piqus Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 czy ktoś mi powie ktora śruba sluzy do regulacji okładzin ociernych wzgledem tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Podłączam się do pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leppido Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 jeśli siedzą za ciasno, trzeba wyjąc klocki i docisnąć tłoczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piqus Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 2i regulaminu Tarcza jest zdecydowanie blizej jednej z okładzin- daleko od drugiej ( tym bardziej dziwne jest że stało sie to po zwykłym odkręceniu koła- nic więcej nie robiłem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andi333 Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Luzujesz 1 i 4 kręcisz kołem i zaciskasz klamkę nie puszczając klamki dokręcasz śruby 2 i 3 się nie baw . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piqus Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 2i regulaminu Z tylnim hamulcem -udało mi sie tym sposobem Natomiast z przednim probowałem kilka razy i nadal duze tarcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leppido Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 tłoczki docisnąłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piqus Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 2i regulaminu Udało mi sie- ale nie wierze ze wydałem tyle kasy na takie hamulce i za około 20-stym razem dopiero udało mi sie je ustawić - to było trudniejsze niż ustawienie v-brake przy mocno zcentrowanym kole!!! Myślałem że będe często odkrecał przednie koło-np przewożąc rower- ale w takiej sytuacji chyba popełniłem duży błąd że nie kupiłem roweru ze zwykłymi hamulcami- bo z tymi to masakra Chyba ze coś zle robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Te wujesy mają dosyć mały prześwit już w pozycji wyjściowej, nawet gdy tłoczki są rozsunięte maksymalnie. Odkręcasz całkowicie dwie śruby mocujące zacisk do adaptera/ramy (klucz imbusowy 5mm), popychasz klocki całkowicie na zewnątrz (np ostrze noża wsunięte pomiędzy klocki), potem wstępnie mocujesz zacisk na miejscu, starasz się ustalić położenie względem tarczy patrząc przez górny prześwit w zacisku, odstęp po obu stronach powinien być możliwie identyczny. Dokręcasz śruby, kręcisz kołem (bez naciskania dźwigni). Jeśli nie ociera, naciskasz klamkę aż klocki złapią tarczę i dźwignia osiągnie skok roboczy. Po każdym naciśnięci "zbliżeniowym" kręcisz kołem by ustalić czy ocieranie się pojawiło czy nie. Tak wygląda to w opcji "idealnej" W opcji nieidealnej zazwyczaj klocki mimo ustawienia prześwitu "na oko" ocierają. W takim przypadku luzujesz śruby na tyle by zacisk poruszał się "pod śrubami" z lekkim oporem, kręcisz kołem i przesuwasz zacisk. Z reguły udaje się ustawić w ten sposób; wspierasz się zaglądaniem przez prześwit w zacisku, ewentualnie zaglądasz od przodu i od tyłu w szczelinę. Wymaga to odrobinę wprawy. Oczywiście "wariant idealny" - tarcza jest prosta Jeśli tłoczki nie chcą wsunąć się całkowicie, lub naciskanie na jeden powoduje wysunięcie drugiego to trzeba otworzyć zbiornik wyrównawczy, bo najprawdopodobniej płynu jest za dużo (zdarza się). przy tym zabiegu trzeba dobrze wypoziomować zbiornik bo jest on trochę dziwnie usytułowany, a do tego jego dno nie jest płaskie tylko lekko skośne. Powodzenia w zabawie Nic nie zrobiłeś źle, to "wrzód-na-tyłku" Ja ich zdecydowanie nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piqus Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Nic nie zrobiłeś źle, to "wrzód-na-tyłku" Ja ich zdecydowanie nie polecam. Wielkie dzięki tobo - chociaż to co powiedziałeś przed chwilą poważnie mnie zmartwiło- bo miałem zamiar często zdejmować koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 To wytrenujesz do perfekcji szybkie korygowanie zacisku po założeniu koła wydałem tyle kasy na takie hamulce To oznacza że kupiłeś je luzem do roweru, czy że były w jakimś rowerze kupionym ostatnio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 ja mam te hamulce i do transportu zdemontowalem koło i działają jak działały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Przód wyregulowanie to 2min roboty, ale tyłu za cholerę nie mogę dokładnie wyregulować ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezeslion Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 witam a ja mam jeszcze inny problem klocki mi ocierają z przodu i z tyłu i nie mogę lepiej ustawic z tyłu do tego jeszcze "miałczy" i zauważyłem że dosyć luźno chodzi ta blaszka dociskająca klocki do cylinderków czy można ją podgiąć czy lepiej oddać na gwarancje rower sakupiony ok miesiąca temu przejechane ok 300km Kross level a3 bo już mnie nerwica bieże i czy klocki mogą delikatnie obcierać czy wogóle nie powinny dotykać tarczy z góry dziękuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PisBar Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Mam to samo, jak ustawić to cholerstwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.