Skocz do zawartości

[dętka] dętki dziurawią się regularnie na łączeniach


kox

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Ostatnio ciągle dziurawią mi się dętki. Tyle, że te dziurki są bardzo małe i powietrze może trzymać nawet dobę stopniowo i opona jest coraz bardziej miękka. W zeszłym sezonie przebiłem dętkę i już właściwie odstawiłem rower do piwnicy, bo nie chciało mi się już jeździć. Teraz wiosną wymieniłem dętkę, pojeździłem może tydzień a tu patrzę opona flak. Dziurka była na łączeniach dętki, jak jest taka linia co łączy te gumy w całość jakby. Pomyślałem dętka marki tesco to nic dziwnego, że rozwaliła, ale kupiłem łatki i załątałem. Przewidziałem, że za kilka dni dętka znowu znowu pęknie w innym innym miejscu. Minął tydzień od łatania i znów musiałem łatać. Jednak nie udało się i nie trzymała powietrza. W piątek kupiłem dętkę Kendy, wczoraj zdążyłem przejechać 50km, rano sprawdzam i znowu niemiła niespodzianka. Powietrza trochę było, ale flak. Znowu zrobiła się mikroskopijna dziurka na łączeniu. Załatam ją, ale za kilka dni znowu się zrobi. Nie wiem co robić, nie będę kupował dętek co tydzień.  Dziurki robią się na zewnętrznej stronie. W oponie nic nie widzę, co by mogło zrobić ją. Jest to przednie koło, tylniego nawet nigdy nie odkręcałem a rower mam z 5-6 lat. Ważę 95kg. Opona terenowa, 26", grubość 1.95", pompuje do 3.5 barów jak jest napisane na oponie.

Napisano

Gumową nie. Mam coś "papierkowatego". Na gumę to nie wygląda. Tylko, że te dziurki robią się ze strony opony.

Napisano

Ciekawy jestem, czy te wszystkei dziurki były w tym samym miejscu względem opony. względem obręczy wiem jak były, ale opona zawsze inaczej ustawiona. Moze dokładnie sprawdzę jeszcze. A czy przetarcie wewnętrznej strony opony papierem ściernym to dobry pomysł? Albo jakbym wyłożył oponę guma ze starej dętki?

Napisano

obejrzyj jeszcze raz oponę. Przed ściągnięciem opony zaznacz kreda lub markerem dwie linie z jednej strony koła, określą ułożenie opony względem obręczy. jak już zlokalizujesz dziurkę w dętce przyłóż oponę do obręczy i dokładnie oglądaj , możesz również oponę wywinąć na lewa stronę.

Napisano

zdejmujesz opone, i macasz wnetrze - najpierw grzbiet pozniej boki - dokladnie bosa dlonia ;)

pozniej mozesz sprawdzic jeszcze optycznie;

nastepnie przegladasz grzebiet opony od zewnatrz i malym klutym przedmiotem wydlubujesz wszystko co podejrzane; Jesli po wyjeciu jakiegos szkla/drucika/kamyczka itp. igla przechodzi do wnetrza opony( a mamy do czynenia z wersja slick? semislick? czy z jakims nisko-knobowym type np.) to lepiej juz zbierac na nowa opone... badz podkleic dziurke dobra, duza latka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...