Skocz do zawartości

[rama,widelec] Jaki dobrać do tej ramy?


cbl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Dostałem w prezencie ramę do roweru(niezły prezent :) )

Jest to rama BH Oquina, wygląda tak

3175204990.jpg

 

Wiem, że to rama szosowa, ale chciałbym zbudować rower mtb.

Proszę o pomoc w doborze widelca żeby rower był bardziej zbliżony do mtb niż do szosy:)

Chcę żeby rower był w miarę lekki ale na elementy z carbonu mnie raczej nie stać :)

 

Pozdrawiam

Napisano

jeśli jest nowa to najmniejszym ryzykiem będzie sprzedaż i zakupienie ramy mtb. Rama szosowa może nie wytrzymać takich obciążeń jak mtb i zwyczajnie pęknąć. Po za tym kąty są ostrzejsze i sprzęt byłby narowisty jak szczeniak labradora

Napisano

Hmm..rama nie jest Nowa.

Nie będę raczej jeździł po jakiś górach.

napisałem mtb bo taka geometria mi się podoba - po prostu zwykły góral:-)

Jeśli chodzi o widelec to sztywny

Napisano

najlepiej spróbój z jakimś starym sztywnym amorkiem, na chwilę przełóż części ze starego roweru i sprawdź jak ci się jeździ

Napisano

No niestety nie mam z czego przełożyć.

No ale jak będę szukał to z jakich wymiarów mam wybierać?

Napisano

Długość sterowki, koło 26 cali. Myślałem że się widelce różnią do szosy a do mtb.. Widać że się nie znam:-)

Chodzi mi o to żebym nie leżał tak na tym rowerze tylko bardziej siedział jak na mtb:-)

Napisano

To jak jest w końcu?

Różnią się od siebie widelce do szosy i do mtb?

Muszę coś wybrać

 

Długość sterowki, koło 26 cali. Myślałem że się widelce różnią do szosy a do mtb.. Widać że się nie znam:-)
Chodzi mi o to żebym nie leżał tak na tym rowerze tylko bardziej siedział jak na mtb:-)

 

Napisano

widelce od szosy przeznaczone są głównie pod koła 28 cali, a mtb pod 26/29 cali. Jeśli włożysz do tej ramy koła 26 cali to średnio to się będzie prowadzić.

Napisano

Zabrzmię szorstko, ale przyjmij do wiadomości, że z szosy roweru górskiego nie zrobisz. Choćbyś nie wiem jak się starał. Długości, kąty, nawet sposób mocowania hamulca. To w połączeniu z częściami MTB stworzy co najwyżej okropnego rowerowego potworka.

Napisano

Rozumiem:-)

Wytłumaczcie mi jedno-jeżdżę na wycieczki głównie po drogach, czasem zjazd do parku albo na drogi polne. Może rzeczywiście odpuścić sobie mtb?

Rower służy mi jako forma transportowa, a nie wyczynowa..

Jakoś nie mogę znieść tej kierownicy zawijanej w dół w rowerach szosowych.. Macie jakieś zdjęcie roweru z prosta kierownica w podobnej ramie?

Czy jest możliwość i sens montowania hamulców tarczowych w takim rowerze?

Napisano

W takim razie złóż na tym rower lajtowo-crossowy. Sztywny wideł (lub niski amortyzator i tak koszący geometrię), szerokie paputki (najszersze jakie wejdą :) ) z jakimś bieżniczkiem, prosta kierownica i napęd od MTB (korba 44t, kaseta 11-28t) i masz szosówkę z możlwością zjazdu poza drogi utwardzone (gruntową przejedziesz, równym laskiem też, o ile nie będzie korzeni) ale o atakowaniu ambitnego terenu zapomnij. Ograniczeniem mogą być hamulce, o ile  z przodu właściwie zależy od widelca, tak z tyłu możesz tylko szosowe szczęki. 

Napisano

Super!

Dzięki za odpowiedź.

Jeśli chodzi o wideł to podaj przykład-tak żeby poprawił tą geometrię.

z tyłu hamulce tarczowe nie wejdą?

Napisano

Musisz kupić widelec szosowy, ewentualnie przełajowy. 


Hamulca tarczowego z tyłu nie zamontujesz z prozaicznego powodu - nie ma jak. Ba, nie założysz nawet canti, ani V-brake. Zostają wyłącznie hamulce szosowe. A to znów (w połączeniu z miejscem w tylnym trójkącie) ogranicza wariacje z szerokością opon.

Napisano

No tak się cieszyłem tym prezentem, a po prostu nie był trafiony:)

Nikt nie chce kupić tanio ramy? Leciutka:)

Chętnie zamienię na jakąś MTB...

 

Ewentualnie jakby włożyć jakieś najgrubsze opony które wejdą...ale gdybanie co by było jakby...

 

adii22,

 

Chyba, że mi pomożesz dobrać koła to spróbuję go złożyć-sam nie dam rady:)

Rozumiem, że z tyłu tylko hamulce szosowe, nie lubię mieszać więc z przodu też pewnie

Jak dobrać felgę oponę?

 

W takim razie złóż na tym rower lajtowo-crossowy. Sztywny wideł (lub niski amortyzator i tak koszący geometrię), szerokie paputki (najszersze jakie wejdą :) ) z jakimś bieżniczkiem, prosta kierownica i napęd od MTB (korba 44t, kaseta 11-28t) i masz szosówkę z możlwością zjazdu poza drogi utwardzone (gruntową przejedziesz, równym laskiem też, o ile nie będzie korzeni) ale o atakowaniu ambitnego terenu zapomnij. Ograniczeniem mogą być hamulce, o ile  z przodu właściwie zależy od widelca, tak z tyłu możesz tylko szosowe szczęki. 

 

Napisano

Wiesz co, kółka.. jeśli chciałbyś  składać je samodzielnie (rękami serwisu :D ), to polecałbym Ci obręcze crossowe od Accenta  (dlaczego? cena/jakość wychodzi wyśmienicie), szprychy Sapim Race (bądź Leader jak chcesz taniej), piasty... No i tutaj problem się zaczyna. Bo możesz na przód władować dowolną piastę, bo możesz mieć dowolny  hamulec. Tak więc do przodu: coś od Novatecha, Shimano Deore, wszystko jest dostępne pod obydwa rodzaje hamulców. Teraz kwestia tyłu. Ramy szosowe mają mniejszy rozstaw pod piastę, różnica 5-10mm względem mtb chyba, nie pamiętam. Zmierz i zobacz ;) Jeśli masz szosowy rozstaw, to wal w szosowego Novatecha śmiało, chyba, że wolisz kulkowe Shimano 105. Jeśli piasty mtb podejdą, to wal w novatecha, bezproblemowe dziadostwo.

Opony? http://velo.com.pl/czesci/opony-i-szytki/author/rolling-stone-700-x-42 szukaj czegoś takiego, na szosie będziesz wycinać, a poza nią przejedziesz się kawałek :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...