Skocz do zawartości

[rama] Naprawa pekniętej, przerdzewiałęj ramy Diamond Back Ascent Ex


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
zauważyłem pewien niepokojący objaw. Na tylnych widełkach, pod siodełkiem w miejscu gdzie połączone są dwie górne rurki, znajduje się korozja i ewidentnie poprzeczna rurka z jednej strony puściła na spawie. Czy jest to poważna sprawa, czy ta rurka wpływa na wytrzymałość ramy, czy powienienem szukać osoby która pospawa ten element czy może w jakiś inny sposób Wam znany można temu zapobiec?

post-163254-0-68161200-1366835251_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

Myślę że nie lutowano stalowych ram rowerowych

ej Bożesz Ty mój Boże zagrzmij!

 

a na co łączono i łączy się nadal rury stalowe? na modelinę?

 

Rurka poprzeczna podobnie jak wiele innych drobnych elementów w Twojej (jak i większości) ram stalowych jest lutowane. Dla niedowiarków  - proszę mi wskazać "spaw" :)

I chyba Cie uspokoję choć zdjęcie do końca nie wyjaśnia problemu - rama podrdzewiała i to prawda - w to miejsce wali woda i błoto z koła, snieg i błoto często tam zalega i robi swoje.

Ze zdjęcia wynika - lut, lekko zassany (stąd takie niby wcięcie) plus korozja., pęknięcia nie widać (!).

Co do spawania zanim pójdziesz do jakiegoś Pana Henia uprzedź go że to są bardzo cienkościenne rury bo Ci najnormalniej w świecie przepali rury na wylot (dosłownie!), niech pomanipuluje tam na swoim sprzęcie prądem fazą czy co tam ma bo tylko sobie zaszkodzisz.

 

Powodzenia! I dbaj o ramkę bo szkoda stali, susz zimą (wyciągaj sztycę) kup środek do zabezpieczania zamkniętych profili (castodramat), oklej miejsca bez lakieru.

Napisano

Przyznam że doczytałem i okazuje się, że żyłem w błędzie. Faktycznie lutują na twardo ;) Jednak ta metoda wydaje mi się być wypierana z rynku  na rzecz spawania  TIGiem. . 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...