JMuhha Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Witam! Mam pewien głupi problem. Rozkręcałem rower i odczepiałem lampki. Teraz mam dwie wtyczki [ z 2 kabelkami] które trzeba podłączyć do "dynama" magnetycznego [chyba tak na to się mówi?] i nie bardzo wiem które do czego. Na jednej wtyczce mam narysowanego chłopca bodajże po lewej stronie [po prawej pusto] a na drugiej wtyczce dziewczynke tu chyba po lewa [prawa wolna] i moje pytanie czy to trzeba podłączyć schematem chłopak - pusto czy chłopak-dziewczynka ?! Z elektryki jestem zielony, powiecie, że metodą prób i błędów ale niestety inne wtyczki też mam rozłączone i najpierw musze podłączyć przy źródle. [a mogłem zrobić zdjęcie... ] no nic mój błąd. Mam nadzieję, że pomożecie. Miłego wieczoru P.S a no własnie, myłem sobie "felgi" czy możliwe, że zalałem?.... Zdjęcia:http://www.tinypic.pl/4rbowltpi7sv http://www.tinypic.pl/z96x6ufn9j97
zekker Napisano 29 Kwietnia 2013 Napisano 29 Kwietnia 2013 Daj zdjęcia tych wtyczek i jak wygląda podłączenie do lampki. Do dynama w piaście wtyczkę da się włożyć tylko w jeden sposób, jak nie wyjąłeś kabelków to nie pomylisz się. Gorzej przy lampce, bo tam przeważnie są pojedyncze druty, a nie wtyczka.
JMuhha Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Napisano 29 Kwietnia 2013 Udało się uruchomić, a już bałem się, że podczas mycie zalałem. Uf. Po prostu trzeba było podłączyć wtyczke "chłopca" z dziewczynką, nie wychodziło wcześniej bo robiłem zupełnie odwrotnie. A takie pytanie do jakiegoś znawcy elektroniki, jeżeli mam dwa "gniazda" przy lampce z przodu [jedno gniazdo zajęte na rzecz tylnej lampki] to jeżeli podłącze np dwie, trzy diody to "automatycznie" stracę moc na lampce z przodu i z tyłu?