Norsil11 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Mam prawdopodobnie ten model: http://www.bikekatalog.pl/2012/rowery/615/foto:2/. Kupiłem go rok temu i dałem za niego chyba coś w przedziale 1500-1600. Chciałbym go trochę ulepszyć. 1. Dętki - jedna jest sklejana - chciałbym wymienić na nowe bo chyba mi powietrze leci - co polecacie? czy to raczej bez różnicy? 2. opony - przez sezon troche starłem opony i chciałbym kupić nowe 3. Widelec / Amortyzacja - chciałbym jakis amortyzator z blokadą. Jak jeżdżę w mieście to dużo energii tracę przez niezablokowany amortyzator. 4. pedały - jakieś metalowe 5. pompka - coś polecacie - najlepiej kolor biała. 6. ... coś jeszcze polecacie co warto wymienić w tym rowerze. budżet: pewnie jakieś 300-400zł chyba, że warto więcej?
c4r0 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 1. Jakiekolwiek, tylko żeby rozmiar był odpowiedni. 3. Nie jestem za bardzo na czasie z widelcami ale powiedziałbym, że najtańsze co znajdziesz z blokadą skoku powinno być OK (chyba nie robią jeszcze szajsu z lockoutem... a może już robią?). Tylko że taki widelec to pewnie zje cały twój budżet 400zł. Co do reszty to poleciłbym przejść się do jakiegoś dobrego sklepu rowerowego. Do takiego roweru dostaniesz dobre porady. Opony, pedały i pompka - jakie kupić to zależy od tego jak jeździsz i od tego jakie właściwości tego sprzętu ci się przydadzą. Pedały mogą być typu do XC albo z pinami, mogą być na skręcanych łożyskach lub na maszynowych (lepsze maszynowe, jeśli masz problemy ze strzelaniem w pedałach). Pompka ma działać i być funkcjonalna a nie mieć biały kolor Ja mam taką i jest super extra: http://www.climbonbikes.co.uk/store/tools-maintenance/specialized-air-tool-mini-mtb-frame-pump-info . Opony - zależy od tego w jakim terenie jeździsz i od tego czy zależy ci żeby były lekkie.
grzechu2410 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Witam Opony np . schwalbe sam smart 2.1 cena ok 60 zł za sztukę Amortyzator - Tanio to będzie XCR z blokadą 150 zł - Drożej ale lepiej będzie epicon 450 zł Pedały - platformy ok 60 zł dartmory miałem i polecam
Norsil11 Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Napisano 23 Kwietnia 2013 Witam Opony np . schwalbe sam smart 2.1 cena ok 60 zł za sztukę Amortyzator - Tanio to będzie XCR z blokadą 150 zł - Drożej ale lepiej będzie epicon 450 zł Pedały - platformy ok 60 zł dartmory miałem i polecam pytanie czy opłaca się dokładać do lepszego amorka? i czy w ogole jest sens wymieniać?
Rulez Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 To co bym zmienił to właśnie amor, jednak jeśli zmieniać to na "wyrażnie lepszy" ... Reszta rzeczy to tematy eksploatacyjne, więc jeśli nie możesz kupić "w miarę porządnego" amora kupuj pozostałe graty a na amor dozboieraj . jeśli chodzi o dętki to polecam Schwalbe extra light, stosunkowo lekkie i trwałe. http://www.bikestacja.pl/pl/schwalbe-detka-sv14-mtb-light-130g-wentyl-sportowy-580.html O jakich pedałach myślałeć, wykłych platformach (w jakiej cenie) ?, jeśli zwykłe to może : http://allegro.pl/pedaly-vp-197-maszynowe-lozyska-266g-legendarne-i3140073718.html
Norsil11 Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Napisano 23 Kwietnia 2013 400zł powiedzmy rozpiętość +/- 100zł. Bo rozumiem, że w amorek najlepiej zainwestować?
Rulez Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Np taki : http://allegro.pl/amortyzator-przod-spinner-sw7-26-bialy-i3125376507.html
Norsil11 Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Napisano 23 Kwietnia 2013 ok, to czym musiałbym się kierować, żeby kupić odpowiedni rozmiar? amorka? rama w tym SPECIALIZED mam 21
c4r0 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Rozmiar powinien być taki jak w tym co masz, żeby zachować oryginalną geometrię roweru.
Norsil11 Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Napisano 23 Kwietnia 2013 na amorku mam takie oznaczenie: SF11-XCT-V3-P-26-80(h) (ST/TH) i takie pytanie dlaczego warto kupić ten amorek za 400zł. Będę widział sporą różnice między tym co mam teraz? Generalnie rowerem w sezonie robie średnio 1000 km. - jesli to ważne Trasy: po chodnikach, po ulicy, po lasach. Rozmiar powinien być taki jak w tym co masz, żeby zachować oryginalną geometrię roweru.
Rulez Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Amor w Hardrocku ma 80 mm skoku, i ten który podałem również ma 80 mm skoku, więc będzie pasował "jak w mordę" , ale możesz też kupić taki sam amor tylko o skoku 100 mm, przy tak dużej ramie zmiana geometrii nie będzie duża, a skoku więcej. Różnica w pracy amortyzatora powinna być bardzo wyraźna .
Silver400 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Moim zdaniem lepiej kupić XCR'a, opony, dętki i jeszcze pedały. Bo co gościowi z fajnego amortyzatora gdy ma starte opony i dziurawe dętki (a nie ma nic gorszego od pompowania przed każdą jazdą) Owszem SW7 jest powietrzny itd. itp. ale jeśli właściciel nie ma znikomej wagi (jak ja ) to XCR do amatorskiej jazdy jest wystarczający. Do tego Spinnera musi mieć jeszcze pompkę, a to jest minimum 80zł. ( Nie wiem czy założyciel tematu wie ale spinner jako powietrzny amortyzator do regulacji wymaga specjalnej pompki - czasem miły serwis udostępnia, czasem nie)
jaco96 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Moim zdaniem lepiej kupić XCR'a, opony, dętki i jeszcze pedały. Wiesz jak to jest jak się wpada w manię rowerową. Coraz bardziej chce się mieć lepsze, lżejsze komponenty. Jak dla mnie nie ma sensu zamieniać XCT na XCRa.
Silver400 Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 No to moze na razie amor na bok a zrobić tylko te dętki i opony - jak kupi dobre to będzie odczuwalna różnica na +
Norsil11 Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Napisano 24 Kwietnia 2013 skłaniałbym się do kupna tego powietrznego amorka. Nie mam zbytnio ograniczonych środków na upgrade, tylko też nie chciałbym wydać nie wiadomo ile na sprzęt.
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Ten widelec powinien pracować dużo lepiej niż Twój obecny, w dodatku jest w rozsądnej cenie , teraz trudno znaleźć porządne amortyzatory z piwotami do hamulców V-brakee, inne amory powietrzne są już sporo droższe.
c4r0 Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 Ja skłaniałbym się ku poleceniu XCR (chociaż nigdy nie miałem z nim do czynienia). Można by rzec, że ten rower na lepszy amortyzator nie zasługuje. Osprzęt jest dość słaby i nawet nie jest do końca podane co tam masz (przynajmniej na tej stronie do której dałeś linka). Moim zdaniem nie ma co ładować za dużo kasy w ten rower, bo w pewnym momencie osiągniesz próg przy którym bardziej będzie się opłacać kupić nowy rower a ten doprowadzić do w miarę dobrego stanu i sprzedać. Generalnie z rowerem jest tak, że jak się przesiądzie na lepszy sprzęt to powrót do niższej półki jest praktycznie niemożliwy A to daje po kieszeni...
Rulez Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 A co ma jakość amortyzacji do osprzętu, jaki sens ma wymiana amortyzatora na mdel niewiele lepszy, wywalenie pieniędzy dla zsady ?
Norsil11 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Napisano 25 Kwietnia 2013 a co jest słabego w tym rowerze? sukcesywnie przecież można zmieniać elementy, chyba, że cala rama jest zła.
Norsil11 Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Napisano 26 Kwietnia 2013 ok, postanowiłem, że na razie kupie jakieś dobre opony(koła też wymienić?), dętki i pompkę. Polecicie jakiś dobry zestaw?
Rulez Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 Jeśli wymieniać koła, to na takie pod hamulce tarczowe, ale wtedy trzeba by zmieniać hamulce Czyli nie ruszaj niczego, ponieważ za każdą większą zmianą idą duże wydatki ... Co do opon, to w jakim terenie (miasto, drogi polne, czy inny) właściwie jeździsz ?
Norsil11 Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Napisano 26 Kwietnia 2013 do pracy czyli po ubitych drogach a dla sportu to po jakiś lasach. Zaciekawiły mnie te opony SCHWALBE smart sam 26 - bo by nadawały się do mojego trybu jazdy. Chyba, że jest coś lepszego. a ile takie znośnie hamulce tarczowe? Pytanie czy jest sens ulepszać ten model roweru bo ktoś wyżej napisał, że nie warto inwestować w ten model roweru.
Rulez Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 Opony Smart Sam powinny być odpowiednie + dętki Schwalbe Extra Light. Jeśli chodzi o modernizację, to czego by nie ruszyć pociągnie za sobą spore zmiany i koszty, więc może lepiej jeździć tak jak jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.