Filipek50 Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Witam, mam okazje dostać hamulce, tylko ze są to dwa różne modele, dwóch firm. A mianowicie Hayes stroker Trail + Avid Juicy 5. Ktoś z forumowiczów ma takie połaczenie? Albo ktoś sie może spotkał z innym. Był bym wdzieczny za opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koristo Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Z tego co czytałęm to avidy 5 są lepsze od hayesów. Nowsze wersje avidów są warte inwestycji.Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipek50 Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Jest sens brać 2 różne hamulce ? będzie to sprawiać jakieś problemy lub dyskomfort ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Hamulce mogą mieć inny skok klamki, także inny skok jałowy. Inna siła hamowania. Może nawet być inna klamka (mogą być niesymetryczne. np. na avidzie ładnie mieści się jeden palec, a w hayesach wygodnie będzie na dwa palce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delmariano Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 To raczej kwestia przyzwyczajenia. Będą na początku jak nowe buty. Jak je rozchodzisz, czyli przyzwyczaisz się do działania, to nie będziesz miał problemu w użytkowaniu. Dobrym przykładem użytkowania dwóch różnych hamulców to Danny MacAskil. Zanim stał się człowiekiem RedBulla, używał z przodu tarczowego, a z tyłu szczękowego. Oba były hydrauliczne. Jak widać można się przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Będę sie pozbywał hayesów trail. Uważam ze są kiepskie( przynajmniej te konkretne które posiadam ). Siła hamowania jest rewelacyjna ale wykonanie beznadziejne. Ciągle piszczą trą i dzwonią.. Próbowałem juz wszystkiego, odpowietrzanie, docieranie, założyłem na inny widelec, ramę, probowałęm innej tarczy i dalej to samo. Zaciski mają ten feler ze zostawiają zbyt mały luz roboczy i zwyczajnie nie da sie tego wyregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 jak sie ma krzywe tarcze i widelec z kartonu to nic nie pomaga (bez obrazy, nie wiem co masz) Ryde wyregulowałem choć nie bez walki Odnośnie pytania, jak dla mnie spoko połączenie, bo róznica w dzialaniu hamulca przód - tył jest zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 bez obrazy oczywiście. Nie mówię ze wszystkie hajesy są do bani, ( może była jakaś dobra partia szczęściarzu ;-) ) ale te które mam oraz kilka innych z którymi miałem styczność nie wykazuje tendencji do współpracy. widelce testowane : tower pro 29" & recon 26" Z tyłu także trze wiec stwierdzenie o gumowatych podzespołach jest bezzasadne. Tak samo kwestia tarcz .. przekładałem kontrolnie zaciski slx i na tych samych tarczach regulacja zajeła jakieś 20 sekund. Zmierzałem do tego, by autor sprawdził elementy hayesa przed zakupem i zamontowaniem, jeśli ma taka możliwość ;-) Do widzenia, bez odbioru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 Wtrącę się trochę. To na jakie hamulce się trafi zależy od szczęścia. Ja mam Strokery Ryde i nie narzekam, wręcz przeciwnie, są dobre jak dla mnie. Przy Epiconie czasami zadzwoni przedni na tarczy 180. No ale wykonanie niezbyt. Moje są podjechane bo trochę przeżyły, ale po ustawieniu odległości klamki od kierownicy śrubą ta niestety zmienia swoje położenie jak by śruba sama się kręciła. Kiedyś miałem Draco, wszyscy jeździli po nich jakie to złe hamulce nie są. Moje działały bardzo dobrze, niewiele(poza wagą pewnie) odstawały od XT z 7 serii czy jakoś tak, bo modelu dokładnego nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 A moje Hayes Stroker Trail ani nie dzwonią, ani nie obcierają. Tak w zasadzie nic nie robią. Oprócz tego, że, jak dla mnie, hamują rewelacyjnie. Łatwo się je odpowietrza i reguluje bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Będę sie pozbywał hayesów trail. Uważam ze są kiepskie( przynajmniej te konkretne które posiadam ). Siła hamowania jest rewelacyjna ale wykonanie beznadziejne. Ciągle piszczą trą i dzwonią.. Właśnie udało mi się zakończyć sukcesem walkę z mega piskami (i to nawet na sucho) ze Strokerami Trail. Wniosek: oryginalne klocki nie tolerują większości tarcz innych niż Hayes (sprawdzone na Avidzie i Formuli). Tak po za tym w mojej ocenie to całkiem dobre hamulce, modulacja mogłaby być lepsza, ale siła hamowania jest bardzo ok (ważę w okolicach stówki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.