Skocz do zawartości

[Rower] Pomocy potrzebuje porady


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Kupiłem rower http://archiwumallegro.pl/rower_mtb_sprint_26_ham_tarczowy_shimano_komunia-2358109120.html

 

Po jednym sezonie pękła mi się tylna oś, muszę kupić nowy suport i oddać amortyzator do naprawy.

 

Zastanawiam się czy jest sens wymieniać wolnobieg na kasety bo chyba przez to poszła mi oś, nowy jakiś lepszy amortyzator, wstawić korbę ze zintegrowaną osią oraz suport z zewnętrznymi łożyskami... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kolega Szliri dobrze napisał. Osobiście bałbym się kupić taki rower dla siebie. Lepiej przeboleć i dorzucić kilka stówek więcej, niż później męczyć się z awaryjnośćia sprzętu. Sprzedaj, dozbieraj; kup i pochwal się co kupiłeś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli musisz wymienić tyle rzeczy i biorąc pod uwagę jakość reszty komponentów, to zapewne się nie opłaca, gdyby podliczyć to rzetelnie. Jeżeli masz jakiś budżet w okolicy 1500 to szukaj czegoś nowego. 

Jeżeli chcesz pozostać przy tarczach to taniej nie będzie niż: http://allegro.pl/rower-26-kands-energy-1300-alivio-2x-tarcza-i3180951670.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wstawić korbę ze zintegrowaną osią oraz suport z zewnętrznymi łożyskami..

What? Jak na rower tej klasy to bezsensowny wydatek.

 

Próba sprzedania i kupienie czegoś lepszego jest niezłą opcją. Po co Ci rower który niedługo po zakupie zaczyna się sypać. Ewentualna wymiana wchodzi w rachubę o ile rama jest na tyle dobrze zespawana że nie pęknie w krótkim czasie. Więc jeśli nie sprzedasz to go możesz troche podrasować ale nie przesadzaj. Osprzęt klasy Alivio to maks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim  kompletnie nie znam się na rowerach dlatego mam pytanie i prośbę o podpowiedź.

 

Z żoną chcemy kupić rowery dla mojej żony :

giant er29 Talon 1 2012 rok

dla mnie albo :

Talon 29er 0 2012 rok  sprzedawany na rynek niemiecki (co kolwiek to znaczy)

albo KTM Ultra Fire 29er 2013..

 

linki:

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.0/9166/55327/

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.1/9166/49298/

 

http://allegro.pl/rower-gorski-mtb-ktm-ultra-fire-19-nowosc-2013-i3147905598.html

 

Czekam na podpowiedzi.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... I jaki macie wzrost. Skoro proponujesz 29er mniemam że masz okolo 180cm (+/-5). Co do Gianta Talona 29er to bym odpuścił. Golenie 28mm w amorze to trochę zamało ja na duże koło. Optymalne jest 30-32mm. Elixir'ów też bym nie polecał. Hamują dobrze ale trzeba pilnować oleju.

 

Moje typy:

Ty - Lapierre Raid 729 lub Unibike Expert 29

Żona - Lapierre Raid 229 lub Scott Contessa Scale 930

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... I jaki macie wzrost. Skoro proponujesz 29er mniemam że masz okolo 180cm (+/-5). Co do Gianta Talona 29er to bym odpuścił. Golenie 28mm w amorze to trochę zamało ja na duże koło. Optymalne jest 30-32mm. Elixir'ów też bym nie polecał. Hamują dobrze ale trzeba pilnować oleju.

 

Moje typy:

Ty - Lapierre Raid 729 lub Unibike Expert 29

Żona - Lapierre Raid 229 lub Scott Contessa Scale 930

Tak mamy około 180 cm wzrostu.

Rower ma być wykorzystywany po lesie i na ścieżkach leśnych i po asfalcie. raczej uniwersalny.

Jeżeli chodzi o te golenie w Giantach faktycznie wydawały mi się troche cienkie.

A co myślicie o KTM , mało jest informacji o tych rowerach ,opini.

Z unibajka oglądaliśmy i jeździliśmy ja na Flite 29 a żona na Evo 29.

Dla żony nie musi być prawdziwa damka.

 

Pozdro Tomek.

 

Tak mamy około 180 cm wzrostu.

Rower ma być wykorzystywany po lesie i na ścieżkach leśnych i po asfalcie. raczej uniwersalny.

Jeżeli chodzi o te golenie w Giantach faktycznie wydawały mi się troche cienkie.

A co myślicie o KTM , mało jest informacji o tych rowerach ,opini.

Z unibajka oglądaliśmy i jeździliśmy ja na Flite 29 a żona na Evo 29.

Dla żony nie musi być prawdziwa damka.

 

Pozdro Tomek.

 

Patrzyłem te modele co proponujesz .

Cenę wolałbym do 3500zł  max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem te modele co proponujesz . Cenę wolałbym do 3500zł max

Podałem takie rowery bo podałeś Giant Talona 29er i myślałem że chcesz właśnie coś z tej półki cenowej.

Sam Giant ma spoko ramy ale kompletne rowery tego producenta osprzętwo nigdy nie powalały. Jednym słowem nie dla kogoś kto się nie zna i nie ma chęci grzebać/tunningować. Lepiej rozejżeć się za ciekawymi gotowcami ze stajny Kellys'a (modele TNT 10 i TNT 20), Author'a (Dexter 29, Traction 29), Scott'a (Aspect 920, Scale 970), czy właśnie Unibike'a. Taniej wyjdzie też model z zeszłego roku.

 

 

Rower ma być wykorzystywany po lesie i na ścieżkach leśnych i po asfalcie. raczej uniwersalny.

No 29er jest raczej mało uniwerslany. Sugerowałbym Cross'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem takie rowery bo podałeś Giant Talona 29er i myślałem że chcesz właśnie coś z tej półki cenowej.

Sam Giant ma spoko ramy ale kompletne rowery tego producenta osprzętwo nigdy nie powalały. Jednym słowem nie dla kogoś kto się nie zna i nie ma chęci grzebać/tunningować. Lepiej rozejżeć się za ciekawymi gotowcami ze stajny Kellys'a (modele TNT 10 i TNT 20), Author'a (Dexter 29, Traction 29), Scott'a (Aspect 920, Scale 970), czy właśnie Unibike'a. Taniej wyjdzie też model z zeszłego roku.

 

 

No 29er jest raczej mało uniwerslany. Sugerowałbym Cross'a

Dzisiaj oglądałem scout Aspect 930 a żona chyba weźmie Contessa Scale 930.

Zastanawiam się czy warto dopłacić 340 zł i wybrac ten Aspect 920?

 

Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No 29er jest raczej mało uniwerslany. Sugerowałbym Cross'a

popieram sugestie

gdy już zaczniecie jeździć okaże sie ze 90% trasy to róznej jakości asfalty-szutrówki

gdzie na 29" pozycja i opór na oponach+wyżej zawieszony suport jest uciążliwy na dłuższą mete do wycieczek

 

a tu kompromisem są koła 28" czyli rower crosowy(różnica to wygodniejsza pozycja za kierownicą,lzejsze toczenie,precyzyjniejsze kierowanie dzięki węższym oponom ,skok amoryzatora 65-80mm

 

ale ogólna "moda"w Polsce na "górala'' od lat 90' trwa do dziś-tyle że w swiatowym wydaniu czyli 29"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu kompromisem są koła 28" czyli rower crosowy(różnica to wygodniejsza pozycja za kierownicą,lzejsze toczenie,precyzyjniejsze kierowanie dzięki węższym oponom ,skok amoryzatora 65-80mm

Wybór chyba jednak już padł choć zawsze można się wycofać. Zawsze też można dokupić komplet opon 28" i odpowiednie dętki. Wkońcu 29er ma takie samie obręcze.

Dzisiaj oglądałem scout Aspect 930 a żona chyba weźmie Contessa Scale 930.

Zastanawiam się czy warto dopłacić 340 zł i wybrac ten Aspect 920?

 

Tomek.

Rozpiętość 44-32-32/11-34 w rekreacyjnej (nawet agresywnej ) przejażdżki na pewno się sprawdzi. Dopłacać nie ma co. Chyba że się boisz że braknie ci miękkich przełożeń na jakimś podjeździe (IMHO musiałby mieć 30% nachylenia). Napęd 10speed jest spoko ale powiem ci że ja tych najmiękkszych nie używam.

 

Jeśli masz już do czegokolwiek dopłacać to do Experta 29 er.

Aspect ma mniej ścigancką geometrię niż Expert 29. Więc jeśli taka mu pasuje to celowałbym w Aspecta 910 a nie w Expert'a i... liczyłbym że sprzedawca opuści trochę cenę. Nie wiem jak w sezonie ale przed/po zawsze można liczyć na upust.

 

PS: Dajmy temu spokuj. Licytacje nic nie zmienią a po co komuś zawracać głowę że od roweru A lepszy będzie B, od niego C, z kolei D to już krawaty wiąże a kosztyje 1500 ponad deklarowaną kwotę. Naprawdę 100-200 można dołożyć ale nie rozpędzajmy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...