Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] samodzielne składanie setu


FilipEcki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Muszę kupić hamulce na białych przewodach ale graniczy to z cudem żeby mi pasowała długość przewodów itp. Zastanawiam się nad samodzielnym skompletowaniem. Przewody to koszt 69zł za 100cm i 89zł za 170cm za XTR (LINK) Brat kupił je do starych XT, zobaczymy jak to sie będzie sprawować. Na komplet mam ~500zł. Chciałem Juicy 7 ale nie da rady :) Myślałem nad klamkami ZEE (TE) ale nie wiem czy jest sens dokładać, czy lepiej kupić zwykłe Deore o ile znajdę, chociaż kolorystycznie ZEE wypadają najlepiej bo nie mają tej srebrnej wstawki. Zaciski Deore lub SLX, zobaczy się. Co o tym myślicie? Jak to będzie sie sprawować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Do hebli Shimano są 2 rodzaje przewodu BH90: SS, tylko Deore:

http://virtualbike.pl/pl/p/Przewod-olejowy-hamulca-tarczowego-SM-BH90-SS-1000mm/1442

i droższy SB z końcówką Banjo do zacisków od SLXa w górę:

http://virtualbike.pl/pl/p/Przewod-olejowy-hamulca-tarczowego-SM-BH90-SB-1000mm/1444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem o co chodzi. A mocowanie przy klamce czymś sie różni? Wziął bym tańszy przewód i zacisk Deore. A w ogóle to czy jest sens dopłacać w klamkach Deore do ZEE i zaciskach Deore do SLX? Poza tym że wizualnie klamka Deore mi wcale nie podchodzi?

A właśnie, bo bajno mają nowe SLX'y, a tu mowa o starych w tym momencie. TAKIE

 

A jeżeli zapytacie po co takie kombinacje. Po wygląd, ta nowa seria Shimano nie podchodzi mi jakoś. Jedyna ładna rzecz to klamki ZEE i Saint'a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

He, przecież klamka Zee od SLXa rózni sie tylko kolorkami i Zee nie ma pokrętła do regulacji odległości dźwigni, trzeba imbusem wyregulować.

Lepiej wziąć klamkę Deore i zacisk SLX niż klamkę Zee i zacisk Deore. w pierwszym przypadku hamulec będzie silniejszy, w drugim, hmm... ładniejszy? Ale to rzecz gustu :D Mowa oczywiście o zaciskach nowej serii, z tego co Andrew pisał jak się pomiesza nową klamkę i starszy zacisk to kapa będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No drożej, ale ładniej... Ehh, ja to mam pomysły... Będę myślał dalej. A z nowymi zaciskami Deore serio nie da rady?

 

Edit

Z tego co widzę to konstrukcyjnie z zewnątrz klamki Deore i ZEE to jeden ch**... Ale czemu dopłaca się 50zł za malowanie? Jakaś różnica w ich działaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info :) A to w takim razie tylko kwestia doboru przewodów do klamek, zacisków oraz przewodów <- najlepiej jak wezmę komplet u nich.

Oraz jaki olej wybrać? Pakować się w oryginał shimano? Czy może Royal Blood albo Nachazel stykną? Mam trochę Shimano ale kupiłem na allegro 100ml za 10zł i chyba rozcieńczany, bo ma się nijak w porównaniu do oryginału posiadanego przez brata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cenisz twardą klamkę to bym zaciski deore/slx odpuścił. 445 są zauważalnie twardsze przez brak servo wave. Chociaż tragedii nie ma. Znowu do zacisku i przewodu bym dołożył, slx ma inny wzór klocków, można wsadzić icetech. Na korzyść klamek wyższych modeli przemawia w mojej opinii lepszy wygląd, bardo mi się podoba ta klamka krótka. No i są deczko silniejsze, zależy co dla ciebie ważniejsze, twardość klamki czy troszeczkę większa siła. Chociaż może to placebo wywołane wyższą ceną :D. Niemniej ważę prawie 100kg z rowerem  i 445 spokojnie mnie zatrzymują.

 

Dla mnie jedyną słuszną opcją są teraz klamki xtr race, te bez servo. Tylko ta cena...

Gdyby tak robili slx bez servo z krótką klamką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...