FilipEcki Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Witam Muszę kupić hamulce na białych przewodach ale graniczy to z cudem żeby mi pasowała długość przewodów itp. Zastanawiam się nad samodzielnym skompletowaniem. Przewody to koszt 69zł za 100cm i 89zł za 170cm za XTR (LINK) Brat kupił je do starych XT, zobaczymy jak to sie będzie sprawować. Na komplet mam ~500zł. Chciałem Juicy 7 ale nie da rady Myślałem nad klamkami ZEE (TE) ale nie wiem czy jest sens dokładać, czy lepiej kupić zwykłe Deore o ile znajdę, chociaż kolorystycznie ZEE wypadają najlepiej bo nie mają tej srebrnej wstawki. Zaciski Deore lub SLX, zobaczy się. Co o tym myślicie? Jak to będzie sie sprawować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Z tego co czytałem to BL-M596 jest tym samym co BL-M666/675, który jest tym samy co ZEE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Ale znowu ZEE jest w jednym kolorze Ehh 40zł różnicy... A sprejować bym tego nie chciał. A może M445 kupić? Jeździłem na nich jakiś czas i były spoko, ale nie wiem jak sie spiszą na dłuższą metę. Ważę 65kg + rower 14. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 spokojnie dadzą radę, tektro auriga (dużo słabsze) wyhamowały 85kg + 14 kg rower bez problemu, więc te na pewno sobie poradzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 http://www.forumrowerowe.org/topic/134539-hamulec-klamka-deore-bl-m785/ Tam na dole masz o SLX/Deore. Skoro zależy Ci tylko na białym przewodzie, to weź jakiś sklep, który ma klamki SLX, zaciski SLX oraz białe przewody i niech Ci to poskładają . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Do hebli Shimano są 2 rodzaje przewodu BH90: SS, tylko Deore: http://virtualbike.pl/pl/p/Przewod-olejowy-hamulca-tarczowego-SM-BH90-SS-1000mm/1442 i droższy SB z końcówką Banjo do zacisków od SLXa w górę: http://virtualbike.pl/pl/p/Przewod-olejowy-hamulca-tarczowego-SM-BH90-SB-1000mm/1444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Czyli przy kombinowaniu ZEE musi być z SLX żeby przewód pasował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Tak, musi być ten z banjo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Shimano ma chyba z 4 różne przewody - różnią się zakończeniem po stronie zacisku (banjo itp.), na to bym uważał. możesz oczywiście wziąć zaciski SLX a klamki ZEE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Banjo w przewodach siemano jest założone na stałe, fabrycznie, nie znaczy to jednak że nie można tego elementu zamontować samemu. Na pewno produkuje taką część np Fibrax czy Aligator. http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=banjo Tu przykłady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 To już wiem o co chodzi. A mocowanie przy klamce czymś sie różni? Wziął bym tańszy przewód i zacisk Deore. A w ogóle to czy jest sens dopłacać w klamkach Deore do ZEE i zaciskach Deore do SLX? Poza tym że wizualnie klamka Deore mi wcale nie podchodzi? A właśnie, bo bajno mają nowe SLX'y, a tu mowa o starych w tym momencie. TAKIE A jeżeli zapytacie po co takie kombinacje. Po wygląd, ta nowa seria Shimano nie podchodzi mi jakoś. Jedyna ładna rzecz to klamki ZEE i Saint'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 He, przecież klamka Zee od SLXa rózni sie tylko kolorkami i Zee nie ma pokrętła do regulacji odległości dźwigni, trzeba imbusem wyregulować. Lepiej wziąć klamkę Deore i zacisk SLX niż klamkę Zee i zacisk Deore. w pierwszym przypadku hamulec będzie silniejszy, w drugim, hmm... ładniejszy? Ale to rzecz gustu Mowa oczywiście o zaciskach nowej serii, z tego co Andrew pisał jak się pomiesza nową klamkę i starszy zacisk to kapa będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Zaciski nowe SLX komplet 210zł, klamki 250, przewody 180. Czy to jest opłacalne? Jaka poza wyglądem jest różnica w stosunku do kupna gotowych SLX'ów z bikestacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Żadnej różnicy. Na części jak się kupuje zawsze jest drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 No drożej, ale ładniej... Ehh, ja to mam pomysły... Będę myślał dalej. A z nowymi zaciskami Deore serio nie da rady? Edit Z tego co widzę to konstrukcyjnie z zewnątrz klamki Deore i ZEE to jeden ch**... Ale czemu dopłaca się 50zł za malowanie? Jakaś różnica w ich działaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Z nowymi jak najbardziej da radę. Sam mam klamki SLX 675 i zaciski Deore 596. Jakoś tak klamki Deore mi się nie podobały A że miałem olej i komplet zacisków metalicznych ze starych hebli, które pasują do zacisków Deore to mi taka kombinacja przypasowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Dzięki za info A to w takim razie tylko kwestia doboru przewodów do klamek, zacisków oraz przewodów <- najlepiej jak wezmę komplet u nich. Oraz jaki olej wybrać? Pakować się w oryginał shimano? Czy może Royal Blood albo Nachazel stykną? Mam trochę Shimano ale kupiłem na allegro 100ml za 10zł i chyba rozcieńczany, bo ma się nijak w porównaniu do oryginału posiadanego przez brata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Rozcieńczony? Oj, kurde wszędzie oszuści. Nie dość że i tak sporą przebitkę maja to jeszcze rozcieńczać. Ja kupowałem 100ml w sklepie, przy mnie gostek odlał z dużej butli, także miałem pewniaka. Na zalanie 2 hamulców poszło mi raptem ~ 25ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 No jest niewiele gęstszy od wody. Co prawda zalewałem nim Draco i działało, ale sam fakt, że "oszukany" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Jeśli cenisz twardą klamkę to bym zaciski deore/slx odpuścił. 445 są zauważalnie twardsze przez brak servo wave. Chociaż tragedii nie ma. Znowu do zacisku i przewodu bym dołożył, slx ma inny wzór klocków, można wsadzić icetech. Na korzyść klamek wyższych modeli przemawia w mojej opinii lepszy wygląd, bardo mi się podoba ta klamka krótka. No i są deczko silniejsze, zależy co dla ciebie ważniejsze, twardość klamki czy troszeczkę większa siła. Chociaż może to placebo wywołane wyższą ceną . Niemniej ważę prawie 100kg z rowerem i 445 spokojnie mnie zatrzymują. Dla mnie jedyną słuszną opcją są teraz klamki xtr race, te bez servo. Tylko ta cena... Gdyby tak robili slx bez servo z krótką klamką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 No pobawiłem się dzisiaj trochę kolegi XT 2013 z servo vave. Całkiem to to fajne, ale chyba faktycznie wezmę 445 albo Strokery Trail które mam w dobrej nawet cenie. Za dużo wydatków jednak żeby kupować SLX czy składać samemu coś fajnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.