Skocz do zawartości

[rama] Która rama będzie najlepsza do 700zł ?


Dudi353

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, w ciągu najbliższych 2 lat planuję zbudować sobie solidnego i lekkiego maratończyka. Potrzebuję w najbliższym czasie zakupić ramę aby wiedzieć jakie części dobierać. Która z niżej wymienionych będzie najlepsza? :

http://allegro.pl/rama-poison-zyankali-xc-16-5-od-bike-aren-i3119615904.html

http://allegro.pl/bardzo-lekka-rama-kross-level-a4-wyprzedaz-i3186234923.html

http://allegro.pl/profesjonalna-rama-kross-level-a7-a8-maly-rozmiar-i3206327393.html

http://allegro.pl/nowa-rama-mtb-gorska-author-traction-2012-gratis-i3189078129.html

http://allegro.pl/rama-mtb-26-accent-peak-rozmiar-s-i3186994452.html

http://allegro.pl/nowa-leader-fox-maxx-2012-xc-mtb-od-1-66-kg-wys-0-i3178927995.html

dodam, że ramy muszą być nowe, proszę o dodawanie swoich propozycji. Rozmiar jaki potrzebuję 15/ 16 "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po przeglądnięciu waszych i moich propozycji mam 3 typerów:

1. Poison Zyankali

2. Accent peak

3. Leader fox maxx

 Wszystkie w podobnej cenie, w podobnej wadze, ale różnią się geometrią. Poison jest typowo zjazdowy, accent jest dość długi i kąty świadczą o czymś podjazdowym, a leader fox jest 5mm krótszy od accenta, ale ma dziwny kąt rury podsiodłowej 68,9 stopnia. Który najlepiej nada się do szybkich podjazdów i jazdy szybkościowej po płaskim?



dodam, że krossy lubią pękać, więc dla mnie jast zdyskwalifikowany na początku. Na samym forum były chyba 2 przypadki na tej ramie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale on jest zjazdowcem ! wiem, fajny, lekki, rzadko spotykany, ale zjazdowiec, a ja skupiam się na podjazdach. Wybiorę go jeśli podasz 5 argumentów przebijających moje twierdzących, że dam radę podjechaćnim tak dynamicznie jak np accentem :002:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podam argumenty, miałem wcześniej z amorkiem 80mm, kąt 70,5 st, teraz z 100mm mam coś około 69, w ramie ht, 20`

 

na minus

-minimalnie gorsza sterowność, przy skręcaniu "kierownicą"

-wyżej kierownica

 

plus/minus

-dłuższy rozstaw osi

 

na plus

- dużo większa stabilność : na podjazdach nie myszkuje, nawet przy marnej przyczepności, nie ma mowy o podnoszeniu koła w porównaniu z 70,5st

-na zjazdach jedzie całkiem inaczej niż z ostrym kątem, można jechać znacznie szybciej nie bojąc się o stratę panowania na rowerem

- dropy kamienie i korzenie na ściankach ZNACZNIE łatwiej

-itp

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIC nie napisałem że 69 lepiej podjeżdża, jest znacznie stabilniej, więc nie trzeba tak zwierać pośladów jak na >70

co do skręcania to da się to wyczuć w szczególności przy małych prędkościach np na asfalcie, rower przez bardziej płaski przód skręca po większym łuku i tyle, reakcja na skręt jest troszkę gorsza niż przy 70,5, ale nadal bardzo dobra

 

Ogólnie lepiej się jeździ w trudnym terenie

 

Plusy takiego rozwiązania przyćmiewają minusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...