletniej przerwie od jeżdżenia bolały mnie dłonie, nadgarstki nawet w najgrubszych gripach na rowerze miejskim. Takiej jest życie, jak człowiek robi się miękki. Jakąś radą są grubsze gripy, ale to tylko półśrodek. Ręce się przyzwyczają za 2tyg i problem zniknie sam. Dobre rękawiczki też mogą pomóc. Jeśli nie dajesz rady, to po prostu zmieniaj trochę pozycję, co jakiś czas. Nawet na prostej kierownicy da się. Możesz zmieniać chwyt, jak na kierownicy motocykla, przy dodawaniu gazu. Im "przepustnica" bardziej zamknięta, tym mniej męczysz nadgarstki. Rogi też mogą się przydać. Zapewniają zmianę chwytu i chwilowy odpoczynek. Przy okazji będziesz miał dłuższą dźwignię na podjazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Nie będzie, wyższa kierownica to krótszy rower. No chyba, że te jego rurki są pionowe co jest niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi