Skocz do zawartości

[rower] kross level b6 2012 vs 2013... pomocy


strasznie

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy, nie znalazłem gdzie mogę się przywitać, więc - cześć wszystkim.

Problem polega na tym, że tytułowy rower jest w dwóch wersjach, jedna z nich - 2012 jest tańsza.

Czy warto kupić wersję z roku 2012, czym ona się różni od modelu z 2013.Proszę wyjaśnić to laikowi, nie znam się na osprzęcie, wiele mi to nie mówi.

Wersja kross level b6 2012:

 

Rama Aluminium Super Lite Kolory Matte Black 'n' Matte Graphite Rozmiar S, M, L Widelec Rock Shox XC 28 Mg TK (travel 100mm, Poploc) Ilość biegów 30 Przerzutka przód Shimano Deore M591 Przerzutka tył Shimano SLX M663 Hamulec przód Shimano Disc M446 (hydraulic, rotor 160mm) Hamulec tył Shimano Disc M446 (hydraulic, rotor 160mm) Dżwignie hamulca Shimano Disc M445 (hydraulic) Manetki Shimano Deore M591, 10 speed Korby Shimano Deore M590 2-Piece 44/32/22T Suport Shimano Deore BB51 Łańcuch Shimano HG54 Kaseta/Wolnobieg Shimano Deore HG62-10 11-36T Piasta przód Shimano RM66 32H Piasta tył Shimano RM66 32H Obręcze WTB SpeedDisc Cross Country 29" 32H Opony Schwalbe Rapid Rob PP 29"x2,25" Kierownica KROSS Racing Components (alloy, low rise, 31,8mm) Wspornik kierownicy KROSS Racing Components (alloy, ahead, 31,8mm) Wspornik siodła KROSS Racing Components (alloy, 27,2mm) Stery VP A41AC Semi-Integrated Siodło Selle Royal Seta Custom Chwyty KROSS Pedały Alloy VP-519A

 

Wersja kross level b6 2013:

 

 

Rama Aluminium Super Lite Kolory CZARNO GRAFITOWY Rozmiar S,M,L,XL Widelec Rock Shox XC 28 Mg TK Coil (skok 100mm, blokada) Tylny amortyzator - Ilość biegów 27 Przerzutka przód Shimano Alivio M431 Przerzutka tył Shimano Deore M592 Shadow Hamulec przód Hayes Dyno Sport Disc (hydrauliczny, tarcza 180mm) Hamulec tył Hayes Dyno Sport Disc (hydrauliczny, tarcza 160mm) Dźwignie hamulca Hayes Dyno Sport Disc (hydrauliczne) Manetki Shimano Acera M390, 9 biegów Korby Shimano Acera M391 Octalink 44/32/22T Suport Shimano Alivio Octalink BB-ES25 Łańcuch Shimano HG53 Kaseta / Wolnobieg Shimano Alivio HG50-9 11-34T Piasta przód Joy Tech D041DSE 32H Piasta tył Joy Tech D142DSE 32H Opony Schwalbe Rapid Rob PP 29""x2,1 Obręcze WTB Speed Disc i19 29"" 32H Kierownica KROSS Racing Components (aluminiowy, płaski 680-700, 31,8mm) Wspornik kierownicy KROSS Racing Components (aluminiowy, wznios 31,8mm) Wspornik siodła KROSS Racing Components (aluminiowy, 27,2mm) Stery VP A41AC Semi-Integrated Siodło Selle Royal Seta Custom Chwyty KROSS Pedały Aluminiowe VP-519A Waga 14,00 kg

 

Proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2012 ma wyższej klasy napęd , o hamulcach nie powiem bo nie czytałem jeszcze o tych Hayes , tak jak wyżej piasty chyba też są lepsze i skoro jest tańszy to opłaca się go brać z resztą z roku na rok płaci się tą samą cenę za model z niższej klasy osprzętem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelu 2013 jest nowa poprawiona rama, co do ram 2012 to niestety pękają,

ponieważ nie wiemy jak się będą zachowywać ramy 2013, raczej bym odpuścił ten rower

tym bardziej ze geometria taka sobie.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/110050-galeria-poka%C5%BC-twojego-29era/page-47?do=findComment&comment=1254558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, czy reklamacje uwzględnił producent?

Czy sklep internetowy może próbować mnie zrobić w jajo?

Niestety ważę około 100 kg,raczej lekko powyżej...

alternatywą dla b6, byłby b4... a różnią się nawet ramą

dzięki za info,

pozdrawiam

 

jeśli szukał bym odpowiednika dla b6, jak cenowo wyglądały by inne firmy.?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy - shootas całkiem fajny, niezła alternatywa

szukając czegoś na temat tej firmy, znalazłem tylko to że jest w Jabłonnie. Czy to jest tak jak kross, rama made in poland czy współpraca z PRC. UNIBIKE taki sobie- wygląd...

dzięki za info...

patrząc na konkurencję kross nie wydaje się być złym wyborem, ewentualne awarie ratuje 2- letnia gwarancja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie czarnego PRu Krossowi. Rama mi pękła i producent obiecał rower przed majówka. Problem mam ze sklepem GreenBike - zapomnieli podbić karty gwarancyjnej.

A Pani z serwisu Krossa przy moim telefonier opieprzyła swój dział za brak działania (choć wina sklepu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy - shootas całkiem fajny, niezła alternatywa

szukając czegoś na temat tej firmy, znalazłem tylko to że jest w Jabłonnie. Czy to jest tak jak kross, rama made in poland czy współpraca z PRC. UNIBIKE taki sobie- wygląd...

dzięki za info...

patrząc na konkurencję kross nie wydaje się być złym wyborem, ewentualne awarie ratuje 2- letnia gwarancja...

 

 

Ramy Kross nie są Made in Poland. O ile mi wiadomo, żadna z polskich firm nie ma własnej linii spawalniczej do tak "zaawansowanych konstrukcji",  tylko zamawia ramy w Chinach lub na Tajwanie. Nie opłaca się po prostu.

A że ramy pękają...nic nowego...kiedyś nagminnie pękały wysokie modele Kellys. Najważniejsze, żeby w takim przypadku firma szybko i sprawnie obsłużyła delikwenta, jeśli sprawa reklamacji jest oczywista, a nie spuszczała po brzytwie, jak to lubią czynić niektóre bardzo znane marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja strzeli po gwarancji to już chyba nie jest wada materiałowa prawda? Moja rama b6 jeździ już prawie rok, lekko nie ma a nic się nie dzieje. Pękł mi bębenek, wygiąłem sztycę a rama się trzyma. Poza tym to jest zdaje się ta sama rama, nie wiem co tam mieli poprawić, skoro to z chin idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej jak strzeli po gwarancji ...

 

 

 

Bipr, ale to jest akurat poza dyskusją. Jak gwarancja mija, to problem ma każdy bez względu na producenta. Inną kwestią jest, że ceniący się producenci potrafią uznać roszczenia nawet po gwarancji, jeśli wina leży całkowicie po stronie producenta. Wtedy obowiązuje np formuła "crash re-placement". Jak podchodzi do tego Kross, nie wiem, ale możemy się podpytać :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej chodziło mi o to, że jeśli jakieś ramy mają "tendencję" do pękania to dopóki stanie się to na gwarancji to producent "powinien" wymienić - uwzględnić reklamację ... jak po to już wyłącznie dobra wola ... a przeciez nie każdy jeździ "zawodowo". Jeśli ktoś łagodniej się obchodzi ze sprzętem i ma nadzieję jeździć lata to tak rama z "tendencjami" może sprawić kłopot = koszt ;-) 

I nie mam tu nic do Krossa - dla przykładu:  m.in. z tego względu zrezygnowałem z zakupu fulla od Scotta (mimo dużego rabatu = korzystnej ceny) bo doczytałem się, że ponadprzeciętnie często urywa się w tym modelu hak przerzutki tylnej "zabierając" (ze względu na niezbyt szczęśliwą konstrukcję) kawałek ramy ;-) ... no i zniechęciłem się ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...