Skocz do zawartości

[Rower Cross] Scott Sportster 30 vs Unibike Zethos

filipg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zastanawiam się nad kupnem roweru jako dodatkowy alternatywny środek transportu dla samochodu, chociaż planuje też przejażdżki dla przyjemności po trasie i w delikatnym terenie (ubite piaszczyste ścieżki itp.). Nie jestem wytrawnym rowerzystą i nie mam wielkiego doświadczenia więc liczę na pomoc forumowiczów. 

Po przeglądnięciu ofert na rynku i przetestowaniu kilku rowerów najbardziej skłaniam się do modelu oferowanego przez firmę Scott.
Sportstera 30 udało mi się znaleźć w cenie około 2800 zł i w sumie ma osprzęt na zadowalającym poziomie ( Przerzutki Deore/Alivio , manetki Alivio, hamulce hydrauliczne i blokowany widelec).
Już byłem praktycznie zdecydowany na jego kupno ale znalazłem jeszcze model Unibike Zethos który jest w takiej samej cenie lecz prawie wszystkie jego części mechaniczne są o klasę wyżej ( Deore SLX/Deore , hamulce wyższej klasy ...).
Unibike jest jednak firmą o zdecydowanie mniejszej renomie niż Scott. 

I tu moje pytanie. Który rower wybrać ? Postawić na lepszą ramę Scotta kosztem niższej klasy części mechanicznych, czy na Unibike w którym rama będzie gorsza, jednak części mechaniczne lepsze.

Dodam też że moje roczne przebiegi nie będą jakieś kosmiczne. Nie będzie to mój podstawowy środek transportu jednak kupuje rower na kilka ładnych lat i wolę zapłacić więcej a mieć coś porządnego, dlatego zdecydowałem się na taką półkę cenową.

Z góry dziękuję za pomoc :)

EDIT : Dodam jeszcze że mam 1,87m wzrostu a moja masa ciaław waha się pomiędzy 90 a 95 kg, wydaje mi się więc że najodpowiedniejszy byłby dla mnie rower w okolicach 21"

Napisano

Unibike jest jednak firmą o zdecydowanie mniejszej renomie niż Scott

dlatego za Scott'a zapłacisz więcej, a żeby jakaś firma zdobyła renomę musi sprzedawać dobre przedmioty w atrakcyjnych cenach

Dodam też że moje roczne przebiegi nie będą jakieś kosmiczne