Skocz do zawartości

[hamulce] klamka XTR zacisk XT


kolo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

A załóżmy, że mówimy o takich o to zaciskach jak tutaj?

 

http://allegro.pl/przedni-hamulec-shimano-xtr-br-m965-nowy-i3410163775.html

 

Sorry jeśli to pytanie jest głupie ale klamki XT zagrają jakoś z nimi? Strasznie nie trawię tych klamkomanetek z tego powodu chętnie bym widział te xtry z klasykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Niekoniecznie... Mój kumpel ma nowe klamki XTR bl-m985 + stare sainty 4-tłoczkowe i działa to wyśmienicie

Tak ale weź pod uwage ze 2 tłoczkowy zacisk to nie 4 tłoczkowy zacisk.



 

XT zagrają jakoś z nimi?

Działać będzie na pewno, ale jak ciężko mi to powiedzieć, to dość stary hamulec. trzeba by średnice tłoków znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co może się zmienić to siła nacisku potrzebna do zblokowania koła, klamka działa na zasadzie pompy hamulcowej i im większa średnica tłoka w klamce tym mniej siły będzie potrzeba.

Podobna zasada jest w samochodach, jak damy większy hamulec, a pompa pozostanie seryjna to może nie wyrabiać i trzeba będzie mocno deptać, wtedy nawet serwo nie pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Podobna zasada jest w samochodach, jak damy większy hamulec, a pompa pozostanie seryjna to może nie wyrabiać i trzeba będzie mocno deptać,

Nie specjalnie mocno bo ... im większy drugi tłok ( liczba tłoków czyli ogólnie powierzchnia ) tym większa siła sie tworzy ale problem polega na tym ze skok tłoka spada czyli płynu może zabraknąć na skuteczne hamowanie. Czyli skuteczność sie powiększy ale skok klamki czy tez pedału w aucie wzrośnie na tyle ze nie pozwoli to na skuteczne hamowanie, dlatego należy ostrożnie i z rozwaga dobierać te elementy.

 

Deptać by trzeba było mocna jak by zacisk na mniejszy ( tłoki ) zamienić lub pompę na większa ( tłok oczywiście ) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie specjalnie mocno bo ... im większy drugi tłok ( liczba tłoków czyli ogólnie powierzchnia ) tym większa siła sie tworzy ale problem polega na tym ze skok tłoka spada czyli płynu może zabraknąć na skuteczne hamowanie. Czyli skuteczność sie powiększy ale skok klamki czy tez pedału w aucie wzrośnie na tyle ze nie pozwoli to na skuteczne hamowanie, dlatego należy ostrożnie i z rozwaga dobierać te elementy.

 

Deptać by trzeba było mocna jak by zacisk na mniejszy ( tłoki ) zamienić lub pompę na większa ( tłok oczywiście ) :P

 

No tak czyli to ryzykowne, gdybym znał objętość tłoków albo zbiornika przy klamce mógłbym już pokombinować jednakże prościej będzie cały komplet kompatybilny dorwać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...