Skocz do zawartości

[opona] karma- pech czy norma?


czyzu6491

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam
w zime tzn jakoś w lutym kupiłem sobie dwie sztuki kendy karmy w wresji kevlar opona miała mięc super trakcje być lekka i w ogóle super stosunek cena jakość. Teraz po przejechaniu 400km na tych oponach mam pewne ale a w sumie to jestem strasznie wkurzony :verymad:. Od kiedy śnieg stopniał zacząlem robic większe dystanse i przez ostatnie dwa tygodnie przebiłem 4 dętki a jedna karma z dwóch uległa rozerwaniu po najechaniu na małe szkieło na które samy kilka dni pożniej nawet nie zwróciły uwagi. Stoje teraz przed zakupem albo jednej karmy do kompletu albo dwoch race kingow 2.2 i sie zastanawiam czy miałem pecha czy faktycznie ta opona to papier. A może przez 100km 4 kacpie to norma? dodoam jeszcze że nie jeżdże na wylajtowanych dętkach, jedyna dętka jaka sie nie przebiła przzy żadnej opona to etka do DH ale waży 700gr i zakładam ją tylko na chwile gdy padnie normalna.

Napisano

Tyle kapci przy tak niskim przebiegu to efekt nieoczyszczenia z resztek powstałych przy pierwszym przebiciu opony i/lub obręczy lub zwyczajny pech.

Można by rzec, taka karma :D

Napisano

W zeszłym roku kupiłem oponę RK zwijaną. Okazała się wielką lipą. Przesuwała się na obręczy i dziurawiła dętki(dziureczki koło wentyla). Obyś nie trafił na taką serię.

 

 

Wysyłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 991D za pomocą Tapatalk 2

Napisano

oponka zdecydowanie oczyszczana i obręcz rownież, oponka nawet przeszła kąpiel w wannie aby mieć pewność ze nic nie ma i siedziałem godzine i dokłądnie milimetr po milimetrze sprawdzałem do nowej dętki dodałem talku aby sie nie bać odjechac od odmu o 30km bez dętki a tu sie okazuje ze tak czy inaczej ta opona sie non stop przebija. Ostatnio coraz cześciej natrafiam na opinie że race king również lubi sie dziurawić i teraz pytanie co tu wybrać aby nie musiał jeździć z 10szt dętek. Miałem smart samy w wersji drut i zero problemów tylko ja lubie sie ubrudzić a one błotka nie znosiły i co tu wybrać? kupić jeszcze jedną karmę do kompletu? A może znacie coś co da mi świety spokój a trakcja w błocie zostanie na fajnym poziomie i waga nie będzie przekraczać 600gr ?
 

Napisano

teraz tak czytam i czytam sie zastanawiam czy opony zwijane nie są bardziej podatne na przebicia? im wiecej czytam o przebicicach tym więcej ludzi pisze o tym ze w zwijanej to sie przebija a jak mają drutówki to spokój

 

Napisano

Może rzeczywiście kup RK skoro taka pechowa seria...

Jeśli lubisz ostrzejszy teren to ew XK na przód. Od nowości do całkowitego zniknięcia bieżnika zero problemów

Napisano

Ja przy wadze 110kg na RK 2.2 supersonic 4,5kkm bez ani jednej dziury ani przetarcia. Zdecydowanie polecam te opony. Choć iloś przebić u Ciebie może świadczyć o trochę nieuważnej jeździe. Pozdro

Napisano

po pierwszej dziurze zacząlem naprawdę uważać, niezbyt duże prędkości i wybieranie trasy aby jak najmniej przykrytych odcinków liściami czy gałeziami lub kolkami, zastanawiam się czy to pech czy naprawdę ta opona to papier dodam że waże 65 kg a jeżdże na ciśnieniu 3.8bara aby nigdy nie dobić opony bo ścianki sa bardzo wiotkie

  • Mod Team
Napisano

3.8 atm. to faktycznie dość spore ciśnienie - w przypadku najechania na ostrą przeszkodę opona się łatwiej przebija, bo zwyczajnie się nie odkształci tak jak w przypadku niższego ciśnienia.

Ważysz 65 kg i boisz się, że poniżej 3.8 atm możesz złapać snejka? Ja ważąc 10 kg więcej w rynsztunku przy <2 atm. nigdy nie dobiłem opony (w tym Karmy na tyle :P), wiec możesz spokojnie sporo spuścić.

Napisano

Z tym cisnieniem to może być dobry trop, ja mam co prawda RK 2.2, ale optymalne ciśnienie to 2 atm (waga 70 kg), nie wyobrażam sobie jazdy na 3.8, przecież na takim ciśnieniu po kamieniach nie da się jeździć.

Na kapcie nie mam co narzekać w RK, snejka nie miałem nigdy, mimo iż na zjazdach nie oszczędzam opon, raz kolec przebił mi oponę, a raz wjechałem na szkło, pozatym raczej zero problemów, a dystans na tych oponach to już kilka tysięcy :)

Napisano

no własnie sie zastanawiam, że to ciśnienie mogło mieć jakiś wpływ no i chyba jednak zainwestuje w trzecią karmę bo wyjdzie taniej zdecydowanie a reszte budżetu przeznaczane na inne rzeczy
 

Napisano

Witam,

opisane przez Ciebie objawy wskazują na niewłaściwe (zbyt niskie) ciśnienie. Zwróć uwagę na zalecane ciśnienie opisane na oponie (zwykle przedział) i dopasuj do swojej wagi ciała. 

 

Pozdrawiam

Napisano

a czy ktoś coś wie z doświadczenia jak sie mają opony zwijane i drutowane jeśli chodzi o przebicia?

 

Nijak o ile są wykonane w tej samej technologii. Jeżeli guma i oplot identyczne, to będą tak samo odporne na przebicia, bo różnica nie jest w czole opony,  a krawędziach.

 

Większa ilość przebić po zimie, to może też być efekt większej ilości śmieci na drogach. Nic nie pisałeś o okolicznościach i typie przebicie, więc ciężko wnioskować w czym problem.

Napisano

Też ostatnio siedzę i dumam nad oponami.

Masz do wyboru :

- dokupić taką samą oponę czyli Kendo Karma (K-917),

- zastosować wariant mieszany (jedna opona posiadana jedna inna nowa),

- kupić dwie nowe opony.

 

Opcje 1 i 2 są rozsądne z punktu widzenia ekonomii.

Opcja 3 dająca całkowitą swobodę wyboru jest nieekonomiczna.

 

Sam musisz sobie najpierw odpowiedzieć co jest dla Ciebie priorytetem - ograniczenie kosztów czy swoboda wyboru.

 

W pierwszym przypadku sugeruję nie kupować już Karmy, której zachowanie już znasz i wykorzystać możliwość poznania innej opony. Sugeruję X-King 2.2 jako bardzo dobrą w lekkim i średnim terenie oraz mającą bardzo małe opory toczenia na poziomie niecałych 25 Watt. Opcjonalnie możesz zerknąć na Kendo Komodo (K-1027).

 

Przy swobodzie wyboru :

- stawiając na prędkość - dwie Race King 2.0 (opory toczenia na poziomie 20 Watt),

  UWAGA: szerszy kapeć RK 2.2 to już 25 Watt,

- stawiając na uniwersalność - dwie Schwalbe Smart Sam 2.1. Trwały bieżnik. Dobra na lekki teren i rozsądne opory   

  toczenia lub Racing Ralph 2.25 (ciut szybciej się ściera),

- stawiając na lekki i średni teren - dwie X-King 2.2. Od razu mówię oponentom, że średni teren to nie ciągłe błoto czy 

  góry sypkiego piasku plażowego. :angry2:

 

 

 

 

Napisano

No właśnie tak dumam i raczej sie zdecyduje na 3 opcje. Tylko teraz pytanie czy brać Race kingi czy X kingi. Dużo słyszałem dobrego o Race kingach ale ja lubie czasem przetrzeć nowy szlak w Kampinowskim Parku Narodowym. Jeśli ktoś może doradzi

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...