Skocz do zawartości

[konserwacja] rower stał przez 3 lata nieużywany - od czego zacząć?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam rower który stał w piwnicy przez 3 lata zupełnie zapomniany. 

Ze względu na ładną pogodę postanowiłam zabrać się za niego. 

Przyznam że jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o to, od czego zacząć?

 

Na pewno od wymiany dętek ponieważ wiem że zostały obie przebite. Mam już kupione odpowiednie. 

Mam problem z zapieczoną bardzo nakrętką od koła tylnego za żadne skarby nie mogę jej odkręcić macie na to jakiś pomysł? 

 

Mam olej na którym pisze że można go stosować do maszyn, części rowerowych, itp. (Przezroczysty konsystencja prawie jak woda) co mogę nim nasmarować a czego nie powinnam? 

 

Czyszczenie łańcucha na 100% ponieważ jest oblepiony piaskiem jakieś pomysły w jaki sposób to zrobić i jaki smar powinnam potem użyć?

 

 

Napisano

Witam mam rower który stał w piwnicy przez 3 lata zupełnie zapomniany. 

Ze względu na ładną pogodę postanowiłam zabrać się za niego. 

 

Przyznam że jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o to, od czego zacząć?

 

Na pewno od wymiany dętek ponieważ wiem że zostały obie przebite. Mam już kupione odpowiednie. 

 

Mam problem z zapieczoną bardzo nakrętką od koła tylnego za żadne skarby nie mogę jej odkręcić macie na to jakiś pomysł? 

 

Mam olej na którym pisze że można go stosować do maszyn, części rowerowych, itp. (Przezroczysty konsystencja prawie jak woda) co mogę nim nasmarować a czego nie powinnam? 

 

Czyszczenie łańcucha na 100% ponieważ jest oblepiony piaskiem jakieś pomysły w jaki sposób to zrobić i jaki smar powinnam potem użyć?

 

 

Co do nakrętki to sprubuj, ja odrdzewic odrdzewiaczem jesli jest zardzewiała albo popśikaj wd-40 bo pewnie sie zapiekła. Cięzko okreslic co mozesz tym olejem nasmarować nieznając jego właściwości, masz jakąś nazwe tego specyfiku. Co do łańcucha to polecam go zdjąć włożyc do słoika z benzyna ekstrakcyjna i dobrze wstrząsnąć benzyna wszytsko wyczyści, potem pozostawic do wyschnięcia a następnie przesmarować olejem np. tym http://allegro.pl/finish-line-olej-cross-country-120ml-barsop-i3171700806.html . Tak szczerze to po 3 latach należało by też wymienić smar na wszystkich łożyskach, wyczyścić kasetę/wolnobieg i tarcze korby i wyregulować hamulce i przerzutki. Jeśli masz więcej pytań to pisz na pewno na forum się wszystkiego dowiesz :)

Napisano

 

Co do nakrętki to sprubuj, ja odrdzewic odrdzewiaczem jesli jest zardzewiała albo popśikaj wd-40 bo pewnie sie zapiekła. Cięzko okreslic co mozesz tym olejem nasmarować nieznając jego właściwości, masz jakąś nazwe tego specyfiku. Co do łańcucha to polecam go zdjąć włożyc do słoika z benzyna ekstrakcyjna i dobrze wstrząsnąć benzyna wszytsko wyczyści, potem pozostawic do wyschnięcia a następnie przesmarować olejem np. tym http://allegro.pl/finish-line-olej-cross-country-120ml-barsop-i3171700806.html . Tak szczerze to po 3 latach należało by też wymienić smar na wszystkich łożyskach, wyczyścić kasetę/wolnobieg i tarcze korby i wyregulować hamulce i przerzutki. Jeśli masz więcej pytań to pisz na pewno na forum się wszystkiego dowiesz :)

Jedna nakrętka puściła została druga którą potraktuje wd40. 

Łańcuch już się moczy w benzynie. 

Co do regulacji hamulce to umiem a przerzutki może ktoś przybliżyć mi ten temat jest już może na forum taki? I coś o tym smarowaniu łożysk itp.

 

A no i centrowanie kół... Strasznie "biją"...mam taki jak to nazwać "kluczyk" do centrowania.

Jestem w stanie zrobić to sama czy jednak bez serwisu się nie obędzie?

 

Na etykiecie od oleju widać:

Olej wazelinowy - smaruje, konserwuje

Do:

-maszyn

-urządzeń mechaniki precyzyjnej

-zamki

-zawiasy

-części rowerowe

Napisano

Dlaczego nikt nie napisał rzeczy oczywistej: zacznij od miski z wodą i ludwikiem i ścierki. Dopiero wtedy będzie widać co tak naprawdę masz do wymiany.

 

Śrubę możesz spróbować potraktować coca-colą.

 

Do przejrzenia także linki i pancerze.

Napisano

Dlaczego nikt nie napisał rzeczy oczywistej: zacznij od miski z wodą i ludwikiem i ścierki. Dopiero wtedy będzie widać co tak naprawdę masz do wymiany.

 

Śrubę możesz spróbować potraktować coca-colą.

 

Do przejrzenia także linki i pancerze.

Rower już umyty nie powiem ludwik spisał się. Coca cola właśnie o dziwo nie zadziałała... Z linkami i pancerzami wszystko w porządku. 

Napisano

 

O dziękuję bardzo fajne i pomocne. A może ktoś zna stronkę, bloga czy coś z opisem i może zdjęciami, jakiś poradników, krok po kroku np jak wyregulować przerzutki i inne tego rodzaju rzeczy?

 

WD40 i wszystkie śruby puściły  :laugh:

 

Mam smar jak pisze na opakowaniu do wszystkich łańcuchów i maszyn. Do roweru również będzie dobry?

Niestety nie posiadam żadnej nazwy tego, jest napisane tylko smar uniwersalny.

Napisano

 

ktoś zna stronkę, bloga czy coś z opisem i może zdjęciami, jakiś poradników, krok po kroku np jak wyregulować przerzutki i inne tego rodzaju rzeczy?

 

 

Proszę bardzo http://www.bukowe.info/rowerowyserwis/

 

Wiele ciekawych informacji, bardzo przydatne rady, cały czas ten blog jest rozwijany, to z niego nauczyłem się najwięcej.

Napisano

Dalej polecajcie 'szejkowanie' łańcucha w słoiku. Na pewno osoba która nigdy wcześniej tego nie robiła będzie zadowolona z przeciętych ścięgen i podłogi w benzynie. Ktoś tu zresztą już pisał o pękniętym słoiku. Nie lepiej robić to w butelce plastikowej?

Napisano

To chyba powinno być oczywiste, że szejkujemy w butelce plastikowej, dodam, że wybierajcie butelki z dużym otworem, bo jak weźmiecie taką zwykłą to łańcuch jest tam łatwo włożyć, ale niestety trudno go wyciągnąć.

Napisano

Trochę drucika z zagiętym końcem, nie trza ciąć

Po szejkowaniu butelka raczej do niczego sie juz nie przyda, spokojnie mozna rozciac...

Napisano

Proszę bardzo http://www.bukowe.info/rowerowyserwis/

 

Wiele ciekawych informacji, bardzo przydatne rady, cały czas ten blog jest rozwijany, to z niego nauczyłem się najwięcej.

 

Bardzo fajny blog. Rzeczywiście dużo informacji i przede wszystkim ze zdjęciami na pewno się przyda ;)

 

Smar grafitowy do czegokolwiek w rowerze?

Napisano

Bardzo fajny blog. Rzeczywiście dużo informacji i przede wszystkim ze zdjęciami na pewno się przyda ;)

 

Smar grafitowy do czegokolwiek w rowerze?

 

 

Smar grafitowy nadaje się do zabezpieczenia gwintów przed zapieczeniem, niestety do amortyzatorów i łożysk, łańcucha się nie nadaje gdyż powoduje szybsze zużywanie się danego elementu.

Napisano

Nadaje się także do lekkiego nasmarowania sztycy siodełka w  celu zniwelowania trzasków oraz by sztyca nam się nie zapiekła w miejscu ściśnięcia zaciskiem

Napisano

Łożyska w piaście sprawdzić, czy całe, nasmarować i wyczyścić

 

Jakim smarem? wiem że grafitowy odpada... 

I czy dostanę taki smar np w castoramie? Mam ograniczony dostęp do miasta najbliżej właśnie casto...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...