Skocz do zawartości

[przeglad i konserwacja] Roweru z niewielkim przebiegiem lecz 5 letniego.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kieruję pytanie do forumowiczów, czy jeżeli będę załączał fotki poszczególnych elementów i dodawał opisy mogę liczyć na rady i pomoc ?

Do serwisu szczerze to nie widzę sensu ponieważ rower ma zaledwie przejechane 20 000 km. a jak wiadomo w serwisie będą mówić że to i tamto, z tego co przynajmniej mi się wydaje np. amortyzator przedni nie musi być rozkładany przez serwis ponieważ stan prawie idealny, oczywiście stosowałem odpowiedni olej do amortyzatorów.

Podsumowując, czy mogę liczyć na pomoc ?, oczywiście jeżeli coś nie będę mógł wykonać zlecę serwisowi ale to ostateczność.

Dodam że w poniedziałek chcę skompletować wszystko co będzie potrzebne.

Napisano

Dodam że w połowie tych km. był w serwisie i powiedzieli że jest jak nowy tylko sprawdzili nasmarowali ,skrócili łańcuch i na tym koniec.

 

Dodam że jest to Trek Fuel EX5, wyjątkowo zadbany, oczywiście pomimo iż nadaje się do trudniejszych warunków zawsze był używany w wyjątkowo czystych o małym zapyleniu tak samo amortyzatory wiele się nie napracowały ;)

 

Będę sukcesywnie załączał i pytał

 

 

zdj_cie.jpg
 
Czy jest sens rozbierania i smarowania połączeń pomiędzy ramą , amortyzatorem a trójkątem ?
Dodam że planowałem posmarować ceramicznym.
 
zdj_cie_1.jpg
Jak widać plastik jest na pęknięty zastanawiam się czy jest sens wymieniać.
 
zdj_cie_2.jpg
Czy jest sens smarować połączenie pomiędzy amortyzatorem a  ramą ?
 
zdj_cie_3.jpg
Czy sprawdzić stan zdejmując sprężynę ?
Napisano

połączenia amortyzatora z ramą muszą być nasmarowane! Widelec wypadałoby rozebrać, wymienić olej i przesmarować. Hamulce muszą mieć wymieniony płyn i zostać odpowietrzone. Sprawdź także stan linek od przerzutek . Pęknięciem plastiku na obudowie bym się nie przejmował jeśli nie wpływa negatywnie na jej działanie :thumbsup:

Napisano

Dziękuję za informacje.

 

Jak myślisz połączenie amortyzatora z ramą powinno być smarem stałym czy olejem syntetycznym , brałem pod uwagę Finish Line Ceramiczny mam już kupiony dawno temu daty ważności nie widzę tak więc chyba nadal jest dobry, tak na marginesie używałem do smarowania układu w teleskopie optycznym i świetnie się sprawdza ;)

 

Wiem że są zwolennicy i przeciwnicy smarowania rocker link ale jak zauważyłeś powinno być, oczywiście jak zrobię z głową czyli bez nadmiaru.

 

Z widelec zaśpiewali mi w serwisie 300 - 450 zł, czy można sprawdzić stan po odciągnięciu sprężynki zaciskającej gumę na goleniach ? chyba że po takim czasie też smar stracił właściwości. Przy takiej cenie jak mi zaśpiewali  to już taniej wychodzi nowy kupić, przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Przy hamulcach mniej zachodu będzie ponieważ na samym początku miałem do wyboru hydrauliczne  lub mechaniczne wybrałem mechaniczne z uwagi na większą pewność działania wiem że hydrauliczne się przyjemniej użytkuje ale wolę mechaniczne czyli zostaje sprawdzenie stanu linek w tym przypadku jedynie zastanawiam się czy do osłonek linek wpuścić coś na bazie wd40, używam czegoś innego typowego w samochodach ale nazwę muszę zobaczyć i podam w następnym poście.

 

Co do pęknięcia , przerzutka wyregulowana, działa jedynie zastanawiam czy się przypadkiem nie rozsypie w trakcie , dodam że dziwne też że ta właśnie część zmieniła kolor jakby wykonano z gorszego plastiku.

 

Przednia i tylna to Shimano a manetki Sram, podobno Sram są lepsze ale czy to prawda ?

Dodam że jeżeli miałbym wymienić już to tylną ponieważ dosyć hałasuje a powodem było zastosowanie na początku złej jakości smaru , jednak podobno wszystkie Shimano tak mają, będę wdzięczny za radę. Przednia no cóż rzadko używam ponieważ zawsze z reguły mam ustawienie środkowe.

Manetki nie wskazują  na jakim jest czyli pasek się nie przesuwa ale to mało istotny szczegół ważne że działa.

Napisano

kolego wg mnie na łączenie amorka z ramą nałóż w niewielkiej ilości smar stały, przedni amortyzator rozbierz, czyli odkręć śruby na dole, wypuść powietrze ew. odkręć górne pokrętła, wyjmij sprężynę i zdejmij dolne golenie.  manual serwisu swojego amora znajdź w internecie. Jego stanu nie sprawdzisz poprzez zdjęcie sprężynek na uszczelkach. co do smarowania linek, to bezpieczniej będzie wyjąć je z pancerzy , przesmarować olejkiem i zostawić do nasiąknięcia aby uniknąć zatłuszczenia klocków. Tylna przerzutka jeśli nie ma luzów na wózku i kółkach jest po prostu do wyczyszczenia i ewentualnej wymiany kółeczek z łożyskami. Jeśli chrobocze to może się łańcuch prześlizgiwać po kółeczkach, mogą być zbyt nasmarowane albo zdarte. Aby zdemontować i wyczyścić przerzutkę musisz zdjąć łańcuch ( od razu wyczyść w benzynowym szejku i przesmaruj olejkiem), następnie wykręcić przerzutkę z haka i rozkręcić wózek. Później sprawdź stan  kółek i wyczyść je lub wymień. Przed montażem przesmaruj smarem łóżyska kółek i nadmiar wytrzyj szmatką. Skręć do kupy i zamontuj na haku. Manetki możesz rozkręcić i przesmarować wd 40 mechanizmy wewnętrzne. Lepiej wymień linki aby uniknąć niespodzianek na drodze typu przetarcia itp. Przednia przerzutka rozsypać się nie powinna, lecz jeśli uważasz że jest bardzo źle poprostu ją wymień. Pozdrawiam, rzyczę miłej pracy. Wierzę że dasz radę sam :yes:

Napisano

Dziękuję za pomoc , teraz już wszystko jasne lecz mam ostatnie pytanie , do czyszczenia sprzętu czyli narzędzi z smaru itd. używam Autoland Płyn do mycia silnika SPEC , czy zaszkodzę jeżeli użyję do wyczyszczenia połączeń a później nasmaruję tak jak powinno być,  pytam ponieważ Autoland Płyn do mycia silnika SPEC  doskonale usuwa i czyści.

 

A i jeszcze jedno lepiej smar ceramiczny zgadzasz się ?

Napisano

na smarach i ich rodzajach się nie znam :( Ale płyn do czyszczenia silników nie powinien zaszkodzić, pod warunkiem że elementy szybko wytrzesz z brudu zaraz po zapsikaniu :)



właśnie przeczytałem, że smar ceramiczny jest wytrzymały na temperatury więc możesz go z powodzeniem stosować

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...