Skocz do zawartości

[rower] giant anyroad vs cube sl cross pro vs merida speeder


Maverickmk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam prośbę o pomoc w wyborze roweru w miarę uniwersalnego tzn musi być dość szybki na asfalcie chce nim wziąć udział w triathlonie ale rownież chciałbym go pózniej użytkowyac na codzień gdzie 90% to asfalt kostki brukowe i utwardzony szutr a pozostałe 10 % to czasami wypad w lekki teren.

 

Kwota to Max 5000

 

Znalazłem takie trzy modele rowerów :

 

Gigant anyroad : http://www.giant-bic...ny/14051/64158/

 

Cube SL Cross PRO : http://www.rowery-cu...lekcja-2013.php

 

Merida speeder 700c speeder t5 : http://www.rowerymer...wer-merida.html

 

Mój wzrost 190 cm waga w okolicach 100kg

 

Z góry dziękuje wszystkim za opinie i porady na temat tego wyboru

 

Pozdrawiam

Napisano

Tylko allroad. Swietna rama, swietnie wyglada i miazdzy waga konkurentow. W dolnym chwycie pojedziesz szybciej, niz kazdym crossem. a na triatlon lemondke zalozysz. Czy mowilem o wadze? :) Do Twoich zastosowan. rower idealny.

Napisano

Tylko allroad. Swietna rama, swietnie wyglada i miazdzy waga konkurentow. W dolnym chwycie pojedziesz szybciej, niz kazdym crossem. a na triatlon lemondke zalozysz. Czy mowilem o wadze? :) Do Twoich zastosowan. rower idealny.

 

Dzieki. A jak wyglada osprzetowo na tle tych dwóch konkurentów może warto coś podziemia odrazu przy zakupie ?

 

Pozdrawiam

Napisano

witam 

 

czy mogę  jeszcze  liczyć  na  parę  opini ? Czy  większośc  sie  zgadza  że  ten  GIANT  bedzie  najlepszym  wyborem 

 

 

z  góry  dzieki  za  odpowiedz  

 

 

POzdrawiam 

 

  • Mod Team
Napisano

Witam!

Jak masz kogoś, kto pomoże w zakupie i zorganizowaniu przesyłki z UK, to w tym budżecie śmiało mogę polecić:

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_777731_langId_-1_categoryId_165710

Tutaj masz trochę więcej do poczytania: http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/cyclo-cross/product/review-boardman-cx-team-11-45403

W miarę szybko polecisz w wyścigu (50x34T + dobra opona), na szutrach i niewymagających leśnych singlach też da radę, a zimą zakładasz błotniki i masz świetnego commutera.

Zwracam tylko uwagę na złą opinię halfords w składaniu rowerów - zdarzały się np. nienasmarowane i zatarte BB. Także rower po zakupie należy dokładnie sprawdzić, czy został we właściwy sposób złożony i nasmarowany.

Dystrybucję rowerów Boardman'a prowadzi też wiggle, ale to już sporo większy wydatek:

http://www.wiggle.co.uk/boardman-cx-team/

Pzdr

Edit: co do twoich gabarytów, niestety musiałbyś chyba celować w rozmiar XL, a tu z dostępnością tego modelu w tym rozmiarze może być problem...

Napisano

Witam!

 

Jak masz kogoś, kto pomoże w zakupie i zorganizowaniu przesyłki z UK, to w tym budżecie śmiało mogę polecić:

 

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_777731_langId_-1_categoryId_165710

 

Tutaj masz trochę więcej do poczytania: http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/cyclo-cross/product/review-boardman-cx-team-11-45403

 

W miarę szybko polecisz w wyścigu (50x34T + dobra opona), na szutrach i niewymagających leśnych singlach też da radę, a zimą zakładasz błotniki i masz świetnego commutera.

 

Zwracam tylko uwagę na złą opinię halfords w składaniu rowerów - zdarzały się np. nienasmarowane i zatarte BB. Także rower po zakupie należy dokładnie sprawdzić, czy został we właściwy sposób złożony i nasmarowany.

 

Dystrybucję rowerów Boardman'a prowadzi też wiggle, ale to już sporo większy wydatek:

 

http://www.wiggle.co.uk/boardman-cx-team/

 

Pzdr

 

Edit: co do twoich gabarytów, niestety musiałbyś chyba celować w rozmiar XL, a tu z dostępnością tego modelu w tym rozmiarze może być problem...

hej 

 

niestety  wchodzi  w  gre  tylko  zakup  w  PL,  a  co  myślisz  o  tym  Giancie  jest  ok ? 

 

pzdr 

  • Mod Team
Napisano

hej 

 

niestety  wchodzi  w  gre  tylko  zakup  w  PL,  a  co  myślisz  o  tym  Giancie  jest  ok ? 

 

pzdr 

 

Generalnie, to trudno mi coś konkretnego o nim powiedzieć...Nawet na zagranicznych forach niewiele o nim informacji.

 

Nie do końca rozumiem obawy przed zakupem za granicą...

 

W tym budżecie rozważyłbym jeszcze: http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/sensa-bikes/sensa-fermo-cyclecross-bike.html (można pokombinować z osprzętem i kołami)

 

Wiem, że na alledrogro był kiedyś jakiś sprzedawca, który ściaga rowery Sensa (holenderska marka) do Polski.

 

 

Napisano

Generalnie, to trudno mi coś konkretnego o nim powiedzieć...Nawet na zagranicznych forach niewiele o nim informacji.

 

Nie do końca rozumiem obawy przed zakupem za granicą...

 

W tym budżecie rozważyłbym jeszcze: http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/sensa-bikes/sensa-fermo-cyclecross-bike.html (można pokombinować z osprzętem i kołami)

 

Wiem, że na alledrogro był kiedyś jakiś sprzedawca, który ściaga rowery Sensa (holenderska marka) do Polski.

 

 

Chodzi o  to  ż e musze miec  na  niego  wystawioną  fakture  dlatego  wchodzi  w  grę  tylko  zakup PL 

 

a  jesli  chodzi  o  osprzęt  tego  Giant- a  to  jest  ok  czy  warto cos  odrazu   wymienic  

 

pozdrawiam 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Chodzi o  to  ż e musze miec  na  niego  wystawioną  fakture  dlatego  wchodzi  w  grę  tylko  zakup PL 

 

a  jesli  chodzi  o  osprzęt  tego  Giant- a  to  jest  ok  czy  warto cos  odrazu   wymienic  

 

pozdrawiam 

 

 

Obszerny test tego roweru jest w ostatnim numerze bike board # 4 kwiecień 2013

I bardzo dobrze go oceniają na łamach tego pisma

Napisano

ta ostatnia propozycja -GIANT ESCAPE RX1 - wygląda dla mnie najciekawiej

widelec carbon, trzy zębatki w korbie, napęd 3x10

Ale dla mnie prosta kierownica jest zaletą

Tak więc jakbym miał wybierać spośród wymienionych wcześniej pozycji wybrał bym ten rower

 

Na minus może być jedynie duża rozpiętość rozmiarów

tu masz 19 a potem 21, u konkurencji jest więcej możliwości doboru ramy

Napisano

moje trzy grosze i Dzień Dobry (pierwszy post). Nie jestem zaawansowanym "rowerzystą", kiedyś jeździłem bardzo dużo na MTB i z uwagi na to, ze uwielbiałem wszelkiego rodzaju zjazdy to w sumie wybór typu roweru był oczywisty. Pamiętam, że czasami powrót asfaltem z terenu był męczący i nudny. 

Zmieniłem otoczenie, nie było gdzie trzymać roweru i moja przygoda zakończyła się na 5 lat :o. Jakiś miesiąc temu w starym otoczeniu przejechałem się rowerem i do tej pory zachodzę w głowę jakim cudem zrezygnowałem tak łatwo z tej przyjemności. 

 

Do rzeczy, mam anyroad-a od trzech tygodni i bardzo lubię ten rower. Za krótko, żeby powiedzieć o nim cokolwiek dobrego ale sama koncepcja roweru uniwersalnego wydaje się być do zrealizowania. Dla mnie uniwersalny oznacza szybką jazdę po asfalcie i możliwość jazdy po leśnej drodze. Wybrałem go bo jednak asfalt teraz u mnie dominuje a fakt, że mogę uderzyć w jakąś leśną ścieżkę i nic się nie stanie jest komfortowy. 

 

Minusy: strasznie "telepie", zakopuje się po szprychy w piasku, nie odważyłbym się na nim zjechać z ukochanych górek

 

Plusy: dla mnie (patrz pierwszy akapit) to super szybki rower, cos co mnie nudzilo przy MTB jest teraz pocinaniem.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

moje trzy grosze i Dzień Dobry (pierwszy post). Nie jestem zaawansowanym "rowerzystą", kiedyś jeździłem bardzo dużo na MTB i z uwagi na to, ze uwielbiałem wszelkiego rodzaju zjazdy to w sumie wybór typu roweru był oczywisty. Pamiętam, że czasami powrót asfaltem z terenu był męczący i nudny. 

Zmieniłem otoczenie, nie było gdzie trzymać roweru i moja przygoda zakończyła się na 5 lat :o. Jakiś miesiąc temu w starym otoczeniu przejechałem się rowerem i do tej pory zachodzę w głowę jakim cudem zrezygnowałem tak łatwo z tej przyjemności. 

 

Do rzeczy, mam anyroad-a od trzech tygodni i bardzo lubię ten rower. Za krótko, żeby powiedzieć o nim cokolwiek dobrego ale sama koncepcja roweru uniwersalnego wydaje się być do zrealizowania. Dla mnie uniwersalny oznacza szybką jazdę po asfalcie i możliwość jazdy po leśnej drodze. Wybrałem go bo jednak asfalt teraz u mnie dominuje a fakt, że mogę uderzyć w jakąś leśną ścieżkę i nic się nie stanie jest komfortowy. 

 

Minusy: strasznie "telepie", zakopuje się po szprychy w piasku, nie odważyłbym się na nim zjechać z ukochanych górek

 

Plusy: dla mnie (patrz pierwszy akapit) to super szybki rower, cos co mnie nudzilo przy MTB jest teraz pocinaniem.

 

 

Pytanie do "chrz"...

Mógłbyś podać ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy wybrałeś? Bo też zastanawiam się nad kupnem tego roweru i jednocześnie przesiadką z typowej szosy (mnie z kolei brakuje jazdy po bezdrożach :-) )

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pytanie do "chrz"...

Mógłbyś podać ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy wybrałeś? Bo też zastanawiam się nad kupnem tego roweru i jednocześnie przesiadką z typowej szosy (mnie z kolei brakuje jazdy po bezdrożach :-) )

trochę późnawo. Mam 184 wzrostu i 88 kg wagi z którą walczę ;) Rama największa czyli M. Sa nowe informacje, brakuje mi amortyzatora z przodu, na sciezkach bez odwroconych kostek jest tragicznie, tak telepie, ze zabilbym pomyslodawce jakimkolwiek nozykiem. No ale kiedy wjedzie sie na asfalt to się jedzie przez duże J :)

Napisano

trochę późnawo. Mam 184 wzrostu i 88 kg wagi z którą walczę ;) Rama największa czyli M. Sa nowe informacje, brakuje mi amortyzatora z przodu, na sciezkach bez odwroconych kostek jest tragicznie, tak telepie, ze zabilbym pomyslodawce jakimkolwiek nozykiem. No ale kiedy wjedzie sie na asfalt to się jedzie przez duże J :)

 

 

:-D Nawet nie wiesz jak mi się gęba uśmiechnęła - mam 184cm i 87kg :-)

Czyli te największe M/L jest idealne?

No to cóż... Moją szosę na aukcję... troszkę kaski dorzucić i brać AnyRoada... Takie mam postanowienie :-)

Napisano

Chodzi mi po głowie ten anyroad, jednak dla mnie to kupa szmalu . Odłożyłem czwórkę i chciałbym ją wydać odpowiednio, żeby po kupnie nie okazało się, że mi "nie leży". Myślałem o szosie, ale lata spędzone na mtb nie pozwalają mi zawracać, kiedy nagle kończy się asfalt. Druga sprawa-nie odmówię sobie jazdy po leśnych ścieżkach, kolejna rzecz jest taka, że asfalt i tak stanowi ~70% . Geometria chyba ok , opony , wszystko oki jednak martwi mnie trochę opis jednego z przedmówców ,kiedy to plomby gubi w lesie i o zjazdach można zapomnieć. Chyba że kolega przebarwił troszkę opis. chrz mogłbyś się odnieść? To że zakopuje się w piasku nie robi mi zbytnio bo na moim 26'/ 1,7 też po piachu się nie pojeździ.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...