gab187 Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Witam,mam pytanie co do dampera, jest to x-fusion O2 RL w meridzie 96.Sprawa dotyczy tego, że:-damper, po zablokowaniu, owszem jest twardy, ale podczas jazdy na siedząco po płaskim(dociskając), lub pod górę, gereralnie pod obciążeniem, damper po pewnym czasie osiada np do połowy skoku(zależnie od ciśnienia wewnątrz). Po odciążeniu tylnego koła wraca do pozycji pierwotnej i cały teatrzyk zaczyna się od nowa.Podobna sytuacja jest na odblokowanym damperze, z tym, że wtedy oczywiście damper nie jest twardyMoje pytanie brzmi:Czy to jest normalne?Drugie pytanie, to jak ustawiać SAG-czy od razu jak usiąde na rower, powinien się pojawić SAG, czy dopiero po pewnym czasie jazdy(to co opisałem wyżej)?Pytam, bo ninety-six to mój pierwszy full i nie mam z nimi żadnego doświadczenia.Z góry dzięki za odpowiedzi.P.S. Jeżeli zły dział-proszę o przeniesienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Co do SAG`u - siadasz w pełnej zbroi płytowej oraz kopi na swoim rumaku i to ile się koń ugnie to SAG Bez żadnego czekania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Kwietnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Drugie pytanie, to jak ustawiać SAG-czy od razu jak usiąde na rower, powinien się pojawić SAG Tak. -damper, po zablokowaniu, owszem jest twardy, ale podczas jazdy na siedząco po płaskim(dociskając), lub pod górę, gereralnie pod obciążeniem, damper po pewnym czasie osiada np do połowy skoku(zależnie od ciśnienia wewnątrz). Po odciążeniu tylnego koła wraca do pozycji pierwotnej i cały teatrzyk zaczyna się od nowa. Podobna sytuacja jest na odblokowanym damperze, z tym, że wtedy oczywiście damper nie jest twardy Moje pytanie brzmi: Czy to jest normalne? Nie. Prawdopodobnie gdzieś w środku masz nieszczelność między komorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gab187 Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Bo tak działo się od nowości Myślicie ze serwis dampera coś tu pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gab187 Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 up podbijam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Pomóc powinna wymiana uszczelek komory sprężyny i/lub tłumika, któraś musi puszczać (o ile to nie coś poważniejszego). Jeśli tak było od początku i masz gwarancję, reklamuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gab187 Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 (edytowane) odświeżę tematPrzede wszystkim dzięki za odpowiedzi Jeszcze chciałbym spytać, czy macie jakiś zaufany serwis w okolicach bielska białej, który mógłby mi pomóc? Tudzież zdiagnozować, co to jest, czy ja nie wyolbrzymiam i pomóc... Edytowane 10 Września 2013 przez gab187 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyroniok Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 odświeżę temat Przede wszystkim dzięki za odpowiedzi Jeszcze chciałbym spytać, czy macie jakiś zaufany serwis w okolicach bielska białej, który mógłby mi pomóc? Tudzież zdiagnozować, co to jest, czy ja nie wyolbrzymiam i pomóc... kolego mam meride 96 i x-fusion O2 ten typ tak ma z osiadaniem, aczkolwiek na zablokowanym nie sprawdzałem jutro sprawdzę,musisz dobrze ustawić go do swojej wagi co do sag siadasz na rower i chwile czekasz aż siądzie mniej wiecej 1 cm ja ustawiam 95 do 105 psi do wagi 101 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gab187 Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Ja do 83 kg pompuje ok 65-75 psi i jest dość wrażliwy na zmiany temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki86 Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 Od wczoraj przestała zupełnie działać blokada dampera. Jeszcze przedwczoraj mogłem go zblokować na kamień dzisiaj niezależnie od ustawienia blokada nie działa nawet troszkę. Jakie mogą być tego powody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 Masz zamiar osobiście to naprawiać? Bo jeśli nie to włóż damper do pudełka i wyślij do ludzi,którzy to ogarną,np; do Wrocławia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 Nieszczelna komora tłumienia, uszkodzenie układu tłumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chochol Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 serwis ktory ogarnie ten amor: Spider Suspension, tel 515-687-787 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki86 Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 Dzięki za odpowiedź ale nie bardzo widzi mi się serwis amortyzatora za 300zł gdzie mogę kupić prawie nowy za 500. Czy nikt nie byłby mi w stanie powiedzieć jak sam mogę to sprawdzić? Zapewne to jakiś oring za grosze tylko jak się do niego dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamsha Napisano 31 Marca 2016 Udostępnij Napisano 31 Marca 2016 gab Mam ten sam problem z osiadaniem. Napompowany jest do 105psi przy 78kg mojej wagi, Kuki: właśnie dzisiaj też przestała działać mi blokada skoku, co to za szroty ? Uporałeś się może przez ten czas z tym jakoś ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gab187 Napisano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Szczerze mówiąc nie... Częściowo z braku środków, częściowo z braku czasu i chęci...Aktualnie blokada też coś zaczyna szwankować... Generalnie z tą meridą co chwile coś się dzieje, nie mam już do niej siły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamsha Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 PRzejeździłem sezon bez blokady. Xfusion prcuje poprawnie, Niedawno dałem do serwisu w celu naprawy blokady skoku. Gość nie podołał, wystawił diagnozę taką, że spieprzony jest jakis wewnętrzny mechanizm, który musi zamówić. Koszt wymiany ok 150 zł. Jeżeli mowi poważnie, to brak blokady skoku nie był spowodowany uszczelką, tylko calym spieprzonym wew. elementem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Dość częste jest uszkodzenie szimów w tym damperze, nic więcej to tam się nie ma za bardzo co popsuć. A serwisant nie umie się określić co to jest za "wewnętrzny mechanizm"? Zdjęcia nie zrobił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamsha Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Maniak: to stacjonarny naprawiator. Dłubał przy tym długo i postawił diagnozę o której wspomniałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gab187 Napisano 22 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2019 I u mnie koniec końców też blokada padła. Serwis też nie podołał. Zastanawiam się nad wymianą dampera. Pozostała mi do rozwiązania kwestia jaki. Jaki dampera kupić, jak dobrać tune dampera itd... Jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 3 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2020 @gab187 Oddaj do jakiegoś serwisu naprawiającego amortyzatory. Shimy albo igła to tanie części. Już nie takie rzeczy się naprawiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gab187 Napisano 17 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 (edytowane) Damper już był w serwisie i nie podołali, z tym że nie pamiętam z jakiego powodu. Myślisz że wymiana shimow/igły może rozwiązać również problemy które opisywałem na początku tematu? Oprócz tego pojawił się problem z pracą-po kilku kilometrach w lekkim terenie damper zmienia charakterystyke-robi się bardzo zmielony i mało czuły., Wybiera tylko wieksze nierówności Nie wiem czy jest sens w niego inwestować, czy naprawa nie przekroczy jego wartości, stąd pomysł wymiany, tylko że nie wiem na co Edytowane 17 Marca 2020 przez gab187 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.