Skocz do zawartości

[bębenek] Jak zdjąć w moim przypadku wolnobieg ? (problem)

Gokopak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ! Jestem zielony w naprawach rowerowych tym bardziej że nie mam sprzętu :) 

A więc chciałbym zajrzeć do bębenka moje bryczki :) i mam pewien problem. 

Patrzyłem wiele poradników dotyczących zdjęcia wolnobiegu lecz u mnie jest inaczej :/ 

odkręciłem 2 śruby (15) z osi i zdjąłem koło. 

Następnie odkręciłem 15 takie cuś... 

zdjcie0313d.jpg

i mi zostało takie coś... :/ 
Jak to rozbroić (zdjąć wolnobieg) ? :(( Jak mówię jestem zielony w tych sprawach...

zdjcie0311d.jpg

Bardzo proszę o pomoc i przepraszam jeżeli już był taki temat :/ 
Napisano

Już mam, wystarczył punktak i młoteczek :) trzeba było punktak wsadzić do otworku widocznym na drugim zdjęciu 

i stukać w niego młotkiem zgodnie ze wskazówkami zegara

Napisano

Po pierwsze na zdjęciach nic nie widać. Jak nie masz (dobrego) makro w telefonie/aparacie to nie próbuj z tak bliska robić zdjęć. Przed wstawieniem sprawdzaj czy cokolwiek widać, a nie jakieś rozmazane plamy.

Odkręciłeś wolnobieg, czy go rozkręciłeś? Widzisz gwint piasty, czy z wolnobiegu posypały się kulki?

Po opisie podejrzewam to drugie, bo wolnobieg odkręca się przeciwnie do ruchu wskazówek (przy pedałowaniu sam się dokręca, więc trzeba w przeciwną stronę).

Napisano

punktak i młoteczek

a potem płacz jak pęknie

stukać w niego młotkiem zgodnie ze wskazówkami zegara

na mój gust tak właśnie się dokręca

Po pierwsze na zdjęciach nic nie widać. Jak nie masz (dobrego) makro w telefonie/aparacie to nie próbuj z tak bliska robić zdjęć.

czasami wystarczy minimalna znajomość obsługi komputera

Napisano

To jest opis rozebrania wolnobiegu, żeby dostać się do jego łożysk i zapadek. W ten sposób nie zdejmiesz z koła i nie założysz nowego.

Chyba, że chodziło Ci o pogrzebanie w bebechach, to wtedy wszystko ok.

Napisano

chciałbym zajrzeć do bębenka moje bryczki

Patrzyłem wiele poradników dotyczących zdjęcia wolnobiegu